{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

Windows 8 Problemer {{forumTopicSubject}}

Godaften BG.

En med forstand på computer, som evt. kunne fortælle hvad der kunne være sket med min computer.

Den kan ikke spille film fra Youtube i IE9, den går i "Svare ikke" og genstarter programmet, og sådan kan det blive ved.

Og så fungere boksene - Mail, kalender osv. - i Start funktionen ikke.

Java og Flash er reinstalleret og opdaterede.
Og har førhen fungeret fint.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Windows 8 Problemer
  • #1   26. feb 2013 tvivler på du har IE9 på din Win8 maskine da den er født med IE10

Men nu er Windows 8 er en fejl, men lad det nu ligge....

der kan være flere grunde til den genstarter... kommer der en blå fejl skærm frem, også kaldet BSOD "Blue Screen Of Dead"

Umiddelbart ville jeg smide nyt windows 8 ind på den, ligge alle driver ind på den, opdatere den med alt, og så begynde at smide programmer ind...

• #2   26. feb 2013 har du prøvet at slukke den og tage strømmen fra/batteriet ud af computeren ?

• #3   26. feb 2013 Slet windows 8 og installere windows 7 smiley Så er du over det problem

• #4   26. feb 2013 IE10 er korrekt ja smiley
    Det står også kun med stort overalt på den når jeg starter browseren op.
    Nej den laver ingen blå skærm.

Kun den der lille boks hvor der står at programmet ikke svarer, og så prøver den forfra igen.

Anders Jeps det har jeg.

Skyhigh Det er da installeret på min?

• #5   26. feb 2013 nope det ikke....!

men smid windows 7 på i stedet for... Windows 8 stinker

• #6   26. feb 2013 jonas s
    okay, det plejer bare at kunne løse mange problemer på windows, men prøv at geninstaller windows

• #7   26. feb 2013 Det er sgu da bare nederen at det pludselig skal fucke op smiley
    Har ellers kørt smertefrit de første måneder.

• #8   26. feb 2013 Ja det må sgu blive løsningen på det.

• #9   26. feb 2013 har du opdateret med windows update??

• #10   26. feb 2013 Du skal ikke bruge IE!! Det sutter røv!!
    brug Chrome!!!

• #11   26. feb 2013 Windows Update er også kørt igennem.
    Hehe, Jeg er ikke så pjattet med hverken Chrome, Opera eller Firefox smiley

• #12   26. feb 2013 enten skal du køre Windows 7 eller windows 7.... windows 8 er en kæmpe fejl og man kan håbe at når blue opdateringen kommer det kan rette mange af de fejl...

men vent til windows 9...

• #13   26. feb 2013 Ville nok også vælge chrome.
    Og så ville jeg forsøge med at slette cookies og temp filer

• #14   26. feb 2013 Jeg havde samme problem med at metro apps ikke virkede. Jeg brugte det geninstalleringsværktøj der kommer i Win 8. Det løste mine problemer smiley

• #15   26. feb 2013 Gå i desktop mode, så fungerer flash...

• #16   26. feb 2013 Hvordan gøres det?

• #17   26. feb 2013 Windows 7 vil jo ikke gøre den store forskel ? da windows 8 også har alle Windows 7 elementer? ihvertfald i pro udgaven, der er kompatibel med alt til Win7

men ja igen IE9 lyder ret utroligt, men overvej da Google Chrome eller lign ?

har ikke oplevet noget lignende, og har da trodsalt brugt Win8 siden udgivelsen

• #18   26. feb 2013 Klik på "Desktop" eller "Skrivebord"?

• #19   26. feb 2013 Eller windows knappen på dit tastetur,

Self medmindre du har Windows RT. Så du på røven smiley

• #20   26. feb 2013 Alle dem med så meget imod det dersens windows 8..

På det seneste er der kommet en del opdateringer. Mange gør at en del programmer åbner på det normale skrivebord, istedet for i Metro brugerfladen. Og jeg synes selv, efter en måneds brug til skolearbejde, at styresystemet er genialt. Rigtig fedt

• #21   27. feb 2013 Switch til html5 i youtube
    http://www.blogtechnika.com/switch-html5-view-youtube/

Men ja det må være din flash player der er problemet, eller en anden extensions til ie du har fået installeret.

I indstillinger til ie kan du vælge hvilke extensions der skal benyttes, tjek denne liste igennem

• #22   27. feb 2013 Mike G: Det kan godt være det er genialt til at søge info på nettet og bruge word...

