Thermo ruder - dug indvendig {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg ved ikke om det normalt skal være sådan når det er så koldt udenfor, men der dannes meget hurtigt rigtig meget fugt i bunden af vinduet (hele vejen hen) indvendigt ude på badeværelset.
Ja, vi lufter rigtig godt ud efter vi har været i bad osv.
Det er selv om der ingen har været i bad hele dagen, der er ingen våde håndklæder eller lignende, og der er tændt for varmen.
Kan det bare skyldes det kolde vejr udenfor eller kan thermo ruden være i stykker? Den er umiddelbar helt klar, så er der nogen måde at tjekke det på?
Jeg kan umiddelbart heller ikke mærke at det skulle være utæt nogle steder i fugningen?
Anyone ?
nov 2003
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 55 Svar: 633
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.641
Det er den "dårlige" dug - Det er den indvendige, for de dugger ikke udvendigt.
Hvis jeg f.eks. lufter ud i 10 min, tørrer eventuelt al den indvendige dug af, så går der omtrent ~5 min, så er ruden dugget godt til igen.
Tomas K:
Ruderne er vel ~1 år gamle.
nov 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Biler: 8 Emner: 181 Svar: 2.142
Det er fint med de moderne energi ruder, men de har deres ulemper, såsom dug indvendig, jo lavere u-verdi jo nemmere dugger de, desværre, har arbejdet med ruder i 10år.
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
det er bla grunden til vi flytter d.1
nåede langt om længe op på loftet, og sorte spær !!!! nejtak ^^
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.641
Er det bare sådan det skal være så, eller er ruderne defekte eller hvordan?
Jeg bor heldigvis kun til leje i lejligheden, men ja, det er en ældre ejendom som blev gennemrenoveret i starten af 90'erne og har indenfor det sidste år fået helt nye ruder i hele ejendommen.
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
har samme problem hvor vi bor, og her er det så slemt spærrene rådner, alle vægge er mugne og skabe og skuffer puha ^^
de har så samtidig ville isolere hulmurene, men har lukket alt ventilation i murene og taget haha ^^
Thermo ruder - dug indvendig