{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Val
Val
Følger: 1 Emner: 36 Svar: 108

Anlægets ledninger {{forumTopicSubject}}

Hej bg

jeg har set folk skrive en masse nu og har forstået sådan at phono kabler skalvære i den ene side og strøm ledninger med remote i denanden sid, da det kan give støj i højtaller (og de phono kabler man kan får med "remote", den lille ledning er ikke til remote men til - (stel) , som burde fjerne støjen)) ..

Men jeg har ikke rigtig set nogen diskutere om hvad ledninger til baghøjtaller skal løbe med..
Så mit spørgsmål er skal jeg ligge mine højtaller ledninger med phono eller strømledninger (+) .. ?

Tak på forhånden

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anlægets ledninger
  • #1   22. jan 2013 De skal jo til din forstærker, som du lige har trukket kabler til i bagagerummet?

• #2   22. jan 2013 Det er uvæsentligt, da alt hvad du vil opleve af støj opfanges på phono kablerne, så det er dem der er mest følsomme.

• #3   22. jan 2013 Og når du siger strømledninger mener du vel bare et + kabel ik?

• Val
    Val Tilmeldt:
    feb 2008

#4   22. jan 2013 okay, det er ikke svaret på mit spørgsmål..
    fordi jeg har også højtaler foran i bilen og det er lige meget om det er baghøjtaller skal trækkes foran eller det er forhøjtaller skal trækkes bagud! smiley - ledninger skal jo stadig ligge i en afsidderne.

• #5   22. jan 2013 har altid lagt højtaler ledninger sammen med Phono .. og Remote sammen med Strømkablerne .

og har i hvertfald aldrig døjet med støj af nogen art på nogen af de biler jeg har monteret i egne som kammeraters

• Val
    Val Tilmeldt:
    feb 2008

#6   22. jan 2013 ja (+), står der også til sidst smiley

• #7   22. jan 2013 plus og remote i venstre side
    phono i højre

højtaler kabler er lige meget.. smiley

• #8   22. jan 2013 Det vil immervæk også være besværligt kun at trække højtalerkablerne fra forstærkeren i den ene side af bilen, især når de helst også skal være lige lange.

• #9   22. jan 2013 thomas
    længden på dem betyder ikk det vilde.. slet ikk hvis du har en fornuftig radio med tidskompensering.. smiley

• #10   22. jan 2013 Tidskompensering mellem højre og venstre?

• #11   22. jan 2013 og for og bag ja.. smiley

hele vejen rundt.. os til subben.. smiley så snart du kommer op over en prisklasse af ca 2000 så har de fleste radioer den slags.. smiley

• #12   22. jan 2013 Hvordan skal den tidskompensere på højtalerudgangene uden en måle mikrofon eller mulighed for manuel indtastning?

• #13   22. jan 2013 manuel.. smiley
    mikrofin findes sikkert også.. men så ska du nok længere op.. smiley

• #14   22. jan 2013 Det er jo netop det du kan Fx har pioneer 88rs målemikrofon til dette . og ellers indtaster man selv afstanden til de enkelte enheder.

• #15   22. jan 2013 Du har sikkert ret jeg er bare aldrig stødt på den funktion, og min egen hu var ellers Kenwoods topmodel da jeg købte den.
    Uanset hvad der så ellers er af indstillinger, så kan vi vel ellers blive enige om det upraktiske og ulogiske i kun at føre højtalerkabler i den ene side af bilen, da de jo alligevel skal føres på tværs et eller andet sted!
    De kommer jo i kontakt med andre kabler før eller siden.

• #16   22. jan 2013 hva er det for en kenwood? smiley min er nemlig os en kenwood smiley

• #17   22. jan 2013 W808 du kan se den i min Alfa.
    Den er fra den gang de lavede dem med M.A.S.K. (den drejer fronten og vender en flad plasticbagside ud af når jeg slukker bilen)

• #18   22. jan 2013 ligner noget af lidt ældre dato smiley

• #19   23. jan 2013 Jeg har i de 3 sidste billeder brugt de org højtalerledninger ud i dørene fra iso stikket bag radioen . derved har jeg ku trække 4 lige lange kabler fra forstærkeren op derop og samlet med et iso stik . sådan der intet er ødelagt af der org ledningsnet / stik i døre. Måske ikk den Helt optimale løsning .. men har ingen probs med dårlig lyd . men nu har jeg heller ikk en kina forstærker eller Hu for den sags skyld .

men ja ellers ville jeg nok trække dem i hver side så man var fri for sku trække på tværs længere oppe i bilen . og derved kan lave dem lige lange

• #20   23. jan 2013 Ny, nej det er vel en 6 års tid siden jeg købte den, sidst de havde den i carsound ville de have 4000,- (og nej det har jeg ikke givet) for den.

• peter h
    peter h Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 2 Svar: 4
    #21   21. feb 2013 Hej. lige for at få en ting på plads. Tids-forskydningen har intet med kablernes længde at gøre. afstanden mellem højtalerne og den der lytter ja. Men de målinger der er lavet på DTU. viser at du skal ud over 3000 meter kabel længde for at høre en forsinkelse i lyden. Det er jo et sinal i kablet ind til det når højtaleren og i kablet bevæger det sig lige under lysets hastighed.
    Så om du monterer 8 eller 17 meter kabel til højre eller venstre kanal er i forhold til forskydning totalt ligegyldigt. Mvh

Kommentér på:
Anlægets ledninger

Annonce