{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.824 visninger | Oprettet:

Bilsælger - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Har kigget lidt rundt omkring på nettet, og jeg kan ikke umiddelbart finde en uddannelse der hedder eller har noget at gøre med at sælge biler. Findes der en sådan uddannelse, og kan man blive ufaglært bilsælger? Hvis ja, hvordan og hvorledes foregår det, og er der evt. nogle kurser osv. man kan tage for at være bedre stillet end "de andre"?

Fortsat go' dag!

/Simon.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilsælger - hvordan?
  • #1   10. jun 2013 Biløkonom

• #2   10. jun 2013 Der er mange måder. Du nogle har været mekaniker andre har taget en hhx og så læste vidre som autoteknolog. Der er også nogle som tager hg men så skal du i lære som salgassistent evt i tøjbutik også læse vidre som noget bil salg smiley men vis du har kontakterne og talentet kan du jo altid blive ufaglært evt med nogle kursus

• #3   10. jun 2013 Jeg har en STX, altså en almindelig studentereksamen. Jeg har talentet, men desværre ikke kontakterne. Har lige kigget lidt på hhv. biløkonom og autoteknolog, og autoteknolog er nok den der tiltaler mig mest.

• #5   10. jun 2013 Du kan også komme i lære som kundekonsulent med en hg som er bilsælger...

• #6   10. jun 2013 Der er ikke vanvittigt meget bilsælger i en biløkonom. Bare til info...

• #7   10. jun 2013 Der er mange måder...

Biløkonom
    bilsælger/ reservedelsekspedient via HG (samme uddannelse)

• #8   10. jun 2013 som flere har nævnt her i, så "HG" vejen ... Jeg har en HHX og ville være bilsælger, kunne dog ikke få job som sælger, da krisen gjorde ondt lige der og de ikke turde ansætte flere i salgsafdelingen, fik så på reservedele.,, måden det førløb på, var at man sad hos forhandleren til dagligt og så var det omkring 13 skoleuger på de 2 år man var elev. undervisningen var den samme om man sad der som reservedele eller som bilsælger, det er en erhvervsuddannelse med speciale i auto... efter de 2 år, ville du kunne blive juniorsælger ... og så er du "faglært" ...

• #9   10. jun 2013 Men vis du har stx kan du jo bare læse vidre

• #10   10. jun 2013 og så for at trampe lidt i spinaten ... overvej hvorfor du vil være bilsælger og endnu mere, overvej hvilke mærker du gerne vil sidde hos.
    Hvis du vil være bilsælger fordi du kan lide tanken om købmandskab, så drop det. specielt hvis det er normale bilmærker. importøren styre priserne og der er priskrig, så det er begrænset hvad du kan skrue på bilerne. du sælger ikke mere, du overbeviser, kunderne har udset sig måske 3 forskellige biler, som nu om dage, er ret ens. så du skal bare overbevise dem om, at DU giver den bedste service...
    Skulle du komme ind et sted, der sælger premium mærkerne, så er det en tand sjovere, kunderne er federe og du kan lege lidt mere med priserne, på grund af udstyr osv. i stedet for de "standard" pakker de normale bilmærker har.

Summersumarum, overvej hvorfor du vil være bilsælger og se om du ikke kan få job hos de "dyre drenge" (dog skal du være opmærksom på at, arbejdskravende og tiderne er lidt hårdere hos dem)

• #11   10. jun 2013 Jeg sidder som bilsælger nu, jeg tog en HG, 2 år skole og 2 års elev i en bilforretning med 8 uger skole i de 2 år med en afsluttende fagprøve som har sammenhæng med din uddannelse. Så blev jeg uddannet handelsassistent med speciale i autobranchen.

• #12   10. jun 2013 Ville justerer lidt på drømmene eftersom du har en STX... Alle kan sku blive bilsælger, går selv op og ned af biløkonomerne til daglig og de er ikke alt for kvikke!

Jeg ville tage markedsføringsøkonom uddannelsen og så vælge de 12 ugers praktik i en bilvirksomhed. Så har du mulighed for at prøve din indre bilsælger af men samtidig får du en uddannelse der kan rykke dig hurtigere op igennem de forskellige led i virksomheden smiley

Samtidig kan du altid skifte branche med den uddannelse hvorimod en biløkonom har sværere ved at skifte branche.

• #13   10. jun 2013 Markedsføringsøkonom lyder heller ikke helt dumt, jeg har bare ikke haft matematik eller erhvervsøkonomi på B-niveau. havde matematik på C-niveau, og erhvervsøkonomi havde jeg som valgfag i 3.g, så jeg tror også at det var på C-niveau.

• #14   10. jun 2013 Simon N

Du kan da hæve dem henover sommeren smiley

Jeg er selv halvt igennem markedsføringsøkonom uddannelsen og satser kraftigt på at komme i praktik i en bilvirksomhed smiley

• #15   11. jun 2013 Nu er det også sådan, at man bliver uddannet markedsføringsøkonom, når man tager biløkonom uddannelsen smiley

Kommentér på:
Bilsælger - hvordan?

Annonce