{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betale mere i skat for at få mere tilbage ?
  • #1   7. mar 2013 Siger det ude på dit arbejde, at de skal trække mere end 39% smiley

• #3   7. mar 2013 eller sætter din selvangivelse højt.

• #4   7. mar 2013 Som rasmus siger.. sig til din lønansvarlige de skal trække nogle procent mere smiley de kan altid sætte den til mere end hvad dit skattekort siger men aldrig mindre.,.

• #5   7. mar 2013 Men hvorfor?

Lav en opsparingskonto i stedet, som du så får udbetalt en gang om året, det er da en bedre idé..

• #6   7. mar 2013 Skat er nu en god opsparing tak for 12.000,-;)

• #7   7. mar 2013 Det optimale ville j være at få et skatteregnskab der gik i præcis 0 smiley ..

• #8   7. mar 2013 Freak:

Det kan da være ligemeget? Man får bare det mindre udbetalt hver måned og det er faktisk bedre end at have dem i banken!

• #9   7. mar 2013 Penge tilbage i skat er = tabt renteindtægt.

Hvis du vil have penge tilbage kommer det an på din indtægt, lad os sige du tjener 225.000 om året før skat, så har du et fradrag og resten betaler du 36-39% skat af (alt efter kommune), hvis du skriver at du tjener lidt mere (f.eks. 250.000) så vil du få et større fradrag (som du IKKE er berettiget til) og fortsat betale samme % i skat af resten (altså vil du betale mindre i skat om måneden!) men så vil du skulle betale skat tilbage næste år....

Hvis du derimod sætter din indtægt lidt ned vil du få et mindre fradrag, betale samme % sats og altså betale mere i skat = penge tilbage i skat..

men altså jeg er ikke expert, kontakt en revisor eller lignende.

• #10   7. mar 2013 Det er da bedre at få dem udbetalt i løbet af året og evt betale en lille regning nu her smiley Du får IKKE renter af DINE penge inde ved skat smiley

.. så at få det præcis i 0 er nok mest optimalt smiley

• #11   7. mar 2013 I princippet er det ja .. men jeg ville nu også have smidt dem i banken på en opsparingskonto istedet .. hvis du alligevel kan undvære penge hver måned .. smiley

• #12   7. mar 2013 Polo doktoren: Der tager du fejl, for man får ikke renter af den skat man får tilbage smiley

• #13   7. mar 2013 For det første så FÅR man renter tilbage af det overskydende skat

For fdu andet så er bankrenten så lav medmindre at pengene er låst at det kan være ligemeget

Og for det 3. Så er det sjovere at få penge tilbage end ikke at få noget.. Det er ligesom når man finder 200kr i sin lomme som man glemte om

• #14   7. mar 2013 Haha

• #15   7. mar 2013 Man glemmer bare, at man ikke skal betale ejendomsværdiskat det første år, man bor i et nybygget hus og kommer til at forskudsregistrere det alligevel. Så wupti - så kommer der 16-17.000 tilbage smiley

• #16   7. mar 2013 Jerg sætter altid min indkomst, så jeg har mellem 10 og 20 af de lange der kommer tilbage. Det er min form for opsparing.

Kunne aldrig drømme om at have større beløb i banken.

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #17   7. mar 2013 Jakob J

Jeg har nu altid gjort det omvendt for at få penge tilbage i skat.

Har forskudsregistreret en indkomst på 300k, men tjente kun lige under 200k sidste år. og får penge tilbage igen i år.

Og min manglende forskudsregistrering af renteudgifter og befordring kan ikke gøre nok til at give de penge tilbage som jeg får.

Ved godt jeg ikke får renter fra SKAT, men de 0,125% som banken giver kan da vist være ligemeget.
    Og jeg vil hellere have penge tilbage, som jeg ikke har savnet, end at skulle risikere at komme af med nogle som jeg allered har brugt.

• #18   7. mar 2013 Berndt K: Hmm lyder underligt :S , men jeg er som sagt ikke ekspert...

Jeg forskudsregistrerede lavere indkomst end jeg reeelt havde, og jeg fik penge tilbage...

og har hørt om flere der skulle betale tilbage fordi de havde haft større fradrag end de reelt var berettiget til...

Kommentér på:
Betale mere i skat for at få mere tilbage ?

Annonce