904 visninger
|
Oprettet:
tøj fra ebay / usa hva vil det koste i told ? {{forumTopicSubject}}
Faldt lige over sådan nogle her nogle der ved hvad den endelig pris ville være ?
http://www.ebay.com/itm/Volk-Swaggin-flex-fit-hat-VW-VAG-MK1-MK2-MK3-MK4-MK5-MK6-Golf-GTI-Jetta-Passat-/321145845046?pt=US_Mens_Tshirts&hash=item4ac5c8b536
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 537
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
nov 2010
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 52 Svar: 987
nov 2004
Følger: 85 Følgere: 85 Biler: 2 Emner: 417 Svar: 978
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 700
nov 2004
Følger: 85 Følgere: 85 Biler: 2 Emner: 417 Svar: 978
apr 2008
Så vejen frem er via Spanien.
apr 2013
apr 2008
Jeg er storforbruger af Ebay, så det er alt. Lige fra tøj, fly dele, mc dele, dæk mm
Jeg har kun betalt en gang, og det var en komplet flymotor. Som desvære skulle gemmen et fragtfirma. Her kom jeg af med 260 Euro i told og moms.
apr 2013
apr 2008
Men selv om det skulle sendes til Dk, så vil det stadig være billiger.
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 986
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 986
apr 2013
dec 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 7 Emner: 51 Svar: 265
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 73 Svar: 591
En rigtig blærerøv!
apr 2008
Mig bekendt så er der næsten 20.000 dansker, der har bolig her nede. Så det skulle da være mærklig, hvis du eller tråsstarteren ikke kender. En der har bolig / ferie hus her nede. Et par af mine nære venner, benytter sig tit af. At få sendt vare til mig, som jeg så bare sender op.
Så det skulle da være mærklig, hvis andre ikke kan finde ud af, at få sådan en løsning med "nabon´s, fætter´s søn..." eller hvem man nu kender her nede.
Eller er det sku bare, at få oprette en postboks her nede. og vidresend til Danmark. Jeg gør opmærksom på et smut huld, i EU lovgivningen som i den grad, kan komme andre til gode (Som de færeste ved noget om). Men hvis du ikke mener, det kan hjælpe andre så undskylder jeg da.
Martin C
Nu ved jeg ikke hvad, dit problem er. Der er vel ingen, der forbyder dig i at flytte til Spanien.
apr 2013
apr 2008
Eks smider min post, alt post i min postboks. Hvis han ikke kan træffe mig, og hvis jeg beder dem om, at vidre sende fra postboksen. Så ryge det hele bare vidre, til mine forældre i Dk. Godt nok med betaling, som kun er lokal posttakster. Skal det bare vidresendes, til en Spansk adr koster det ikke mere. Og denne løsning virkede også, FØR jeg flytte til Spanien. At du ikke magter, at se løsninger. Er jo kun en STOR sejer for Post dk og Skat.
Du kan være 300% sikker på, hvis jeg var nød til at sende, det hele omkring Kina. Så skulle jeg nok finde, en løsning på det problem også.
apr 2013
apr 2013
Hvordan kan de have told på ikke Eu import når du siger der ingen told er ?
apr 2008
Jeg har også fået fra Sydafrika, og der er heller ikke noget.
Kina var det også skrevet som et eks... Hvis du eller gad at læse hvad jeg skrev. Om så varene skulle sendes til Nordpolen, så skulle jeg nok løse det problem.
Nej jeg har ikke noget link, til nogle regler på nettet. Jeg har bare indrettet, mig efter lokale forhold. Mit vare køb ligge vel omkring 100.000-150.000 Dkr årlig uden for EU.
Jeg vil tro 50-60% af de vare / reservedel jeg forbruger, i mit værksted kommer fra lande uden for EU.
