{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.260 visninger | Oprettet:

Er der en med forstand på forsikringer? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste står lidt i en lortesituation ang hendes ulykkes forsikring, og er ret så deprimeret over det. Sagen er den at hun er blevet erklæret med min 8% men i følge af en arbejdsskade. 9mdr 2011.Tidligere på året var vi ved at skifte forsikringsselskab til alm brand, hvor de så skulle sørge for at overtage hendes ulykkesforsikring her pr 1/8. Imellemtiden laver de fejl på fejl ang min Silvia, og jeg beder dem annullere det hele, og finder mig/os et andet selskab. Som sagt, så gjort. Kæresten og jeg have ikke samme selskab inden vi skulle skifte, så det er kun mig der fandt et andet, og hun har selfølgelig ikke hørt noget fra det hun har. Problemet er bare at alm brand som vi begge skulle skifte til har opsagt hendes forsikring pr 1/8 så den ikke længere er gældende, dog har alm brand ej aldrig haft hendes forsikring da det blev annuleret først på sommeren. Burde alm brand ikke trække den opsigelse de åbenbart har indgivet retur ved annuleringen? Burde vi ikke abe fået noget at vide om hun ikke er forsikret? Spørgsmålet er så nu hva skal hun gøre? Hun står til en erstatning på mellem 80-120k, men er nu ikke forsikret pga alm brand efter min mening har kvajet sig. Hva gør man?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der en med forstand på forsikringer?
  • #1   24. sep 2012 Ved godt det er lidt rodet, men håber i kan fange hva det handler om. smiley

  • #2   24. sep 2012 Hvilket forsikringsselskab havde hun på skadestidspunktet? For det er vel det selskab, der skal udbetale erstatning, vil jeg mene.

  • #3   24. sep 2012 Der havde hun nem forsikring. Som alm brand må have opsagt pr d1/8 så den nu ikke er i kraft længere. Skaden er ikke blevet meldt tidligere da hun havde fået af vide på hendes arbejde at hin først skulle melde den når arbejdsstyrelsen havde afgjort sagen. Og det er den så lige blevet i dag. Så vi fandt hendes police som var gældende til den 1/8, og undrer os over der ikke er kommet en ny. Inde på forsikringens side, kan vi se at den ikke længere er aktiv, og hun har ikke selv opsagt den.

  • #4   24. sep 2012 Undskylder for stavefejl mv, skriver fra telefonen.

  • #5   24. sep 2012 Du har jo bedt dem om at annullere det hele?

  • #6   24. sep 2012 Snak med en advokat som har forsikringsager som sit speciale

  • #7   24. sep 2012 Ja at alm brand skulle annulere forsikringerne vi skulle have ved dem, da de lavede fejl på fejl ang mine forsikringer, ikke den aftalte pris mv. Men hendes forsikringer skulle de først have overtaget pr 1/8 2012, da de ikke kunne overtages før det. Engang i maj/ juni bad jeg alm brand om at annulere de forsikringer kæresten SKULLE have haft den 1/8-12 og dem jeg havde der som de ikke fattede at lave som aftalt

  • #8   24. sep 2012 Så i min verden burde alm brand jo ikke opsige hendes forsikring ved nem forsikringen, da hun ingen skulle have ved dem alligevel.?!

  • #9   24. sep 2012 Nu ligger det sådan at har hun fået tilkendt 8 % men fra arbejdsskadestyrelsen, er det din kærestes arbejdes forsikring som SKAL betale erstatningen,det kan hun få hjælp til i hendes fagforening UDEN PROBLEMER.

    At det roder med jeres privat forsikringer har INTET med en arbejdsskade at gøre, bortset fra at hun med sit 8% men brev i hånden også har mulighed for at hente erstatning fra hendes eget forsikrings selskab, de skal bare have en kopi.

    Og Ja som tidligere svaret må det sgu være det forsikrings selskab hun havde på ulykkes tidspunktet der skal stå for udbetalingen vedr. hendes ulykkeforsikring

    God vind med det hele jeg håber det flasker sig for jer smiley


  • #10   24. sep 2012 Hun har/ havde en fuldtids ulykkesforsikring privat, de skal jo så slippe slanterne også. Omkring 80-120k. Problemet er bare at alm brand der faktisk IKKE har haft hende forsikret, men egentlig skulle have haft det, har opsagt hendes forsikring ved nem forsikring pr d. 1/8-12 da de SKULLE have overtaget hendes forsikring fra den dato. Dog blev det ikke sådan da jeg annulerede hele lortet ved alm brand i maj/juni mdr, da alm brand ikke kunne finde ud af at få orden i forsikringerne, og lave der som aftalt. Gang på gang havde jeg hold i dem for at få det rettet med ordene, at NU skulle det blive iorden hver gang. Til sidst bad jeg dem rende og skide, da det ikke kunne blive ved sådan der. Der var der gået 4 mdr, min bil stod pludselig uden forsikring da jeg ikke ville betale en regning de havde sendt på kaskoforsikring. Bilen skulle være på stilstand, så det er ikke så sært jeg ikke ville betale. Alm brand indrømmede det var dem der havde klikket i der hele vejen igennem forløbet, og jeg kunne med det samme skifte forsikring til den jeg har nu. Så man kan vel konkludere at alm brand IKKE skulle have opsagt kærestens daværende forsikring i henhold til de ikke skulle have den alligevel. Enten overtager man en forsikring, eller også lader man den være ved det andet selskab,og da slet ikke sletter den.

  • #11   24. sep 2012 Lidt spørgsmål:
    - HVordan har du opsagt din forsikring hos Alm.Brand. Har du benyttet de 14 dages fortrydelsesret, forkortet opsigelse (Løbende mdr + 30 dage) eller har du opsagt den pr. årets udgang?

    HVIS du har benyttet de 2 sidste så er det jo klart du står uden forsikring, i og med at opsigelsen er sendt afsted til dit gamle selskab. Har du opsagt den skriftligt, mundtlig eller på mail?

    Har selv været ude for at det gik kage i en fuldstændig banal overførsel af mine forsikringer, men som så mange andre gange var prisen en helt anden end aftalt. Det afgørende er, om din kæreste har bekræftet nogen opsigelser og ikke kun dig.

    Hvad har i skrevet på og hvad har I ikke skrevet på? INGEN policer/opsigelser er gældende før der foreligger skriftlig accept


  • #12   24. sep 2012 Det var mundligt, hvor alm brand godt kunne forstå at jeg ikke gad have mere med dem at gøre, på grundlag af at de lavede en masse fejl uden at få rettet op på det trods de lovede det kom i orden hver gang. Ja de skulle self opsige ved nem forsikring for at den kunne overtages, men det gjorde de jo aldrig. Mht police fik jeg aldrig den på hva jeg egentlig havde bestilt af forsikring, men måtte betale regningen for at kunne slippe ud af alm brand.

  • #13   24. sep 2012 Hun har ikke bekræftet at opsige ved alm brand, kun mig.

  • #14   24. sep 2012 så længe I ikke er gift, så mener jeg ikke at du har lov til at opsige hendes forsikringer

  • #15   24. sep 2012 Så kan det være at den kan kringles sådan. Har fået nogle numre til nogle forskellige instanser i dag, så må hun ringe og høre hvad hun kan gære i morgen. Takker hvertfald for jeres svar indtil videre, og modtager stadig gerne gode råd.

Kommentér på:
Er der en med forstand på forsikringer?

Annonce