spar penge på service {{forumTopicSubject}}
faldt lige over det her tilbud fra sweetdeal og ville dele det med jer for 800 kr for et service med alt det
Motorolie og oliefilter skiftes
Undervogn og styretøj kontrolleres visuelt for tæring og fejl
Op til 4,2 liter motorolie påfyldes
Bremser foran adskilles, renses og smøres
Bilens frostvæske udmåles og efter fyldes
Kontrol af bilens viskeranlæg og viskerblade
Bremsevæskens kogepunkt kontrolleres
Kontrol af dæktryk samt inspektion af slidebane
Smøring af dørhængsler og låse
Klima service
Udvendig kontrol af lys og lygter
Testkørsel af bilen for evt. mislyde fra motor, transmission, bremser m.m.
http://www.sweetdeal.dk/deal/haderslev/skorstensgaarddkhaderslev081012
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 24 Emner: 287 Svar: 1.389
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
men om det er billigt eller ej kommer an på hvilket mærke olie der er blevet hældt på..
Det eneste arbejde der reelt er foretaget er olieskift og bremserensing.. begge ting tager 1 time i alt.. hvis olien kun koster 200kr for 4 liter så har det kostet 600kr i timen.. eller er det bare mig c",) ??
aug 2009
Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 3.665
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 24 Emner: 287 Svar: 1.389
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 24 Emner: 287 Svar: 1.389
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Og er olien den rigtige, eller bare det billigste?
Jeg tror stadig jeg fortsætter hos VW med min bil
sep 2007
Følger: 46 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 193 Svar: 440
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
Jeg har så set et par lånebiler fra skortensgaard, de reklamerer med nærmest "tyske" værkstedspriser, om det er et godt værksted ved jeg intet om...
aug 2009
Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 3.665
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.942
Det er faktisk ikke helt rigtigt, selvfølgelig er der andre ting som spiller ind på turboens generelle holdbarhed, men i forhold til oliens afkøling, micro partikel indhold og nedbrydning så vil det faktisk give en længere "holdbarhed" på olien, og derved have en olie som er on-spec i længere tid..
At det så ikke er så praktisk, rent plads mæssigt er så en anden sag..
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.250
De håber nok på en del mersalg.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 24 Emner: 287 Svar: 1.389
men ja de finder sikkert mange fejl på bilerne så de får mer salg
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.942
Det har de højest sandsynligt, men derfor ændre det stadig ikke ved at olien holder sig længere..
Men at Vw's turboer tit står af, handler nok mere om at de er presset mere end hvad godt er, eller at den almindelige dansker ikke lader den køle af inden man stopper bilen..
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
En ganske almindelig bil der ikke er tunet går ganske fint med turbo, også fra VW, jeg har endnu ikke haft problemer med dem, slet ikke TDI motorer.
Og det er ikke nødvendigt at lade dem "køle af", hvis du kører almindeligt i bilen.
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
Det er nok nærmere forkert brug (hård kørsel og vel også tuning, uden nødvendige opgraderinger) og ringe service end alt muligt andet, der gør at de ikke holder vildt længe.
Hvis det nu er at du mener det er oliens holdbarhed pga mængden, den er gal med, så kan jeg ikke forstå at VW ikke har sat service intervallet drastisk ned forlængst...
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.942
Nu var det jo lige Vw som blev nævnt tidligere, og du vil da ikke sige at de første 2,0 TDI var nogen succes?
Og jo en turbo har godt af og køle af, om motoren så er standard eller chippet.
Jesper .
Og ringe service, hænger ikke sammen med olien om olien er god eller dårlig? Alt andet lige vil en stor overskridelse af service intevallerne jo ikke fremme motorens holdbarhed..
Arg VWs ingenører har nu nok regnet en hel del på det, og fundet et efter deres mening fornuftig olie mængde.
Men derfor ændre det ikke ved at en større mængde olie vil gøre den holder sig på spec. i længere tid..
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
2.0 TDI har jeg ikke haft, men det har mig bekendt ikke været noget med olie og turbo'er der gik, det var topstykker og lignende. Og de blev lavet på garanti.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.942
Hmm ja nogen folk vil bare misforstå, har bestemt ikke skrevet nogen som helst steder at man skal overfylde sin motor med olie.
Der blev skrevet noget om 600 liter og holdbarhed, og det svarede jeg på..
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.942
Jeg så skam ikke noget ironi i det, men hvis man vil misforstå noget så kan man.
Hvilke motorer er det da?
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
Der manglede så et ord i sætningen, som jeg selv lige har tilføjet...
Det er gasmotorer på kraftvarmeværker, biogas anlæg, lossepladser, bondegårde og rensningsanlæg...
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.942
Hvilket jeg også gjorde opmærksom på, men alt andet lige vil en "stor" olie mængde kunne nemmere holde sig på spec. og derfor grundlæggende være bedre.
Okay, jamen der er snavset heller ikke det allerstørste problem..
spar penge på service