Men lige så snart du er oppe den grafiske hårde liga så som revit, naviswork, solibri, Tekla osv. er de ikke kompetible med win 8. og det kan jeg dælme godt forstå for det kan slet ikke håndtere den slags programmer. det lyder ikke logisk men det er det ikke

et andet eksempel på hvor amatør agtigt MS Windows 8 og MS store er, at hver PC producenter har lagt nogle model specifikke programmer ud i MS store. og det er super smart, hvis det ikke var fordi at det kun er dem med en OEM A3 licens kun kan se og hente dem. MEns folk der har købt en Windows 8 Pro til det der tilbud til 250 kr, ikke kan hente den, fordi at MS store ikke vil "godkende" PC´en som et bestemt mærke og model, og så kan man ikke hente det producent specifikke programmer

Nu til Lenovo som jeg har, er det meget kritisk man ikke kan få LEnovo Power management til at gøre, da det kan styre størmen helt unikt.

på Energy mode men Lenovo Power og i windows 7 kan jeg får den til holde 5½ timer. i Windows 8, hvor jeg ikke kan få power management installeret holder den 3½ til 4 timer, og kan ikke indstille de samme ting....

Så windows 8 er markant ringer end windows 8. Men så når alt det er sagt, syntes jeg det er pisse fedt og skide frækt af MS at prøve at sætte nye standarter for windows, elsker deres nye skrift typer og generalt designet i win8. men alt det bag ved designet fungere ikke...

jeg venter med winows 8 til blue opdateringen kommer til efter sommerferien. og evt ser hvad Windows 9 har til slutningen af det her år

• #23   28. feb 2013 TDI Power:

1) Win7 og Win8 deler langt hen ad vejen kerne. Så hvis Win7 kan håndtere et givent program, kan Win8 skam også. Om programmet så er blevet opdateret til at køre på Win8, det er noget helt andet, og ikke noget man kan blamere Microsoft for.

2) Har du kilde på at Win9 skulle komme i år?

• #24   28. feb 2013 jeg mener da også jeg har læst som Niklas H.

at win8 og win7 i bund og grund er samme kerne, hvor win8 bare er forbedret og klargjort til nye tiltag :S

og det er jo ikke microsofts skyld at andre programmer ikke er opdateret til win8, tvivler nu også på vi ser meget til Win9 i år, nu hvor hele microsoft satser stort på win8

• #25   2. mar 2013 Tror jeg læste det på MSDN at der vil en gang om året komme en stor opdatering til deres produkter. ikke nødvendigvis det samme tid

Som niklas rigtig antager er windows 7 og 8 bygget på, et stykke af vejen, den samme kerne. Men derfor behøver et program der kan køre i 7 ikke også at fungere i 8.

En del af den kritik der er af windows 8, er at mange programmer IKKE kan køre på det nye windows system pga de metro app setting der på, for at gøre windows 8 touch venligt...

Windows 8 er udelukkent forbeholdt til touch maskiner. hvorfor de har lagt dekstop ind i det er en gåde.

Der er dog mange god ting ved 8 skal man også huske på. de har forbedret læse hastigheden markant fra 7 til 8 hvilket er godt.

Hvis vi skal se på fejl rettelser i 7 vs 8. er der 4 gange så mange opdateringer der retter fejl 8 i end der er i 7 (PT tiden efter relase af 7 og 8) blandt andet den hårde kritik windows 8 har fået fordi den henvender sig ikke til alm pc uden touch, kommer der en del ændring når blue bliver frigivet, formentligt til sommer.

Windows 9 har lige någet den første milestone. dvs at den er i en beta udgave internt ved MS, dog ikke på MSDN endnu

Til dem der ikke ved hvad MSDN er, så det MS´s udviklings fora for amatøre som koster lidt penge at være med i, afhængig hvilket niveau man er til.

ha rlige fået en opdate på windows 9 at det skulle kommer til august.

men i kan jo selv læse mere om det her:
    http://www.techradar.com/news/software/operating-systems/windows-9-release-date-news-and-rumours-1029245

NIKAL HER HAR DU DIN KILDE

• #26   2. mar 2013 TDI Power - For det første hedder det ikke Metro, men "Modern UI". Men det er sådan set ligegyldigt.

Du kan sagtens køre almindelige desktop programmer. At udvikle programmer til Modern UI er et tilvalg, ikke et krav. Det er derfor ikke forbeholdt touch maskiner, men Modern UI delen er selvfølgelig nemmere med en touch skærm. Men du kan stadig bruge desktop delen, som man kender fra Win7.

Man har skabt Modern UI for at skabe en ensartet brugeroplevelse på tværs af deres produkter. Det er derfor man ser samme UI på Xbox og WinPhone. Apple gør skam det samme. De har også ført mange af deres UI elementer fra iOS tilbage til OSX, og de gør det mere og mere for hver version.

Det er trenden generelt. GNOME 3 (Linux) er også begyndt at "touch-optimere". Jeg føler ikke selv det er nødvendigt, men jeg kan godt forstå hvorfor alle producenterne gør det.

