{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.975 visninger | Oprettet:

Knallert eksperter søges {{forumTopicSubject}}

Er ved og fikse en honda melody for en kammerat men den vil ikke rigtig som jeg vil. Før jeg fik den til rep. kørte den rigtig godt, men gik pludselig ud under kørsel og ville derefter ikke starte. Jeg kan ved og lege med chooker og gas håndtag, få den igang efter et halvt hundrede tryk på kick starteren men kan kun holde den igang med fuld gas uden den rigtig tager nogle omdrejninger. Den nærmest 4-takter Og slipper jeg gassen et kort øjeblik går den ud. Har prøvet det meste efterhånden uden held. Og har selv en honda camino og en nyere Suzuki Katana med fuldstændig samme problemer. Nogen der har er et bud på hva skidtet kan fejle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert eksperter søges
  • #1   19. nov 2012 tændrør? smiley

    er da et bud der er grund til MANGE problemmer.. smiley


  • #3   19. nov 2012 Tjek om den er utætheder nogle steder.
    Gøres nemt med diesel start stiger den i omdrejninger er den utæt..


  • #4   19. nov 2012 Hvis den 4takter kunne det godt lyde som falsk luft, men spørgsmålet er hvordan ser tændrøret ud ?
    Er det sort får den for meget at leve af, og er det hvidt/gråt får den for lidt.. Det skal helst have en cocio farve smiley
    Så bedste råd er at hive pløkken ud og se hvordan det ser ud..


  • #5   19. nov 2012 Forkerrt blanding samt tændrør er 99% årsag, og LAD Være med skrue luftskruen for langt ind.

  • #6   19. nov 2012 Har skiftet tændrør og prøvet 3 forskelige tændspoler jeg havde til og ligge til melodyen og der er den flotteste lilla gnist på tændrøret. Karburatoren har jeg lige renset. Karburator studsen sad løs men pakningen er tjekket og studsen er strammet. Indstilling af karburator burde ikke være nødvendigt når den gik perfekt før den fik sit bitchflip under en køretur medmindre nisser stiller på karburatoren under kørslen. Men har prøvet og stille lidt frem og tilbage på luftskruen uden held...Farven på tændrøret har den flotte brune farve det skal have og det er vådt af benzin uden at være for vådt... Det eneste jeg ikke har skiftet endnu er membranen... Men er ikke sikker på at det kan være det. Har også pillet alle ledninger skiftevis fra hinanden hvis det nu kunne skyldes en kortslutning.

  • #7   19. nov 2012 1 rens kaburator og luftfilter.
    2 Grundjustering af luftskrue er helt i bund, og så 1 1/2 omgang ud.
    3 Tjek tændrør evt monter et nyt, og kontroler at den laver en fin gnist


  • #8   19. nov 2012 Tjek om vacuum benzinhanen virker, sug i den og se om der så kommer benzin ud af benzinslangen og får den benzin, kan du prøve at tjekke om den har skudt pakdåsen ud ved krumtappen, eller om den er utæt der, bare et bud, det er set før.

  • #9   19. nov 2012 Nå der svarede du selv på det smiley
    Membranen kan godt lave det trick.


  • #10   19. nov 2012 Hej, når du har fået den i gang, prøv så at puste luft i indsugning med en luft pistol. Hvis så den går op i omdrejninger, er det fordi at den får for meget benzin. Prøv eventuelt at dyse den om med mindre dyse. Det kan også være for fed blanding af benzin og olie. Held og lykke med det mester smiley

  • #11   19. nov 2012 Med hensyn til Henrik a så har jeg brugt en del dieselstart men den kan knap nok starte på dette. Siger kun lige et par pow før den dør igen. Den kan kun når jeg langt om længe får den igang, holdes igang med fuld chooker og fuld gas. Men den går ikke op i omdrejninger i nærhenden af det den burde, den står bare og hakker og sprutter og prøver... Og slipper jeg en af håndtagene bare et sekund går den ud som hvis man tog nøglen til tændingen...

