7.122 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Baggage med DSB Baggage med DSB

Hejsa BG

Jeg rejser normalt ALDRIG med offentlige transportmidler og dermed heller ikke med tog, men er nødt til det sidst på måneden, hvor jeg skal ud og rejse fra CPH lufthavn (skal besøge noget familie i Østen).

Jeg skal rejse med DSB fra Sønderborg til CPH lufthavn.
Jeg rejser med 1 stk. kuffert af normal størrelse og 1 stk. håndbagage (alm. håndbagage af ca. 40 x 50 cm størrelse).

Kan man være sikker på, at man kan få begge disse ting med i toget?

Jeg har fundet nedenstående på DSB´s hjemmeside, men er blevet lidt forvirret, fordi DSB definerer "håndbagage" som værende op til 100 x 60 x 30 cm. - men det kan jo ud fra de nævnte mål også være en kuffert - som vel næppe er større end det nævnte mål.

Er der nogen af jer, der har rejst med både kuffert og håndbagage med DSB? Sådan som jeg forstår det, så kan man være sikker på at få det med, hvis størrelsen ikke overstiger 100 x 60 x 30 cm. - men hvad så hvis man både har 1 kuffert og 1 stk. håndbagage?

Muligt jeg er mindrebemidlet sådan rent mentalt, men jeg er søvnig og ved ikke hvordan jeg skal forstå nedenstående smiley

Muligt jeg bliver nødt til at ringe til DSB i morgen, men jeg ville bare lige høre jeres mening inden da.

------ Kopieret fra DSB -----------------------------

I toget
Du kan tage din håndbagage gratis med i alle tog. Den må dog ikke være til ulempe, gene eller fare for andre passagerer og ikke fylde mere, end den kan ligge over eller under sædet.
De maksimale mål er 100 x 60 x 30 cm. Vær opmærksom på, at hvis håndbagagen er større end disse mål, kan togpersonalet afvise den.
Når du tager din håndbagage med i toget, er det på eget ansvar.

Bagage til udlandet
Håndbagage er tasker, pakker og andet, som kan opbevares over og under din egen plads i toget uden at genere andre passagerer. Tilsvarende gælder for sammenklappede cykler og kørestole uden motor.

Passageren er selv ansvarlig for medbragt bagage.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Baggage med DSB
Kommentér på:
Baggage med DSB

Annonce