{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Ny bærbar PC {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vi står og skal bruge en ny bærbar PC derhjemme, til lidt fælles brug. Den skal sådan set mest bruges til email, internet, lidt billedebehandling, se videoklip osv... Skal IKKE bruges til spil.

Hvad skal man købe nu om dage?

Man kan jo få bærbare for ingen penge efterhånden, men er de noget værd?

Nogle gode tips?

Mvh Klaus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bærbar PC
  • #2   1. okt 2012 Sony ( Vaio ) og Mac har jeg rigtig gode erfaringer med og kan med garanteret anbefales og kan også siges at de holder langt mere end andre mærker som acer,asus og hp.

Men du betaler til gengæld også for kvaliteten smiley

• #3   1. okt 2012 Men husk lige på at Mac er et helt andet styresystem.. smiley

• #4   1. okt 2012 Jeg er desværre ikke den store tilhænger af Apple's produkter, så mac bliver det ikke.

• #5   1. okt 2012 gå efter asus de er dem der holder beds lige pt

• #6   1. okt 2012 På hvilken basering mikkel p?
    Kan virkelig stærkt fraråde asus,acer og alle de der mærker..

• #7   1. okt 2012 Iran, Asus er ikke dårligt, og du kan bestemt ikke sammenligne Asus med Acer og HP.

Men mit råd ville være hvis du ikk vil have mac så købe LENOVO (IBM) det er alle penge værd.

• #8   1. okt 2012 Asus holder bedre end sony, i følge undersøgelser. Derfor kan Iran godt have været uheldig med en af dem.
    Jeg synes de fleste mærker er gode, hvis man ikke køber discount-modellerne. Jeg går ikke under 5000 kr når jeg køber ny pc. Jeg har en Asus zenbook i øjeblikket og er vildt glad for den.

• #10   1. okt 2012 Min erfaring er at du kan få en kontormaskine der er mere end tilstrækkelig for maks 4000 kroner. Der er typisk ikke den store forskel i hardware og kvalitet i den prisklasse, så prøv nogle forskellige og køb den du synes bedst om mht. tastatur, touchpad osv. - det har trods alt lidt at sige. Jeg synes ikke at der er nogen grund til at anbefale nogle mærker over andre, for i sidste ende bunder det ud i folks personlige erfaringer med én maskine, og har ingen relevans i forhold til det store billede.

Det bør være mulig at finde en maskine med en Intel i5-processor i den prisklasse. Skal der ikke spilles så gå efter noget Intel HD-grafik, de sluger mindre strøm end dedikerede grafikkort og vil derfor resultere i bedre batterilevetid.

• #11   1. okt 2012 Helt enig med Brian, hvis det skal være rigtig lækkert, så kig efter noget med SSD i stedet for en almindelig harddisc. De bruger mindre strøm og er lyn hurtige til filhåndtering og opstart.

• #12   1. okt 2012 Enig! smiley

Der kommer nok lidt til prisen, men SSD er virkelig hot for tiden og har man prøvet det, så ved man også hvorfor. Jeg ved ikke lige hvad priserne for SSD-bærbarer er på i dag, men SSD-diske er begyndt at være ret billige i forhold til tidligere, så mit bud er omkring en 1000-lap oveni de 4000 for at man nærmer sig.

• #13   1. okt 2012 Okay, tak for svar.

Kan man finde nogle med SSD disk til omkring de 4000?

• #14   1. okt 2012 Ikke til 4000, i hvert fald ikke uden at gå alvorligt på kompromis med det andet hardware.

http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar.aspx?qt=Fql&nf=strmatrix20%3a^%22SSD+%C2%A40.0000000000%22%24%C2%A7&s=igeneric4

Her er en liste over maskiner med SSD-diske, sorteret efter pris. Den Acer Travelmate til ~4600 kroner vil jeg umiddelbart vurdere som et udmærket køb.

Dog bør du overveje den lille skærm, det kan måske blive et problem hvis det er mere seriøs billedbehandling du skal ud i. Men som rejse/kontormaskine er det en fin størrelse, i hvert fald efter min mening. smiley

Kommentér på:
Ny bærbar PC

Annonce