{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.483 visninger | Oprettet:

Køre du med kamera i bilen? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Køre du med kamera i bilen som filmer ud af bilen?

Jeg gør det selv HVER gang jeg køre fordi hvis jeg skulle være indblandet i et uheld hvor det ikke er min skyld og jeg så kan vise filmen af hvad der skete for og bevise min uskyld..

Forleden var jeg så uheldig at en kvinde kørte ud foran mig og bremsede alt hvad hendes bil kunne så jeg kørte ind i bagenden af hendes bil.. Kunne ikke undgå det..
De sagde jeg skulle holde afstand men, je kan jo ikke holde afstand til en bil der ikke er der smiley
Og det var ikke min bil så havde selfølgelig ikke kameraet med ;-(

Køre i selv med kamera eller har i overvejet det? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køre du med kamera i bilen?
  • - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #1   15. apr 2013 Har selv tænkt mig at få installeret et road cam men lige det at få sig taget sammen og fundet en model der kan det man gerne vil have... puha smiley

• #3   15. apr 2013 Jeg købte et action kamera i Bilka til 500kr smiley
    Det har fandme fanget mange øjeblikke hvor jeg har været ved og få smadret min bil af andre hvor jeg intet gjorde forkert smiley

Det har så også fanget mange sjove ting som min hund der havde brudt ud af vores have smiley

• #4   15. apr 2013 Lass: Det er da bare en linse til et cam? smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #5   15. apr 2013 Har det på samme måde som Holgato ;D
    Vil jo ikke have et eller andet som ik kan optage i ordenlig kvalitet, og så ville det være ekstra luksus, hvis den også kunne vise farten samtidig

Lass G
    Der kommer vel også noget moms oveni det beløb, eller er den gået igennem tolden?

• #7   15. apr 2013 Casper: Det sker for mig min. 1 gang om dagen at folk er ved og påkøre mig. Tro det eller ej.. Og nej jeg køre som jeg skal så hvad skal feje for??
    Folk siger også jeg er som en magnet for dårlige billister.. De sværmer omkring mig
    En anden gang så lad vær med og bed andre om og holde om og tale om noget du ikek ved en dyt om smiley

Og ja jeg glæder mig også til og spænde det på hjelmen i skoven smiley

• #9   15. apr 2013 jeg tro det er dig der er en dårlig billist

• #10   15. apr 2013 haha kong gulerod elsker bare den første i dit link "suck at my big fat BANG

• #12   15. apr 2013 Team E A: Faktis var jeg en af debedste på holdet sagde min kørelære og alle der køre med mig siger jeg er god til og køre bil.. Så spis din madpakke færdig og æd de ord i dig bagefter..

Casper: Skal først lige finde et program til og klippe i det så

• #13   15. apr 2013 Her hvor jeg bor køre folk seriøst som i rusland.. Jo det er sgu rigtigt

• #18   15. apr 2013 Gu gør de ej Rune..

• #19   15. apr 2013 Så har de troet du har smuglet narko..
    De har aldrig haft åbnet noget som helst af mit!!

• #21   15. apr 2013 undskyld Rune, men hvad skal jeg bruge det til..
    De har stadig aldrig haft åbnet noget af mit..

• #22   15. apr 2013 Lyder lidt som om der er en der har fået lov til selv og dosser sin medicin.....!

• #23   15. apr 2013 Som sædvanlig helt blank....

• #24   15. apr 2013 Har jeg sagt de ikke åbner pakker..
    Citat Rune: "De åbner jo pakken for at se indhold i den"
    Og nej, de gør ikke.. Der står på pakken (for det meste) hvad der er i den..
    Hvorfor i alverden skulle de så åbne den??
    Desuden, kan de scanne pakkerne, så igen.. hvorfor skulle de spilde tid på at åbne den, med mindre der er noget mistænkeligt.
    Noget 3. det er ikke alle pakkefirmaer der kører deres pakker igennem tolden i dk, du kan derfor også få pakker tilsendt uden fra EU, UDEN at skulle betale told og moms..
    Kom nu ind i kampen inden du gør dig selv mere til grin!!

