{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Thermo ruder - dug indvendig {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg ved ikke om det normalt skal være sådan når det er så koldt udenfor, men der dannes meget hurtigt rigtig meget fugt i bunden af vinduet (hele vejen hen) indvendigt ude på badeværelset.

Ja, vi lufter rigtig godt ud efter vi har været i bad osv.

Det er selv om der ingen har været i bad hele dagen, der er ingen våde håndklæder eller lignende, og der er tændt for varmen.

Kan det bare skyldes det kolde vejr udenfor eller kan thermo ruden være i stykker? Den er umiddelbar helt klar, så er der nogen måde at tjekke det på?

Jeg kan umiddelbart heller ikke mærke at det skulle være utæt nogle steder i fugningen?

Anyone ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Thermo ruder - dug indvendig
  • #1   11. feb 2013 Hvis vinduet er koldt og du har varme på vil der dannes kondens på ruden. Hvor gammelt er vinduet?

• #2   11. feb 2013 Rune L:

Det er den "dårlige" dug - Det er den indvendige, for de dugger ikke udvendigt.

Hvis jeg f.eks. lufter ud i 10 min, tørrer eventuelt al den indvendige dug af, så går der omtrent ~5 min, så er ruden dugget godt til igen.

Tomas K:

Ruderne er vel ~1 år gamle.

• #3   11. feb 2013 Du kan affugte alt det du har lyst til, og det vil ikke hjælpe, da jeg læste alderen på dine ruder, så jeg problemet med det samme, årsagen skal findes i temperatur forskellen på ude og inde temperatur, så hvis du havde frost inde og varme uden så dugger de udvendig.
    Det er fint med de moderne energi ruder, men de har deres ulemper, såsom dug indvendig, jo lavere u-verdi jo nemmere dugger de, desværre, har arbejdet med ruder i 10år.

• Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #4   11. feb 2013 huset kan også blive for tæt, med nye ruder i gammel bygning

det er bla grunden til vi flytter d.1

nåede langt om længe op på loftet, og sorte spær !!!! nejtak ^^

• #5   12. feb 2013 Aksel M:

Er det bare sådan det skal være så, eller er ruderne defekte eller hvordan?

Jeg bor heldigvis kun til leje i lejligheden, men ja, det er en ældre ejendom som blev gennemrenoveret i starten af 90'erne og har indenfor det sidste år fået helt nye ruder i hele ejendommen.

• Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #6   13. feb 2013 bygningen er blevet for tæt med de nye vinduer, det er mit bud

har samme problem hvor vi bor, og her er det så slemt spærrene rådner, alle vægge er mugne og skabe og skuffer puha ^^

de har så samtidig ville isolere hulmurene, men har lukket alt ventilation i murene og taget haha ^^

Kommentér på:
Thermo ruder - dug indvendig

Annonce