  • #12   19. nov 2012 Brian h. Alt nævnte er gjort uden virkning.
    Veteran Doktoren. Der sidder ikke vacum på en melody da benzinen løber frit fra tanken der sidder over motoren ned til karburatoren...
    Lasse b. Den burde ikke få for meget benzin når den nu kørte perfekt indtil den under kørsel bare gik ud. En karburator stiller vel ikke bare sig selv. Og den kan ikke få for fed blanding da der er seperat benzin tank og mekaninsk olie blanding.


  • #13   19. nov 2012 Hmm, hvad med stempel ringene? Det lyder næsten som om at den ik kan holde kompriseonen så?..

  • #14   19. nov 2012 Jeg ville tjekke efter falsk luft..

  • #15   19. nov 2012 skild kaburatoren ad og se om dysen er i orden, samt den lille satan der holder den i position. (mener det sidder i den i hvert fald)

    Derefter, tjek om den er utæt et sted, eller tjek stempelringe. Det kunne godt tyde på en af disse ting hvis det var under kørsel.
    Synes det lyder som en gang falsk luft et sted.


  • #16   19. nov 2012 Det med at karburatoren ikke kan stille sig selv, jo hvis den tap der holder dysen lader den falde et hak ned så står karben totalt forkert. Grundindstil den som nogen har sagt. Du kan ikke bare forvente den ikke kan lave fejl. Den er faktisk tit årsag til fejlene på de gamle slæder der.

  • #17   19. nov 2012 Jeg vil bare mene at hvis det er falsk luft, skulle den ik bare gå ud under kørsel, så burde den begynde at 4 takte. Tror sgu det er en defekt stempel ring så.. Hvis der er tænding benzin og luft burde den kunne starte..

  • #18   19. nov 2012 Tror nok lige i blander spjældnål og dyse sammen nu

  • #19   19. nov 2012 Hvordan er kompressionen? Jeg ville skille cyllen ad og tjekke om det hele er som det skal. Evt skifte stempelringe/komplet stempel + Pakninger.

  • #20   19. nov 2012 Til Leo. Ja det tror jeg også. dysen skulle helst ik kunne justere sig selv. Men nålen kan godt flytte sig, hvis det går vildt for sig. Og det gør det nok ikke på sådan en smiley

  • #21   19. nov 2012 Falsk får motor til at stå højt i tomgang, og du kan ikke justere den ned.
    Hvis den 4takter er det jo for meget benzin og det får den jo ikke hvis den får falsk luft.
    Hvordan har den det med kompresion ?
    hvis membraner er døde så er den næsten umulig at få liv i da den så skyder baglæns ud i kaburator.


  • #22   19. nov 2012 Min kammerat sagde han kom kørende og så gik den bare ud nærmest som hvis han drejede nøglen og kappede tændingen. Har lige haft karbu. skilt ad for at rense og den var pæn og ren i forvejen og dysen er som ny. Og har prøvet og instille den frem og tilbage. Også med de 1½ gang ud på luftskruen. Luftskruen var nemlig skruet helt i bund. Og det var det den kørte med før den begyndte at skabe sig... Den ser ikke ud til og være utæt nogen steder. Faktisk meget ren og tør omkring cylle og top... Har ikke haft cylle rykket af så måske kan det være en stempel ring som i siger. Men den mærker nu til og have den kompression den skal have...

  • #23   19. nov 2012 Hvis den har kørt fint førhen inden der blev pillet ved den, er cyllen/stempel mit bud. De bliver jo slidte på et tidspunkt smiley

  • #24   19. nov 2012 Brian h den er faktisk umulig at få liv i og har også fundet en anden membran der virker som den skal når jeg suger i den... Men har ikke prøvet at skifte den endnu. Gør jeg imorgen... Kan ikke engang starte på et par skud diesel start...



