1.211 visninger
|
Oprettet:
Folk der blænder {{forumTopicSubject}}
Har lagt til at specielt taxaer oftest blænder af helvede til ?
Har fået at vide det er fordi de får justeret lygterne lidt op ?
Og er jeg den eneste der er godt træt af folk der stopper xenon i lygter der ikke er beregnet til det ?
aug 2009
Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 3.665
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.067
Jeg har dog også kun haft kørekort i 13 år
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 266 Svar: 1.616
Folk som kommer kørende imod en registrere mange gange ikke at de skal blænde ned, og dem som kommer bagfra ved heller ikke at motorcykler faktisk har sidespejle som ofte er rettet til så man kan nøjes med at dreje øjnene ned på dem. Så hvis man kører af en lang og mørk vej og der er en bil bagved som ikke har blændet ned, så er det hånden på spejlet for forsat at kunne se hvor man kører henne
Nogle gange hjælper det dog at lege med bremselyset, så fatter de nogle gange at tjekke om det er deres lange lys som chikanere en
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 519
Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.063
Og så kontrollere folk ikke deres lys så ofte, som de burde
jun 2009
Nogle er endda så fatsvage at selvom man blinker 10 gange med det lange lys så fatter de det først efter 10. gang man har blinket med det.
Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.063
Ja præcis, og nogen gange opfatter de det slet ikke
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 83 Biler: 5 Emner: 587 Svar: 2.682
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 178 Svar: 2.440
Men når jeg tit kører ind af djurslandsmotorvejen ved 10-tiden er det 100 procent sikkert at der er 4 eller mere der blænder af helvede til og de fatter det ikke
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 136
En mc rejser sig når den får gas - sådan er det bare.,
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.268
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 66
jul 2007
apr 2007
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 21
jul 2007
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 136
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.205
Nogle folk griber virkelig enhver undskylding for at lege med det lange lys, har faktisk en kammerat der gør det. Han er også typen der ligger 5 meter fra bilen foran der kører efter fart grænsen.
jul 2007
Når folk kører helt oppe i røven af mig bruger jeg først sprinkleren, det er meget effektivt 95% af gangene, men med de få der fortsætter der HAKKER jeg enten bremsen eller sætter farten meget ned. Skal lige hilse og sige at mange folk får problemer med at bremse lige så hurtigt som de hydrauliske bremser på en xantia!
Folk må køre med det lys de vil, det rager mig. Jeg er på ingen måde paragraf-rytter
Men hvis man tænker:
jeg sætter xenonlys i min spand forbi det har en pæn farve, fuck om det blænder alle andre. Gammeldags lygter spreder lyset på en anden måde end dem der er lavet med xenon. Derfor blænder det af helvede til.
Men tror nu det største problem er alle de fjolser der skal sidde og skrive sms og tjekke facebook mens de kører og så ikke lige fatter at få blændet ned
okt 2006
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 73 Svar: 493
Dem der er mere irriterende er dem der kører bagved med langt lys på. Men der har jeg så fået monteret nogle 1200 lumen LED lygter siddene som arbejdslys bagud og til siderne.. Det giver dem hurtigt et preg om at man føler sig irriteret.
Men én ting er folk der glemmer at blænde ned, noget andet er de dumme tågelygter der er så populære og biler med xenon der ikke er lavet til det..
jun 2009
En anden ting så tror jeg simpelthen at der er mange motorcykler som ikke lyser så langt frem på vejen. Det kan måske være derfor at de har det lange lys på. Jeg ved at eks. Kymco super 8 125cc (mc scooter) ikke lyser særlig langt frem, og kører man af en lang landevej, så er det sku rart at kunne se noget hele tiden. Det kan man ikke når lyset er slukket (har ejet en) og når der kommer biler kørende imod en og man ikke engang kan se sit eget kørelys på kørebanen, så ikke nok med at man bliver en smule blændet af de modkørendes lys, men når de er væk igen og der forsat er lidt biler længere fremme (så man ikke kan putte det lange lys på igen) så kører man lige 1-2 sekunder i blinde mens man får synet tilbage fordi man blev en smule blændet af de modkørendes lys, og fordi der stadigvæk kommer modkørende længere fremme, så kan man selvfølgelig ikke smide det lange lys på igen. Og så føler man det lidt...... irriterende? At man ikke kan se mere end et par meter frem på grund af lyset
Men når det lange lys så endelig er kommet på, på sådan en kymco super 8, så er det sku også bare hele vejen som er lyst op. Men når man kører bag andre biler så er det jo bare at kigge på lygterne og holde den nødvendige afstand
jan 2009
Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 3.175
Misunder ham her. Jeg ville fryde mig ind i det nye årtusinde, hvis jeg kørte med dette setup, og mødte en klaphat der ikke blændede ned. Om jeg så skulle vende om for at ligge i røven af vedkommende.
Det er specielt folk på motorvejene der er slemme til det. Uanset hvor mange der kører og blinker til dem, fatter de røv og nøgler. Eller også er de skide ligeglade.
Folk der blænder