P.s, langt de fleste pakker jeg har fået tilsendt, har der været en form for faktura hæftet uden på pakken.. Så igen, hvorfor skulle de åbne lortet!!

• #25   15. apr 2013 Øhh, nej.. Som jeg også skrev, så har de sikkert åbnet din pakke, hvis den har været mistænkelig..
    Stop nu det pjat..

• #26   15. apr 2013 Rune, der er ikke nogen der er efter dig..
    Vi prøver bare at fortælle dig at du ikke har ret.. Men det kan du åbenbart ikke tåle.. Også skal du absolut skabe dig.. Tillykke med at du har smadret tråden, fordi du ikke vil forstå simpel transport logistik, samt hvordan tolden fungere!!

• #27   15. apr 2013 Casper S...wtf?

jeg har overvejet et bakkamera...bare fordi jeg kan....hehe

• #28   15. apr 2013 og hvilken gruppe?

Nogle folk ser altså spøgelser alle vejne...har du en gruppe Rune L?

• #29   15. apr 2013 Det kan da kun være fordi i er kærester, dig og Tyksaksen....Tine er stadig min 1st lady....:-D

har lige opgraderet mig selv forøvrigt..:-D

• #30   15. apr 2013 Alle ved at Sean Connery er gud...den status kan ingen af opnå....

• #31   15. apr 2013 Jeg overvejer seriøst at male mine bagruder matsorte og investere i et bakkammera....bagsæderne skal ud, og hundebur ind....så det er helt seriøst...

• #32   15. apr 2013 Jesper, hvad er det for et kamera og er det ok kvalitet?
    Har selv overvejet at anskaffe mig noget nemlig..

• #33   15. apr 2013 Jeg kalder ham dog Casper Schatz, fordi han er nuser...

Men hvor får man et billigt bakkamera? Det er ligemeget om det kun kan filme sort/hvid eller whatever...vil hellere spendere lidt ekstra på skærmen hvis det er...

• #34   15. apr 2013 Lad nu vær med og spam mit forum med jeres skide pakker eller i kommer på filter ALLE jer der skriver om det lort og ikke hvad jeg spørger om.. Lav jeres eget forum om de pis pakker

• #35   15. apr 2013 Jesper: Ja de kan sgu spare en for en masse penge smiley Og de filmer også tit nogen sjove ting som man så kan gå hjem og se bagefter smiley

Banko: Ja folk køre sgu med hovedet under armen og med hænderne oppe bag i smiley

• #36   15. apr 2013 Isaksen: Det er så ikke tilfældet med mig ;-/ De køre som død og helved her i byen.. Tro det eller ej men, de fleste af dem er kvinder.. Og nogen af gangene har vi øjenkontakt men, de køre ud alligevel

Hende der kørte ud foran mig og blokkerede bremsen var en kvinde.. Og så var hun høj gravid og med en pige bag i. Maks 2 år smiley Tænk hvis det var en der havde skidt højt og flot på loven og havde kørt med høj fart lige ind i dem..

• #37   15. apr 2013 Rune velkomen til min filterliste.. Gider du hilse de andre useriøse her inde

• #38   15. apr 2013 Ku da godt lyde som noget, man skulle tage en kigger på smiley

• #39   15. apr 2013 Jesper: Det er præcis også derfor jeg har ofret 500kr på et kamera som kan bevise ens uskyld hvis det skulle blive nødvendigt men det håber jeg heller ikke det gør smiley

• #40   15. apr 2013 Syntes ikke jeg kan finde noget derinde Jesper, du har vel ikke et link, eller navnet på kameraet?

• #41   15. apr 2013 Casper: Så må de sgu selv køre med kamera smiley MIT kamera MIN fordel smiley

• #42   15. apr 2013 ahh ok.. Jeg må se hvad jeg kan finde smiley Tak for hjælpen alligevel smiley

• #43   15. apr 2013 Det er også sådan noget jeg har kigget på, jeg er lidt i tvivl om de mindre, bliver for dårlige, men de ser ud til at være nemmere at gemme væk oppe ved bakspejlet eks.
    Men det ville nu være at foretrække..

• #44   15. apr 2013 Isaksen, er den ok?

