{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

Peter J
Peter J
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

mekanikeruddannelse {{forumTopicSubject}}

hej derude.

er en ung gut på 22år. der overvejer og starte på mekanikeruddannelsen her til sommer. Da jeg altid har haft interessse for biler. mit spørgsmål er om folk der har taget deres uddannelse også er glade for den. eller om de har fortrudt at de har taget den uddannelse? samt hvor svært er det at finde en lærerplads? om man skal rejse langt efter den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mekanikeruddannelse
  • #1   7. jun 2013 Følger lige med :-).

• #2   7. jun 2013 det er svært at finde læreplads.. går selv og søger.. har søgt i over et år nu..

• #3   7. jun 2013 Det svært og få læreplads.

Jeg har er ny udlært og er glad for det, man bliver ikke millionær af det, men hellere få lidt mindre og være glad for sit job smiley

• #4   7. jun 2013 Glem det, tag en maskinmester uddannelse, stram ballerne sammen og du vil aldrig fortryde indsatsen smiley

• #5   7. jun 2013 elsker du at lave biler, eller elsker du biler?
    for hvis du ikke elsker og lave biler, så fortryder du det.

• #6   7. jun 2013 Med hensyn til om folk er glade for deres uddannelse er ret individuelt. Men selvom du altid har haft interesse for biler, skal du nok spørge dig selv om du synes det er sjovt at have interessen ved siden af, eller om interessen er der for også at lave mange af de samme trivielle ting på biler.

• #7   7. jun 2013 Det kan være farligt at gøre sin hobby til sit levebrød. Jeg gik også med tanken om at det var det jeg ville bruge mit liv på, og nu her lige knap 4 år senere skal jeg snart til svendeprøve og det siger mit ikke en skid længere. I de perioder jeg er væk fra firmaet i et par uger af gangen er det helt vildt fedt at skrue på min egen vogn, men at stå 8-16 hver dag og skrue på kundebiler syntes jeg godt nok bliver trivielt og så er det pludselig ikke andet end en sur tjans der skal overståes når jeg skal lave noget på min egen. Men som det er nævnt allerede så er det jo meget individuelt smiley

• #8   7. jun 2013 Lad vær, et mekaniker job er et lorte job !
    ALLE mestre er sure, skod arbejdstider, dårlige arbejdsstillinger, gamle sure biler, ALT sidder fast og intet er færdig til tiden ..

Surt opstød fra mig af smiley
    Skal aldrig nogensinde være mekaniker igen ..

• #9   7. jun 2013 Jeff
    Lige mine ord smiley

• #10   7. jun 2013 STB

så har du vidst ikke mødt min mester, han er sku altid glad smiley og alt det andet følger jo ligesom med, jeg er glad for jeg valgte den uddannelse! smiley

• #11   7. jun 2013 WTF... STB

Tror sku du har været på et rigtig lorte værksted siden du beskriver det så ringe.

• #12   7. jun 2013 Mads
    Det var også bare lige et surt opstød smiley
    Er godt klar over det ikke er sådan alle steder ..

Ander T
    Jep, sådan er det sgu de fleste steder desværre .. Ud af de 20 fra min klasse er der 2 som stadig er mekanikere, det siger vel ikk så lidt smiley

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #13   7. jun 2013 kan lige sige, jeg er uddannet salgsassistent. inde for byggebranchen. så kender i forvej til sure chefer og skod arbejdstider :P. De to ting kan man aldrig undgå.

• #14   7. jun 2013 Jeg er selv i lære, har været det i 1 års tid nu, tog grundforløbet i odense.. Vi startede 25 i klassen.. ca 7-9 stykker var til eksamen.. 3 fik læreplads den ene mig!
    Det er desværre blevet sådan at hvis du vil lære teorien, hvis du vil lære alt omkring EL, Motor, Styretøjs, Motorstyring osv osv.. Må man selv tage meget at sin tid på at lære det, jo der er tid på hovedforløb på skolen, MEN på værkstedet handler det om at mester for tjent penge på dig!

Det handler også meget om, om man kommer på et lille lokalt eller et stort autoriseret værksted! Jeg er heldigvis på et lille værksted...

Jeg er superglad for at være mekaniker! jeg får lov til det meste, men det er super hårdt! 8-16 hver dag, slaveløn, 8 ugers ferie på 1 år..4 års hårdt slid, men vil man det, som jeg vil, så kan det være super fedt!!

Bare mit lille indspark..

• #15   7. jun 2013 Peter J
    Det kan sagtens ungåes, vælg en anden branche end håndværker smiley

• #16   7. jun 2013 Det kommer meget an på hvor du kommer i lære.
    Er super glad for mit arbejde, synes det er spændende at få lov at rode i biler der har teknik på højt plan, men hvis du kommer et sted hen, hvor du kun får lov at lave service og små opgaver hver dag, så bliver du træt af det.

• #17   7. jun 2013 Har alle dage ville være mekaniker, og det er jeg så blevet og har lige færdig gjort min sidste efter uddannelse inde for det fag....

så nu er næste skridt på vejen England som udvidet race indsengør....
    Og en af de gode ting ved at blive udlært automekaniker er at du for en masse andet lært ud over bare at få en bil til at køre....

Elsker mit job over alt på jorden og har aldrig haft en dårlig dag...:=)

• #18   7. jun 2013 Spring ud i det! Gør du det ikke fortryder du, og fortryder du, så stopper du bare igen, længere er den ikke, basta

• #19   8. jun 2013 Uddannelsen er okay, det handler om at lave et man gerne vil lave.
    Jeg har ikke fortrudt mit valg, men har idag læse videre til autoteknolog. Det er også rigtig godt.
    Angående lære plads, der er og vil altid være arbejde til em som vil arbejde

• #20   8. jun 2013 Hvad er raceindsengør?

• #22   8. jun 2013 Nu er jeg ikke selv mekaniker, men derimod landmand.
    Men pas på med at bare fordi du synes det er fedt at skrue biler, at vælge mekaniker.
    g overvejede det selv engang, men gider man virkelig skrue den samme olie prop af igen og igen? For der er squ Ingen værksteder idag der fejlsøger.

Ihvertfald find noget der er alsidigt. Selv synes jeg det passer perfekt, at jeg i foråret er i marken, pløjer kørere gylle, sår, gøder osv.. Og engang imellem står den på at fodre og malke, næste dag skal der skrues traktor osv.
    Mit arbejde er også lorte arbejdstider, man kan jo ikke tagenhjem hvis der er en ko der ligger og er syg, eller høsten står for døren.
    Men som landmand skal man vel også have det som hobby, men bønderne er også sære.
    Det jeg vil frem til, find noget du brænder for. Om det er mærkat påstryger på oste linien eller det er mekaniker eller bæsuger for kommunen

• #23   8. jun 2013 Nej, undskyld...

Kommentér på:
mekanikeruddannelse

Annonce