Egernets nye helt !!! {{forumTopicSubject}}
Fru Egern og jeg var i dag et smut i Aalborg. Jeg selv skulle i Biltema, og Fru Egern ville et smut i bilka med Egern jr. En tur på den lokale "bones", afsluttede en dejlig dag.
Klokken var efterhånden blevet mange, og vi besluttede at køre hjem. Turen gik vestpå. Vinden tager til, og vi er forlængst drejet fra hovedvejen. Det blæser godt med sneen og driverne vokser med foruroligende. Farten nedsættes til ca. 30 km/t.
De af Jer, der har prøvet at køre på de mindre veje i Nordjylland, ved hvor hurtigt de kan lukke til, hvor der er fladt og bart.
Pludselig står sneen op over bilens kofanger, vejen er væk og den stakkels astra stopper midt i en ½ meter høj drive, der går på tværs af vejen. Under påkaldelse af de onde magter, urin og fækalier, stiger Egernet ud af sin bil. Bilen er godt begravet, og vinterdæk og skov til trods, kommer bilen ikke fri. Hvor vejen egentlig går, er efterhånden uvis. Der er ikke en refleks-pæl i miles omkreds, og vejen er dækket af sne.
Nå - ind i den stadig lune Astra og frem med GPS'en. Så får vi se, hvor vi egentlig er. Medlemskortet til vejhjælpen fiskes frem fra handskerummet.
Pludselig bagfra, kommer sneploven. Havde jeg da bare ventet 15 minutter mere, inden jeg kørte fra Aalborg, kunne jeg ha' kørt bag ved den. Typisk!
Men - hvad sker der? sneploven standser bag ved mig, og en mand med overskæg og i orange arbejdstøj hopper ud.
" du er da vist kørt fast - jeg har et reb - skal jeg ikke lige hive dig fri?"
JO TAK!!
Mage til overskud og hjælpsomhed, skal man sq lede længe efter. En træls kold fredag aften, hvor han er nødsaget til at tage på arbejde, har han stadig overskud til at hoppe ud af sneploven, finde et reb og hive mig og min astra fri. Det er sq den slags mennesker, der gør verden til et bedre sted!
Jovist - jeg har da naturligvis at abonnement på vejhjælp, men hvornår havde de lige fundet frem til Lars Tyndskids mark?
<b> TAK TIL DIG, SOM KØRTE SNEPLOVEN NU I AFTEN! TAK FORDI DU HJALP MIG OG MIN FAMILIE. TAK!
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.084
dec 2010
Følger: 42 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 174 Svar: 1.358
ville dog selv ha gjort det samme hvis jeg kørte den
Godt i kom uskadte hjem og i god behold.
God weekend herfra
Niklas M
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.084
aug 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 334
aug 2010
Følger: 30 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 51 Svar: 569
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 254 Svar: 2.792
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 2.221
mar 2012
Følger: 33 Følgere: 34 Biler: 7 Emner: 64 Svar: 640
nov 2007
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.147
og på vej hjem en 5-6 kkm har det sne´et så meget man ikke kunne se hvor vejen eller grøften var,
kørte efter forholdene, men pludselig, rammer vi et kørespor eller sådan noget og bilen glide stille og rolig ned i grøften,
efter 15-20 minutter med skovlen af sne, kunne omega´en ikke komme fri,
kom det en mega lasbil kran forbi, med følge vogn,
og de gutte kom så lige og hjalp mig med at få bilen op.
total fed oplevelse,i sær med en højgravid kone, der havde det rigtig skidt pga hun havde fået svangerskabs forgiftning, pga graviditeten,
så det var ike fedt og sidde fast der sent på aften,
så bliver man glad for at der er folk, der har tid, lyst og overskud til at give en hjælpende hånd,
de kunne jo bare være kørt forbi
nov 2012
Følger: 43 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 22 Svar: 844
sep 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 167
nov 2007
mvh hc
mar 2012
Følger: 33 Følgere: 34 Biler: 7 Emner: 64 Svar: 640
Egernets nye helt !!!