• #45   15. apr 2013 Jeg tar en kigger smiley

• #46   15. apr 2013 Mit sidder fast i pasageren solskærm men, jeg skal ha' mig et andet kamera hvor der er skærm så man kan slette når det er fuldt og så man kan se optagelserne på stedet smiley

Men mit optager vist i 720 HD ellers er det 1080 HD men jeg mener det "kun" er i 720 smiley

• #47   15. apr 2013 awsome smiley

• #48   16. apr 2013 Filmer kun når jeg er på selvmordsmission, hvad enten det er cykel, motorcykel, gadebil, eller racerbil c",)

Og Gopro 2 kan anskaffes for 1000kr på blå avis, så er der vist ikke grund til at købe andet

• #49   16. apr 2013 Ja, det kunne sku godt være jeg egentligt bare skulle finde sådan en, istedet for at rende og være nærrig smiley

• #50   16. apr 2013 Ja.. Bak kamera smiley

• #51   16. apr 2013 ja,jeg har kamera i min bil som kan flyttes mellem bil og mc'en.

• #52   16. apr 2013 Der er super mange fede løsninger til den slags.. Problemet er squ bare at det reelt er ulovligt at have dem siddende i bilen og filme hvad der sker udenfor.

Du må ikke filme uden for hjemmets/bilens 4 vægge, så hvis den kan se ud på folk så skal de oplyses at de filmes. Tror de færreste sætter et skilt på deres bil hvor der står folk bliver filmet.

Jeg er 2 gange blevet bedt om at tage mit GoPro væk fra sideruden da vi var ude og testede actions med det af selv samme årsag. Er kun politi, brandvæsen m.m. der må...

Men fuck der er mange gode/vilde ting som er blevet fanget på den slags.. og ja.. alle biler burde være udstyret med det std. i katastrofesituationer så man måske kunne se synderen ud fra videomateriale..

• Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #53   16. apr 2013 Ja, jeg kører med sådan et
    http://www.diytrade.com/china/pd/7626260/2_5_LCD_CAR_DVRS_CAM_VEHICLE_BLACK_BOX_Car_CAM_Recorder_Factory_Wholesale.html

Det fylder lidt mere end en æske tændstikker, og kan ikke ses fra føresædet når det sidder lige foran bagspejlet. Har gjort mig den umage at trække strømledning diskret op unde himlen, så man skal faktisk se godt efter for at se det udefra også.

Købte det på den viste hjemmeside, og prisen er prisen. Ingen told moms eller andet snask. Eneste lille snag var at det tog omkring to måneder inden det kom frem til postkassen.

Ja, det gir' ind imellem sjove film sekvenser........

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #54   16. apr 2013 Hej med jer!

Jeg er journalist på TV 2, og synes det lyder som en spændende ny trend med kameraer i bilen - jeg kunne godt tænke mig at lave et nyhedsindslag om det.

Ind til nu har vi jo nærmest kun set det i Rusland.

Hvis der er nogen af jer, som har nogle opsigtsvækkende, vilde eller sjove optagelser fra jeres kamera i bilen, vil jeg meget gerne høre fra jer. Skriv til mig på pmol@tv2.dk

/Peter Møller

• Daniel M
    Daniel M Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Svar: 5
    #55   16. apr 2013 Her kan I beregne toldprisen ud på lidt af hvert. www.toldpriser.dk

• #56   16. apr 2013 Rune l ..smid lige en pm vil godt lige "snakke" med dig...

• #57   16. apr 2013 Hahaha... Nårh ja

• #58   16. apr 2013 Ku fandme godt ha brugt et kamera i søndags samt et oversavet jagtgevær så politiet ku se at det var helt ok at slå idioten ihjel.

