{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

hvilken bil vil i forslå rx7 eller supra {{forumTopicSubject}}

heej bg..

sidder lidt og overvejer at impotere en toyota supra 3.0 eller en mazda rx7 begge to fra midt-sidst i 90´erne

nu er det ikke udseende jeg tænker på.. det er mere motor, køreegenskaber osv..

nogen som kan hjælpe mig med hvilken jeg skal vælge smiley

på forhånd takker

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken bil vil i forslå rx7 eller supra
  • #1   7. sep 2012 rx7. klart den fedest.

• #2   7. sep 2012 RX-7

Supra er der efterhånden så mange herhjemme der kører rundt i, og bevares, den er da fed nok, men den mangler at levere noget ordentlig lyd i standardtrim.. Det kan RX-7´eren..

• #3   7. sep 2012 RX 7 Helt klart

• #4   7. sep 2012 Der er kommet for mange "tøse" supraer desværre. Jeg vil sige Supra hvis den er 100% gennemført med 600+ heste og 6 trins manuel gear. hvis det bare skal være en RHD AUT TT ligesom halvdelen af drengerøvene har så ville jeg vælge RX7

• #5   7. sep 2012 ville LHD TT Aut er lige mig. så supra. men rx7´eren er jo ogås genial. men har bare hørt mange problemer med wankel og start nå motoren er varm

• #6   7. sep 2012 Wankel motoren er ikke særlig holdbar!

• #7   7. sep 2012 ejsing.
    de kan ikke lide at blive kørt hårdt nå de er kolde (kan ingen motor men den er slemmere) nogle siger motoren ikke holder 100.000km men har hørt det er skraber der skal skiftes hvilket sku være meget nemt og koste det samme som at skifte tandrem

• #8   7. sep 2012 rx7 Der er sgu formange af de der supra

• #9   7. sep 2012 rx7 er sku for langsom.. selv en mr2 turbo rykker fra den.. evt. brug nogle flere penge og køb en honda NSX.. den stiger også i værdi!!

• #10   7. sep 2012 okay mange takker alle sammen.. der er ikke nogen som kan fortælle mig lidt om gode og dårlige ting ved rx7 og supra motor?

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #11   7. sep 2012 Rx7, der er supra mrk4 på hvert gadehjørne efterhånden, ellers ville jeg også finde nogle flere gryn og bakke op om -Funder-'s forslag med en NSX de er sygt fede!

• #12   7. sep 2012 nu snakker han jo netop ikke om udseendet. så der kan vist på ingen mulgit måde herske tvivl om at en 2JZ-GTE motor er stærkere end en wankel med tryk. kan der?? for så skal i vist læse op på lektien lidt!

• #13   7. sep 2012 ja kunne også være fed at eje sådan en.. men de koster sku alt for meget til min løn og bankdame vil syntes om smiley

• #15   7. sep 2012 RX7 ingen tvivl

• #16   7. sep 2012 Nu er der lige en prisforskel på rimelig meget mellem en NSX og en Supra/rx7.... mindst det dobbelte...

• #17   7. sep 2012 og hvad er det for noget forbandet ævl om at der er MKIV på et hvert gade hjørne. tjoo der er kommet en del flere RHD N/A AUT. på gaden. men en ordenlig supra er der satme langt imellem. og mon ikke der er en grund til at folk køber supraen istedet for RX7?? hvis nu den var så pisse god var det jo nok dem man så tit og ofte. RX7 er bestemt en fed bil også i min verden. emn den er ikke og bliver aldrig noget nær så stærk som en supra. og det er jo det manden efterlyser.

• DisConFlubberated
    VIP

#18   7. sep 2012 Slå da lige koldt vand i røvhullet, inden du brænder hul i stolen... smiley Du svarer jo selv på dit brokkeri? smiley

• #19   7. sep 2012 det jeg spørg efter er om der er nogen som kan fortælle mig hvad der er godt og skidt ved motoren på en rx7 og en supra.. ikke noget med en stærk motor..

• #20   7. sep 2012 Jeg ville helst have en rx7 men den er bare ikke ret holdbar den wankel motor. Så derfor falder mit bud på en supra som er den perfekte tuning motor og lave noget på.

• #21   7. sep 2012 er der flere der mener at an wankel motor ikke er særlig holdbar..?

Jonas når du siger den ikke er holdbar.. mener du så at de ikke kan køre særlig mange km eller at den hurtig går i stykker?

• #22   7. sep 2012 Jonas . Men alligevel har du valgt at købe en 206'er når du snakker om pålidelighed...

Tror sgu ikke du skal være bange for at købe en Rx7, så længe den ikke er gennem kneppet holder den garanteret ligeså godt som en Supra.

Steffen - En supra er en supra, om den så havde en Yaris motor i, ville det stadig være en RIGTIG supra....

• #23   7. sep 2012 okay takker lasse..

• #24   7. sep 2012 klart en supra da den er meget mere pålidelig motermæssigt smiley wankelmotorer skal man holde sig fra med mindre man har forstand på dem.

• #25   7. sep 2012 hvis vi snakker motor, ydelse, holdbarhed så er supraen uovertræffelig!!
    det er ikke for sjov at 2jz-gte er den motor er er lavet flest hk/L i verden.

• #26   7. sep 2012 Lasse G. nej!

