HUSK Slutseddel, ved bilhandel {{forumTopicSubject}}
hej,
hej vil lige komme med en lille husker, når man handler bil....
i ved det jo sikkert godt, men her kommer den alligevel.
der er en bestemt bruger her inder der laver af at køre på andres, forsikring og vægtafgift.
jeg har nu 2 gange handlet med manden og begge gange har jeg måtte tvangs afmelde mine biler hos skat.
1 gang måtte jeg tvangsafmelde min bil, blev jeg meget overrasket da jeg skulle om.reg. den bil jeg havde fået af ham, for den bil jeg havde fået i bytte var ligeledes tvangsafmeldt, og måtte købe nye plader, og det viste sig at bilen jeg fik var blevet afmeldt 6 måneder før at jeg fik den, og måtte da også tvangsafmelde den bil som han fik, da han heller ikke havde om.reg. inde for de lovpligtige 3 uger, problemet ligger så i at, uden en slutseddel eller salgs bevis på at bilen er solgt d.d. kan skat ikke afmelde din bil øjeblikkeligt, men skal vente yderligere 3 uger, før at de kan afmelde den.
Nu her 2 gang måtte jeg ligeledes tvangs afmelde min bil som han fik, men jeg var da så klog at det denne gang var salgs papir på så den blev afmeldt med det samme, men de biler jeg så fik i bytte var dog ikke nået at blive afmeldt, men efter kontakt med de tidligere ejere af bilerne, fik jeg af vide at de var solgt til denne mand 3 måneder tidligere, og han havde ikke om.reg. dem inden for de 3 uger som man skal..
og manden er flere gange meldt til politiet, og kan se at de endelig har fået recurser til at gøre noget ved anmeldelserne, da min gamle bil nu har nye plader på, men er nu til salg efter at han har haft den i 1 måned kun, da han jo nu selv skal betale forsikring og vægtafgift med de nye plader.
GODE RÅD.
husk slutseddel....
på skat.dk kan man om.reg. køretøjer øjblikkeligt, bare du har dit nemid og dankort.
jeg ved ikke om man må navngive brugeren her. men fortæller glædeligt hvem det er.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
nov 2012
Følger: 43 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 22 Svar: 844
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 98 Svar: 1.943
aug 2012
Følger: 77 Følgere: 128 Biler: 1 Svar: 20
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 1 Svar: 7
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.072
Hvem er så fjolset?
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 155 Svar: 2.511
Er det ikke at stå foroverbøjet med bukserne om anklerne, en bøtte vaseline i hånden og sige "du tager bare tilløb til mester!"?
Et emne var sikkert også nok til at fortælle historien. =)
nov 2007
nov 2012
Følger: 43 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 22 Svar: 844
nov 2007
og manden her inder hedder speedy-gonzarles og det er den bruger der kommer fra SYDSJÆLLAND og ØERNE..... han sælger i øjeblikket min gamle bil. en MAZDA 323F 2.0 DITD.... billede vedhæftes lige
apr 2006
Fool me once- shame on you, fool me twice- shame on me..
nov 2007
apr 2006
nov 2007
apr 2006
Men fatter slet ikk hvordan du kan få dig selv til at handle med manden 2 gange...
Er ked af at sige det, men du ligger som du har redt..
apr 2012
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 108
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.884
Hvis man selv synes at det er en god handel, så tager man da bare sine forbehold, præcis som trådstarter har gjort. Han vidste at det kunne give problemer, men valgte alligevel at fuldføre handlen, fordi han synes at handlen var den smule arbejde værd. Hvis man ikke kan overkomme at afmelde sin bil selv, for at lave en god handel, så er man da et dovent fjols. Trådstarter har selv valgt, og der er jo ikke mere arbejde i det. Der er da ingen grund til at genere manden. Han er tilfreds med sin handel, men vil bare lige give folk et godt råd med på vejen. Mere er der da ikke i det. Han sidder da ikke og puiver som så mange andre herinde. Han forklarer hvad der er sket, og hvordan man kan undgå det, og så advarer han imod vedkommende som ikke omregistrere biler han køber. Synes at gør folk en tjeneste.
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 97 Biler: 7 Emner: 122 Svar: 315
nov 2007
HUSK Slutseddel, ved bilhandel