• #59   16. apr 2013 En tosse ku absolut ikke acceptere at jeg "kun" kørte 80 i en 80 zone så han smed sin Land Cruiser helt op i røven på mig så der kun var et kæmpe Toyotalogo og et kængurugitter i bakspejlet, jeg valgte så til hans store irritation at give et lille tegn med bremselyset hvilket åbenbart var for meget for idioten som så vælger at lave en hasarderet overhaling op af en bakke selvom der kom modkørende trafik, nu er sådan en land cruiser jo ikke en accellerationsekspert, så det tog noget tid for ham at komme forbi mig for at konstatere at han ikke kunne være mellem mig og den forankørende så han fortsatte sin sindsyge overhaling til han lige kunne få røven ind foran den forankørende, efter et par 100 meter drejer den forankørende fra og jeg kommer op til et kryds hvor idioten holder for rødt, da jeg kommer op bag ham springer han ud af bilen op farer over og spørger om jeg har et problem, hvor jeg stille og roligt bare fortæller ham at jeg syntes det var 2 sindsyge handlinger han lige havde udsat os medtraffikanter for, det ville han skide højt og helligt på og jeg skulle ikke blande mig, han var helt oppe i det røde felt og umulig at tale til, så jeg valgte at sige at hvis jeg havde haft mit skilt og min bødeblok med havde han haft et meget stort problem, men han dog kunne forvente en opringning fra midt og vestsjællands politi i løbet af mandagen når jeg kom tilbage på politigården, det fik ham dog lidt ned på jorden igen smiley NB er dog ikke betjent men tror han har sovet rigtig dårligt natten til mandag.

• #60   16. apr 2013 Jeg var dybt rystet, nok mere fordi at manden lignede en ganske alm. familiefar i midten af 40´erne men også fordi han bare sådan totalt ukritisk sprang ud af bilen og røg over til mig, han anede skuda ikke hva han kom over til, jeg ku ha været en kold satan som havde trukket våben eller bare en som havde gået direkte i flæsket på ham. nu er jeg dog ingen af delene da jeg har min karriere for kær til at klappe sådan en idiot ned.

• #61   16. apr 2013 Ronni.. havde det været i USA.. havde det sikker endt sådan.. ud af bilen.. løbe.. smadre ruden.. og så kort efter.. Bang bang.. ham fra Land Cruiser ligger og raller på jorden med flere kugler i brystkassen..

I DK.. ja.. den version du kommer med.. og fatter ikke den slags mennesker..

Har set en gå i panik fordi en kom løbende ud så han resolut bakkede bilen ind i en anden fordi han ville væk.. så gik det helt galt..

• #62   17. apr 2013

Jeg har kørt med kamera i foruden i et par år nu, og da jeg også godt ville kunne læse nummerpladen (hvis nu nogle skulle stikke af), så har jeg valgt at bruge lidt flere penge på et ordenligt et, end de billige fra ebay.

Det jeg har monteret er forgængeren til dette
    http://www.blackvuehd.co.uk/BlackVue_DR400G_HD_v2.php

http://peecee.dk/uploads/042013/Billede_032.jpg

http://peecee.dk/uploads/042013/Billede_034.jpg

profilbillede
  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    apr 2013

#63   17. apr 2013 Scrallar har du et kedeligt kort klip fra dit kamera jeg lige må se for at sammenligne kvalitet. Jeg kan nemlig heller ikke umiddelbart se numerplade med mit kamera, men sagten hvad der foregår derude foran. Gummes(a)hotmail.com

• #64   17. apr 2013 Ronnie: Det var da noget af en historie... Sikke da en klovn. Men fedt det der du kom op med som om du var en betjent der havde fri smiley

• #65   17. apr 2013 Det undre mig at man faktisk må filme ud fra sin bil når man køre på en offentlig vej.

Det er f.eks. ulovligt at sætte et overvågningskamera op på sit hus der kan se ud på en offentlig vej eller sti.

Hvorfor må man så godt i en bil? og må man overhovedet i DK?

• #66   17. apr 2013 ISAKSEN: Kameraet er lige blevet sat over i min Skoda, så jeg hiver lige en optagelse ud fra om dagen og om aften her en af dagene, så du kan se hvordan det ser ud smiley

Kenneth J: Jeg køre heller ikke mere end dig, Og jeg har heldigvis heller ikke haft brug for kameraet. Men der kan alligevel sker mange ting og sager på 12-15000km om året smiley

* Carsten T (CopyCat) *: Ja jeg kender ikke helt reglerne, det er noget med at du må godt stå med et håndholdt kamera og filme ud på vejen fra dit hus hele dagen lang. Men du må ikke have et kamera der er fast monteret og filmer ud på vejen.

