{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.384 visninger | Oprettet:

Søge læreplads råd/erfaringer {{forumTopicSubject}}

Godaften BG

Står i den situation at jeg skal finde en læreplads, og har fået den opfattelse af det bedste at gøre, er at tage rundt til diverse firmaer en morgen og høre ad. Så søger jeg egentlig lidt råd om hvordan det skal forgå, om man kan tillade sig at sende en skriftlig ansøgning til de steder som måske ligger langt væk. Tænkte at der sikkert var nogen herinde som står eller stod i samme situation, og vil gerne høre jeres erfaring eller historier.

Hvis det er nogen hjælp så er det Elektriker jeg søger læreplads som smiley men det fungere vel på samme måde som så mange andre erhverv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søge læreplads råd/erfaringer
  • #1   29. okt 2012 Mød op selv og aflever en ansøgning!! Er helt klart det bedste!!

• #2   29. okt 2012 Og husk og giv et godt førstehåndsindtryk smiley hehe

• #3   29. okt 2012 Og giv hånden smiley så virker man mere intra og frisk

• #4   29. okt 2012 Har du dine eksame beviser så tag dem med HVIS du har gode karaktere.
    Sådan gjorde jeg.
    Da jeg spurgte havde de ikke rigtig plads til flere lærelinger, men da de så mine karaktere ændrede de ligepludselig mening smiley

• #5   29. okt 2012 Ud om morgenen og vis hvem du er. Det er meget bedre at møde op personligt, så mesterne kan se hvem du er. At du kommer ud om morgenen viser at du ikke er en dovenlas, der først kommer ud af starthullerne midt på dagen. Ellers bare mød op med et smil og vær udadvendt. Du kan jo tage en ansøgning med i hånden, som du kan ligge. Evt. spice det op med et CV, så de kan se hvad du har af uddannelse og evt. erhvervserfaring fra tidligere.

Men det gælder jo i bund og grund bare om at komme ud og overbevise dem om, at det virkelig er noget du brænder for at komme igang med og at de ikke kan undvære ligepræcis dig. Kort og godt. Sælg dig selv smiley

Er selv elektriker, og jeg syntes det ser ud som om, at de lærlinge der får kontrakt ved os, er dem som selv kommer ud og virker positive, friske og er klar på at tage fat...

Det kan evt. hjælpe hvis du kender nogle, som kan lægge et godt ord ind for dig før du kommer ud. Sådan fik jeg min læreplads dengang jeg var i lære.

Held og lykke med det..

• #7   29. okt 2012 Kenny-
    Det vil jeg forsøge, ville virkelig være fedt hvis mester kunne ''lide'' en, og tingene bare kørte derud af, synes bare der er så mange ting som kan gå galt i den situation hvor man presenter sig selv. Det hjælper vel at man ser lidt normal ud og ikke har en masse piercinger osv men stadigvæk(no offence til folk med piercinger)

indvandre-
    Er ikke færdig med mit grundforløb før januar, men har mine HTX studenter karakter, men tvivler på at de kan bruge dem til så meget. Men vil selvfølgelig gøre mit bedste for at få en god karakter på grundforløbet, faktisk synes jeg tingene køre rigtig godt indtil videre.

• #8   29. okt 2012 Og så plejer det at være et KÆMPE plus, hvis man har kørekort. Så har du det - så sæt en stor fed streg under det...! smiley

• #9   29. okt 2012 Lasse - det kan sagtens være et stort plus med en studentereksamen. Det havde jeg selv, og min mester gik rigtig meget op i at man var god i skole og havde gode karakterer. Selvfølgelig skal hænderne også vende rigtigt.

• #10   29. okt 2012 Michael T-
    tak for rådene, vil jeg forsøge at gøre smiley
    Thomas k-
    Nemlig, og med en smule held så kan det give pote? smiley

• #11   29. okt 2012 Okay, har kørekort og bil, så det er jo altid noget. Vil forsøge at kringle min studentereksamen ind i min ansøgning så også smiley

• #12   29. okt 2012 Good luck!!

• #13   29. okt 2012 Lige til det du skriver med at sende til dem som ligger langt væk- Ligger de så langt at du vil sende dem er det jo heller ikke der du vil søge smiley

• #15   29. okt 2012 Kenny !-
    Jo tak smiley

Jesper c-
    Kan se hvad du mener, men er villig til at flytte hvis det betyder jeg kan få en læreplads. Skulle jeg måske have forklaret lidt bedre, beklager smiley

• #16   29. okt 2012 Thomas k-
    okay, problemet er at jeg så stadig går i skole jo, men har en ven som muligvis får en læreplads som mekker, hvor han arbejder hver lørdag, vil forsøge at sætte noget lignende iorden hvis jeg kan smiley takker for det.

• #17   29. okt 2012 er selv igang med at finde læreplads som smed..et stort plus er når du fx. er kommet ind i noget praktik eller en prøve periode så kan små ting som at skrue lidt x-traop for musikken når du arbejder og "danse" lidt og synge med gør heller ikke noget.. det viser du har overblik over situationen og samtidig hygger dig med hvad du laver smiley

• #18   29. okt 2012 altsådu skal ikke byde op på dans.. bare lidt "uro" i benene gør intet!!

• #20   29. okt 2012 Æ'schmidt!-
    Haha ja okay :b ved ikke om det er så meget min stil, men vil tænke over det smiley takker.

• #21   29. okt 2012 jeg forstår dig godt smiley men 10 minutter inden fyraften kan jeg nu intet problem se i smiley sku jeg nok bare have nævnt tidligere smiley

• #22   29. okt 2012 Nogle steder foretrækker at du ringer på forhånd, husk på den.

Men mød tidligt op med mindre andet er aftalt over telefonen, dog skal du huske på ikke at møde lige ved åbningstid.
    Mester i nogle firmaer skal jo sætte folk i gang, og kan blive irriteret over at du kommer og "forstyrre" det.

Med som de andre siger giv hånden, og du skal gerne være den der tager initiativ til det...det giver lidt ekstra point.

Fik selv min elektriker læreplads da jeg var 17 ved at møde op, fik at vide jeg slog et par stykker der ikke selv "gad" møde op. =)

• #23   29. okt 2012 k9-
    Okay, tror jeg vil ringe til de steder jeg har planlagt på min ''rute'' inden jeg dukker op, kan godt se din pointe smiley

Dejligt med et klap på skulderen hvis man får sin læreplads. Håber på at jeg om et par år muligvis selv vil kunne hjælpe en som står i samme situation som jeg er i nu.

• #24   29. okt 2012 mød op kvart over 7 eller halv 8 da mester har sendt svendene ud på deres arbejde
    det virker!

Kommentér på:
Søge læreplads råd/erfaringer

Annonce