• #27   8. sep 2012 google -wankemotor l. rimelig simpel teknik og har hørt fra en mekaniker at det ikke er svært at skifte de skrabere på dem. og det skal gøres ligesom med tandremsintervaller på en opel V6 motor (60.000km)

det med liter effekt pr liter kunne jeg forstille mig wankel motoren kan fælge med et langt stykke vej...

• #28   8. sep 2012 Morten - jeg tog lige en hurtig wiki på den der... det højeste opgivede tal jeg overhovedet kunne finde var 321 hp på en 2jz-gte motor (Vi er enige om det er tt udgaven? og det er en 3.0?)
    321/3 = 107 hk pr liter
    En Integra DC2 JDM er opgivet til 200 hk/1,8 = 111,1 hk pr Liter
    En S2000 er opgivet til 247/2,0=123,5 hk pr liter
    Og de to er ikke engang med turbo.. smiley

• #29   8. sep 2012 lasse G
    en RX7 smider omkring 248hk std mener jeg og det må en 2rotor 1300ccm det = 190,7hk pr liter.
    tror han snakker tuningsmæssigt.
    men igen. smider en supra 700hk er det stadig kun 233.3hk pr liter sku en RX 7 matche så ville den smide søle 303.3hk
    400hk RX7´ere ses da og det så 307.7hk pr liter. som svare til en supra ville smide 923hk på en 3,0literes men der oppe er vi ofte ude i stroker kit så det vist nok en 3.6´er smiley

• #30   8. sep 2012 Helt enig Ketil - det var nu mere for at vise biler med samme opbygning smiley
    Tror heller ikke der er meget der slår de wankel motorer, skulle da lige være en el-bil smiley

• #31   8. sep 2012 Lasse g: jeg tror du misforstå morten, jeg tror morten mener at den supra motor er der feks lavet 1500hk på 3liter, de laver vel ikke ca 1000hk på en s2000, og slet ikke uden turbo.
    Btw så havde jeg klart taget supra tt 6g man.

• #32   8. sep 2012 det må der være for mazda har droppet wankel for nogle måneder siden og kostede dem ejerskabet (der for de er en del af ford) da de prøvede at udvike wankelmotoren. havde det været det bedste havde flere firmaer jo nok brugt det. så wankel er ikke det beste de er effektive hvad angå ccm pr hk men økonomien i dem er jo skuffende... en supra og rx7 køre lige langt på literen hvis ikke supra´en køre længere... det en sjov. lille motor. men jeg ville tage en Supra da dens motore er super solid og med god potientiale.

men en S2000 ville også være en mulighed. dem køre der ikke mange af i dk og de er super fede.

• #33   8. sep 2012 nu skriver han jo bare flest Hk pr l. og hvor meget end elsker 2JZ-GTE motoren er det altså ikke den. men nærmere S2K. og typist når de er pumpet til 1000-1500 hk er de stroket til 3.1.. ikke at det gør den store forskel

• #34   8. sep 2012 Bare af ren nysgerighed, hva laver de af hk på en s2k.
    I den prisklasse er der også nissans 300zx tt, jeg syntes det er en lidt overset model herhjemme.

• DisConFlubberated
    VIP

#35   8. sep 2012 I er jo helt ude i hampen mand... Man kan jo ALDRIG sammenligne N/A og turbo hk... Der er en grund til at det er delt i trykladet og N/A, hvor porsche fører med 125 hk pr liter, på en 4 liters v8'er med 500 hk... Trykladning er i min verden uinteressant, så derfor ved jeg ikke hvem der laver flest hk pr liter med trykladning...

• DisConFlubberated
    VIP

#36   8. sep 2012 Btw, en honda s2000 førte i mange år med 123,5 hk pr liter, altså 247 hk i en 2 liters motor ab fabrik...

• #37   8. sep 2012 en Wankel motor kan sagtens holde. nok en grund til mazda 787B vandt Lemans. og alt andet den kom ud.
    Alt det holder, bare du behandler lortet ordentligt.
    det med de holderpå hvertgadehjørne. ikk helt men tæt på. en supra er en supra. om den er standart eller gal i låget.
    men hvis folk sys den er fed. så køb den. skylines og supra er måske de 2 mest populære modeller. sammen med de mindre nissan.
    så vælg den bil du sys er der fedest i dine øjne. og tænk hva du vil bruge den til. sys det altid fedt at have noget der ikk er meget af.
    det ku være fedt at se en gennemført 300zx.... 3000GT/GTO

• #38   8. sep 2012 der er forskel på at holde til et le mans og holde i virkeligheden. det kan du da slet ikke sammenligne... ingen tvivl om den var nærmest uovervindelig på le mans. den blev jo også forbudt dernede. men derfor holder de altså ikke ligeså godt i virkelighedens verden. jeg høre tit og ofte at en wankel med tryk skal renovers mellem 100 og 120 k km

• DisConFlubberated
    VIP

#39   8. sep 2012 Den wankel motor i 787B raceren var hellere ikke samme motor som i en rx7, det var en 4 rotors model, frem for en 2 rotors i en rx7, den var nok også meget bedre balanceret ud end en std 2 rotors gade motor, så derfor holdte den nok bedre...

• #40   9. sep 2012 Og hvis man vil fluekneppe skulle den jo så også renoveres efterfølgende..nu havde jeg fornøjelsen af at høre blive smækket på begrænseren indei le mans by sidste år og føj for satan den lød sur.. rigtig sur. jeg tror der var en der havde væltet dens øl

Kommentér på:
hvilken bil vil i forslå rx7 eller supra

Annonce