{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så går den udover hundene igen
  • #1   30. jan 2013 Der må være mere grund til den skal aflives end den korte opsummering der ..

  • #2   30. jan 2013 Den lov er jo en gang makværk og skrevet i al hast...

    Der gik agurketid i den, og det er medierne der styrer den politiske dagsorden...og denne gang var det så hundene det gik ud over...

    Og før der kommer nogen og skal fortælle mig at "der var jo ikke noget at skrive om, hvis der ikke var et problem!"...nej bevares...men det er da sjovt Hr. og Fru Danmark periodevis er bange for
    -Massevoldtægter
    -Hjemmerøverier
    -Unge mennesker i hurtige biler
    -Mandlige pædagoger
    -osv. osv...

    Især tabloid-aviserne er slemme og spisesedler med drabelig tekst der gør at befolkningen straks har en mening om alt fra Østeuropæere til hvad land deres agurk kommer fra...det udløser som oftest et hysteri og som følge af det må politikerne lovgive ud fra hvad der pt. er hot i medierne...

    Tror i mig ikke, kan i prøve at stå op kl.10 en søndag og se presselogen, de er ikke blege for at indrømme hvor meget magt de har, og det er sjældent de er ret gode til at rette fejl....



    Og det er det spil Thor og Jette nu er blevet gidsler i....


  • #3   30. jan 2013 TWG> det er sådan det er i dag med hundeloven..loven tolkes efter forgodtbefindende....det er ikke længe siden at der blev vundet en sag, men i mellemtiden var hunden blevet aflivet...

  • #4   30. jan 2013 Brian O > Misforstå mig nu ikke - er imod unødig aflivning af dyr generelt, og siger ikke at der ikke er tilfælde der aldrig skulle have foregået - men det jeg siger er, at det jeg kan læse mig til, er kun fra hundeejerens side, ikke alle parter - og som vi ved, så har en sag altid minimum 2 sider, og derfor skriver jeg som jeg skriver - jeg har dermed ikke taget mit valg om hvad jeg mener er rigtigt/forkert i denne sag.

    Er enig med dig I at mange folk læser en spiseseddel - og konkluderer så bare uden videre grundlag, men jeg forsøger at holde mig kritisk.

    Beklager, hvis jeg udtrykkede mig uklart smiley


  • #5   30. jan 2013 Det var nu heller ikke for at bide af dig...glemte min smiley...kunne ikke lige finde ud af hvor den passede ind...:-)...

    Men jeg trækker mig fra tråden om lidt, da jeg ikke er sikker på folk formår at holde sådan en debat sober, og jeg har jo selv to hunde der er påvirket af loven, til trods for at vi altid har passet os selv og aldrig været i konflikt med nogen...:-)

    Til sammenligning synes jeg forresten folk skal prøve at tænke over følgende:
    Ham der Vr6 tossen der var med i programmet "dødskørsel", ham har folk stadig ikke glemt, og ofte må vi biltosser så affinde os med at vi bliver skåret over én kam og sammenlignet med typer som ham, fordi medierne formåede at promovere ham på en måde der tegnede et billede af os alle som komplet hjernedøde


  • #6   30. jan 2013 Jeg har endnu ikke formået at tage noget negativt fra din side af Brian - vi er jo stødt på hinanden op til flere gange på dette forum smiley Så var skam udemærket med på hvor du ville hen - og jeg formåede så åbenbart ikke selv at skrive det klart nok, hvad MIN mening er.

    Trækker mig selv nu, da jeg skal på arbejde smiley ..

    Dog vil jeg læse op på tråden senere i håb en evt. supplerende information i sagen, så kan man danne sig en mening ud fra det - for grundlaget er for tyndt for mig at danne en mening på smiley ..

    God dag folkens!


  • #7   30. jan 2013 Nice...:-)

    Ja vi skal jo nok det samme...ud og gøre verden et bedre sted...:-P

    Ha en god dag....


  • #8   30. jan 2013 Netop smiley ..

  • Peter S. Jensen
    Peter S. Jensen Tilmeldt:
    apr 2009

    Emner: 20 Svar: 32
    #9   30. jan 2013 TWG:
    Du kan læse noget mere om det her.
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1910182.ece


  • #10   30. jan 2013 Med fare for at blive misforstået, så er jeg nu ikke helt rolig ved forløbet...
    citat.( Ud fra en af containerne dukker en lille hund pludselig op, både Jette og Thor bliver forskrækket og Thor markerer den lille hund - 1 gang. )

    Nu fremgår det ikke ud af teksten hvilken hunderace Thor er, men sgu da heldigt at det ikke var et par mindre børn , der kom ud fra containeren og forskrækkede Thor og damen....