Jeg ved så ikke hvad man betegner et kamera der er fastmonteret i bilen, når bilen bevæger sig..

• Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151
    #67   19. apr 2013 Jeg synes det er en genial ide med sådan et kamera, og jeg har selv kigget efter et flere gange.

Mit problem er, at jeg simpelthen ikke kan finde et kamera som opfylder mine krav..

Primært er det jo kvaliteten og/eller mængden af data som sætter grænsen efter mine vurdering, for de fleste af sådanne kamera kommer jo ofte med slot til SD kort, og ofte understøtter de "kun" 16 gb.
    Og hvis du køre dagligt går der jo ikke mere end et par timer med std. kval på 1024 x 768 så er kortet fyldt op...

Så jeg tænker at man måske kunne koble en slags extern harddisk til et kamera system inde i bilen og på den måde have måske 500gb - 1TB at gøre godt med?

Nogen som ved hvor de "gode" kamera kan købes henne?

Mvh

• #68   24. apr 2013 Så fik jeg hevet nogle klip ud af mit kamera. Der sidder et 32gb kort i som er mere end rigeligt til at fange en ulykke eller hvad der nu skulle ske. Mener der kan være cirka 10timer HD kvalitet på 32gb kortet.

Jeg købte mit kamera her (Mit er den gamle version)
    http://www.blackvuehd.co.uk/BlackVue_DR400G_HD_v2.php

Desværre bliver kvaliteten på filmen en lille bitte smule dårligere når jeg smider dem op på youtube.

Test af BlackVUE DR400G HD i min Skoda om Dagen1.
    http://www.youtube.com/watch?v=Npr_IXUzZgU

Test af BlackVUE DR400G HD i min Skoda om Dagen.
    http://www.youtube.com/watch?v=0-yS143PI_4

Test af BlackVUE DR400G HD i min Subaru om aften.
    http://www.youtube.com/watch?v=tJRWYMRKt2I

Test af BlackVUE DR400G HD i min Subaru om dagen.
    http://www.youtube.com/watch?v=Gx6NPkbTgGA

• Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    apr 2013

#69   24. apr 2013 Ka' udmærket godt se forskellen på kvaliteten på dit og mit camera. 'Like' det der med at hastigheden er med. Hvordan virker det. GPS?

• #70   24. apr 2013 Man kan selv vælge om den skal vise hastighed og om den skal optage lyd, plus man kan justere flere ting.

Ang. gps'en, den finder altid satellitter. Men når jeg skal se i programmet hvor jeg har kørt så vil den ikke vise det helt som den skal...

Feks. denne video mellem 00:40-00:50sek, hvor der er en lille prik der viser hvor han køre, det vil min ikke vise. Min viser kun de knappenåle og streger...
    http://www.youtube.com/watch?v=_SQNES9XEag

Jeg fik aldrig taget mig sammen til at spørge firmaet hvorfor det ikke virker hos mig, og nu har jeg lært at leve med det (bruger det heller ikke).

• #71   2. maj 2013 Scrallar
    Fedt cam du har, jeg skal have sådan et, det er helt sikkert 3 gange i mine 10 år som billist har jeg oplevet folk nægter eller giver mig skylden for deres fejl når erstatningen skal falde og jeg ender med regningerne

Men hvor lagre den filmen ? og hvordan er selve installationen, kan du beskrive kort.

På forhand tak.

• #72   3. maj 2013 Den lagre det på et micro sd kort der sidder i kameraet. Jeg har et 32gb i mit som er rigeligt. Du sætter holderen fast med dobbeltklæbende tape (som allerede sidder op holderen), og så trækker du det medfølgende kabel (plus og minus), som du sætter til stel og til tændings plus (eller remote på din radio)

Så starter kameraet med at optage så snart der er tænding på bilen. Man kan også sætte den til konstant plus så man kan få den til at optage ved bevægelser, men det har jeg ikke gidet med min.

• #73   3. maj 2013 Fedt smiley hehe mange tak for den Info

Der skal jeg have

Kommentér på:
Køre du med kamera i bilen?

Annonce