• #27   2. mar 2013 NIKLAs: Det hedder Metro app lige fra dag et af, og designet hed metro design også fra dag et af. Men på grund af at ordet "Metro" ikke hvade eller viste de tanker osv MS har gjort blev det rettet til MUI (forkortet) for ca indtil 3 måneder siden kunne man hente SEGUE UI gratis på MSDN, hvor der stod at det var en skrift type der specielt var udviklet til Metro designet. nu står det er optimere til MUI for at give brugeren den bedste bla bla bla...

man skabte ikke MUI for at skabe enartethed. Det og bliver et touch baseret windows der er udviklet. Og det har MS også udtalt da de offentlige gjorde at de ville lave deres egen tablet. og der ved ville man sætte nye standarter for desktop maskiner. men det lykkes ikke da 95% af windows maskinerne ikke er med touch. Det bla andet det kritikken til win 8 går meget på. Man har satset for meget på touch. Men MS prøver på at sætte nye standarter for windows. Personligt er jeg vil med Win 8. det er super lækkert. og nemt at finde rundt i når man lige har fordøjet den nye bruger flade.

Niklas jeg ved ikke hvor højt din aktelse går inden for det her. men du har fat i en del. men du har ikke det hele med i windows 8 kritikken og udvikligen af denne. det ha rjeg dog langt fra heller ikke... Jeg stoppede med at følge med i windows 8, da de første kilde koder til windws 9 blev fundet i en log på en engelsk hjemmeside her i dec.

Men hvis du siger at et program der kan køre på windows 7 også kan køre i windows 8. kunne du så ikke have lyst til at komme og installere min power manager på min PC. så kan du jo evt forklarer hvorfor den ikke vil installere den og evt slå fejl koden op ved MS... så kan vi tage snakken her hen over igen... smiley

• #28   2. mar 2013 TDI Power - Navnet blev skiftet fra Metro UI til Modern UI af juridiske årsager.

Vi er sådan set ikke uenige om hvorfor Modern UI blev lavet. Det vigtige her, er tidslinien. Det hele startede med at Microsoft gerne ville ordentligt ind på mobil-markedet (da Apple og Google havde vist at der var store beløb at hente her), men Windows Mobile 6.5 kunne bare ikke konkurrere med iPhone og Android. Man kunne ikke vinde noget på at kopiere det de andre gjorde, så man kom på et helt nyt system, der ikke mindede om iOS og Android. Windows Phone 7 blev født.

Man førte dernæst dette design over til Xbox, og for ensartethed førte man det også over til Windows. Designet kom oprindeligt fra Windows Phone 7, som selvfølgelig er touch-optimeret. Man kunne godt have lavet et specielt OS til tablets, der havde Metro/Modern UI og beholdt Windows som normalt. Specielt fordi man alligevel endte med at lave en speciel Windows version til tablets (Windows RT). Men for ensartethed kom Modern UI også med i Win8.

• #29   2. mar 2013 Så den eneste grund til at der er Metro design på Windows 8 og 8 Pro er ensartethed og intet andet...?

• #30   2. mar 2013 Jeg siger ikke det er eneste grund smiley
    Men Windows havde ikke behøvet det, når nu man har WinPhone og Windows RT til touch enheder.

• #31   2. mar 2013 godt så så er vi enige. for det er slet ikke en grund det er en bonus, hvis man kan kalde det det... men Windows 8 og vista er er tilsammen de største fiaskoer MS har lavet... bliver godt med 9´eren

• #32   2. mar 2013 Aaaaaah, du kan ikke sige "Microsoft fiasko" uden at sige "Windows ME" smiley

• #33   2. mar 2013 Dohhh ja ME´eren hehe det eneste windows der kunne trækkes ned af CS

• #34   3. mar 2013 men syntes det er vildt der allerede er næsten 1 gigabyte opdateringer til windows fordelt på ca 30 opdateringer....

• #35   6. mar 2013 Niklas H. du er jo en klovn af den anden verden...! (ironisk ment) har lige smidt Windows 8 ind. og det køre fantisk godt... er da godt nok blevet glad for det... men savner min Lenovo PowerManager. men det kommer måske med tiden

• #36   6. mar 2013 Win8 er slet ikke så skidt som folk prøver at gøre det til.... har haft det siden den officielle udgivelse, og min desktop har aldrig kørt bedre, og nej jeg har IKKE touch screen smiley har heller ikke haft kompatibilitet problemer med noget endnu smiley

• #37   6. mar 2013 Det har jeg som sådan heller ikke. udover jeg ikke kan få min power manager til at køre. men den er ikke certificeret en MS og win 8 så hvis jeg tvinger den til at køre i kompitibel mode win 7 så kan jeg åbne den en gang så crasher den derefter.... lidt træls...

• #38   6. mar 2013 men det er mega nice med at kan ahve to proceslinjer, hvor at vinderne er på den proceslinje har vinduet på...

Kommentér på:
Windows 8 Problemer

Annonce