    Er absolut ikke tilhænger af unødig aflivning af dyr i sin helhed, men har nu alligevel den holdning at , har den bidt en gang, så er der store chancer for at det sker igen......



  • #11   30. jan 2013 De underskriftindsamlinger hjælper intet når de er fra nettet.

  • #12   30. jan 2013 som anders matthesen også har udtrygt hver gang nogle bliver bange for noget eller noget går galt laver de en lov mod det feks ved de såkaldte"muskel hunde" de farlige de kan bide jamen ska vi så ikke også forbyde de 100millioner andre dyr der kan stikke og bide -_-"

  • #15   30. jan 2013 syntes det er helt fint, hunden har bidt en anden hund, og det kunne ligeså godt være et legende barn der overraskede dyret. det eneste rigtige er sgu at aflive den!

  • #16   30. jan 2013 Hvis det var min hund der havde bidt så havde jeg selv aflivet den. Den anden hund var (efter dyrlægens vurdering) blevet bidt flere gange og skulle syes. Jeg ville ikke kunne stole 100% på den igen. Tænk hvis det var et barn og ikke en hund der havde forskrækket den.

  • #17   30. jan 2013 hvis og hvis kan man jo altid sige man afliver heller ikke folk hvis de har gjort en fejl

  • #18   30. jan 2013 Henrik a.
    Nej, men du bliver sgu buret inde, hvis du nakker en anden person, der tilfældigt kom ud fra en container og "forskrækkede dig"
    Nej kom nu ind i kampen, at begynde at sammenligne dyrs adfærd og menneskers
    er sgu da som at sammenligne æbler og bananer...
    Chancerne for at en hund , der har bidt en gang gør det igen, er desværre alt for storre ...
    Næste gang er det måske bare et barn , så der er efter min mening, kun en udvej, aflivning "desværre"


  • #19   30. jan 2013 chancerne for et menneske gør kriminalitet igen er stor og ja der er forskel på dyr og mennesker og tvivler på en hund bliver forskrækket og føler sig truet af en baby comeon

    tvivler på den forklaring om at en hund bliver forskrækket den har en noget bedre høre og lugtesans den har det vidste den var der og har da bare slåsset med en hund som de tit gør når man gør tur med dem og de mødes er det ikke sikkert de kan enes


  • #20   30. jan 2013 man kan IKKE sammenligne mennesker og dyr, så den med kriminalitet er så langt ude som den kan komme.. og det behøves ikke være en baby, det kan være en på 10 og det kan være en på 60, men det er sådan set irrelevant. bare det at der er den mindste chance for at kræet kan finde på at bide, gør at alt andet en at få den aflivet er direkte uforsvarligt, hellere aflive EN hund, end at ET menneske bliver skambidt, og det forstår jeg virkelig ikke hvis folk ikke kan indse det faktum!

  • #21   30. jan 2013 self er det frygteligt hvis en baby bliver bidt af en hund men så må du gi mig ret i at det ikke er hunden fra naturens side af der vil det det er ejerens skyld der er ingen hunde der ved sine fulde fem bider andre mennesker så sku den fejle noget og så er jeg enig i at man afliver den

  • #22   30. jan 2013 Når en hund har bidt en gang, så er det en gang for meget, så er det sådan set lige meget om det er ejer eller hundens skyld.

  • #24   30. jan 2013 "hvad nu hvis det er et barn næste gang"....sådan en typisk hypotese der bliver stillet op, uden noget hold i virkeligheden...

    alt efter hvad medie man læser i, så er der flere forklaringer...bl.a. skulle den lille hund have bidt Thor i øret, og så forstår jeg godt han siger fra...der skulle angiveligt være tale om en markering, som ikke i første omgang var blevet behandlet og derfor måtte den lille hund til dyrlægen..så at den måtte syes skulle ikke skyldes bid fra thor, men de dræn der måtte til da ejer ikke selv bragte hunden til dyrlæge...(det er hvad jeg har læst, men kan desværre ikke bekræfte det) og er det tilfældet har Thor ikke reageret anderledes end mange andre hunde ville..


Kommentér på:
Så går den udover hundene igen

Annonce