  • #25   19. nov 2012 Okay tak for alle svarene... Prøver membranen først. Hvis det ikke har succes prøver jeg og skifte stempel ringene

  • #26   19. nov 2012 Hvis den bare kørte og lige pluslig gik ud er det ikke indstilling kan self.være dysen der er gået løs og faldet ned i bundkar, med mindre der har løbet en i bagefter og skiftet dyse og pillet ved luft skrue smiley
    Nej du holder med de som siger stempelring/e


  • #27   19. nov 2012 Den har muligvis varmesat sig. tjek stempelring og cylinder og stempel.

  • #28   19. nov 2012 Tror jeg også lyder mest lovende


  • #29   20. nov 2012 Motoren har ikke været sat før... Det er jo kun en lovlig 30er knallert uden så meget som skyggen af pille, pille, pille... Så chancen for den sætter sig er meget lille...


  • #30   20. nov 2012 I øvrigt så når du skruer på blandingen, skal den stå der hvor den står højest i tomgang. Derefter skru tomgangen ned til der hvor den skal stå. Giv lidt gas engang imellem undervejs.

    Du skal jo heller ikke bare skifte. De der gamle knallerter er ikke sarte. Hvis der ellers er en membran på sådan en satan så prøv at sug i den, og ellers tjek stempel og stempel ringe. Der vil som regel være tydelige ridser hvis det er årsagen.


  • #31   20. nov 2012 Tjek nu det stempel og cylinder.hvis det er ok er der en ting tilbage. Kan tændings tidspunktet have ændret sig? Måske, sådan at den tænder inden den er i top..

  • #32   20. nov 2012 Man kan somregel ikke ændre på tændingstidspunktet, da den er styret af en not på krumtappen. Så skal Noten eller tændingen være defekt.

  • #33   20. nov 2012 Lars: Det kan være den har platiner. Det er da værd at se om de står ordenligt smiley

  • #34   20. nov 2012 Det er jo det, jeg ved bare at hvis den tænder inden stempel er i top, kan den ikke ta gaz..

  • #35   20. nov 2012 Det min fejl, dem havde jeg helt glemt smiley
    Rodede primært kun med scootere i "min tid" :o)


  • #36   20. nov 2012 Lasse: Korrekt, men det er nok mindre sansynlig det er det.

    - Men da det er ganske let at tjekke ville jeg udelukke det først.

    Derefter ville jeg lige prøve at hive topstykket af. Så kan du lige køre fingeren rundt og mærke om overfladen er glat. Mest optimale for inspektion er at tage cylinderen helt af smiley



  • #37   20. nov 2012 Men jeg ved i øvrigt slet ikke om den overhoved har platiner. Hvis den ikke har, så har Lars ret i man ikke bare sådan lige kan ændre tændingstiden = Det er ikke det.

  • #38   20. nov 2012 Mener ikke en melody har platiner... Det er elektronisk tænding ligesom en scooter. Men det er første gang jeg roder med en så er ikke helt sikker...

  • #39   20. nov 2012 Tjek for falsk luft...

  • #40   20. nov 2012 det er 100% din cylinder skil den ad tjek om der er ridser osv og smør godt ind i olie når du samler. måske har den evt varmesat sig så skal du have en ny

  • #41   20. nov 2012 tjek membran se om den er utæt , kig i den , eller slidt stempel og cylinder ,

  • #42   20. nov 2012 Enten falsk luft eller stelforbindelse

  • #43   20. nov 2012 Hej, har man fundet ud af hvad der var galt med knallerten? Bare for at være nysgerrig..

  • #44   21. nov 2012 vis det er med cdi så mål på alle ledningere mens det bliver jogget på kikken og den giver strøm men husk nu det sidder dioder i cdien ligesom på en generator på en bil smiley held og lykke med det

Kommentér på:
Knallert eksperter søges

Annonce