Så der skal sku ikke meget, kreativ tangegang til før man kan, spare mange penge.
apr 2013
alle disse indlæg modsiger netop det du lukker ud https://www.google.com/search?q=told+p%C3%A5+vare+fra+kina&source=lnms&sa=X&ei=S1TJUef2Fsf_4QSOoYHAAg&ved=0CAYQ_AUoAA&biw=931&bih=459 j
at du ikke betaler told fordi du bor i Spanien har ikke en skid med told i Danmark at gøre manden har ikke mulighed for at sende det til Spanien og så til Danmark så drop dit fis med spanske told regler.
apr 2008
At du sidder og blander Danske og Spanske, regler sammen er sku ikke mit problem. Jeg modtager INGEN told opkrævning fra Kina, USA, Sydafrika osv. Jeg har KUN, udtalt mig omkring hvad, jeg oplever og ikke andet. Jeg få ikke vare sendet som "Gaver" eller på andre måde forsøger at slipper uden om. Når der kommer noget fra, USA via USPS SKAL der skriver på pakker, hvad den inderholder og hvad det er vær. Til tros for det, kommer der stadig INGEN opkrævning. Mange gange skriver afsender, også Ebay nummer på. Så det er bestemt IKKE, fordi de ikke kan fortolde.
Jeg har så fremlagt to løsninger, der i den gard kan spare mange for meget. At du så heller ikke, kan se løsningen i det, er så heller ikke mit problem.
Og hvor ved du så fra trådstarterne, IKKE kan få sendt til Spanien ? Det er da vist kun trådstarteren, der kan svare på.
apr 2013
Og du siger du ikke kan vise noget på det, men som firma må du da modtage import/moms oversigt på de vare du modtager som du så lige kan tage et print af. Eller findes det lige pludselig heller ikke mere i dit firma ?For du skal vel betale moms på dele. For sælger du dele skal du jo pålægge spansk moms og trække den udenlandske moms fra ved import.
apr 2008
Et ret simpel system, men af gode grunde kan man så, heller ikke snyde med det. Så alt hvad jeg indkøber / sælger er i principet "Privat"
Dog SKAL jeg bruge en godkendt revisor, som koster mig 67 Euro pr mdr. (Guderne må så vide, hvad han laver for de penge)
Som Spanjol midster man vist nogle, rettigheder, ang sygesikring, skolegang og pensionsopsparing. Men da jeg stadig har alt dette i dk, har det endlig ikke rigtig bekymmeret mig. Men du kan være 300% sikker på, da jeg fandt ud af man, selv kan vælge hvad system man vil bruge. Så var der sku ikke meget tvivl, jeg er Nordjyde og opvokset i en Momsfri zone (Nord for Viborg)
Jeg kan så modsat heller ikke, fratrækker moms fra varekøb. Så min købspris er den faktiske pris i eks USA + fragt. Jeg kan heller ikke, fratrækker drift omkostninger. Så i bund og grund "køber" jeg mig til en sort omsætning for 173 Euro pr mdr. Det koster det så også, hvis min omsætning er 0.
Jeg mener man skal omsætter for over 250.000 Euro eller have 10 ansatte. Før man bliver tavangs indlagt til at betale / fratrækker moms som i dk. Her vil der sikkert kommer andre regler ind, som jeg på ingen måde har sat mig ind i.
Man vælger så at opkræve skatter, på andre måder her nede. Eks koster det 8%(eller 7.5% tror jeg nok) når der handles hus. Og omreg af bil bliver også fastsat efter en %sats på en fiktiv værdig af bilen.
shopusa / ShopES ja det er da en oplagt ide. Bare ikke noget jeg gider, bruge min tid på. Og kender heller reglerne, for denne type virksomhed. Men du kan være sikker på lovgivningen, her nede er så bundråden. At det let ville kunne lade sig gøre. Det kræver bare man gider, tage kampen op med lokal lovgivning
Nu har jeg så heller ikke, på noget tidspunkt påstået. Der er mange der bruger, denne bagdør til varekøb. Men der er her, og kan bruges.
tøj fra ebay / usa hva vil det koste i told ?