{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tøj fra ebay / usa hva vil det koste i told ?
  • #1   24. jun 2013 http://www.toldpriser.dk/

• #2   24. jun 2013 Google toldberegner og toldsata så finder du ud af det.

• #3   24. jun 2013 shopusa.com der kan du se det på forsiden

• #4   25. jun 2013 holda kæft kan det pase de koster 600+ så :S:S

• #5   25. jun 2013 Se det er så derfor det, bare skal sendes til Spanien. Her der nemlig 0% i told.

• #6   25. jun 2013 mener du ?

• #7   25. jun 2013 Jeg får vare fra USA, næsten hver mdr. Og der er INGEN told... Det er ikke længer siden end i fredags, jeg fik den sidste pakke.

Så vejen frem er via Spanien.

• #8   25. jun 2013 Henning L der er jo heller ikke told på alt du får sendt til danmark. Hvad bestiller du da.

• #9   25. jun 2013 Nej men nu er der så, heller ingen mons på. Prisen er købspris + fragt.

Jeg er storforbruger af Ebay, så det er alt. Lige fra tøj, fly dele, mc dele, dæk mm

Jeg har kun betalt en gang, og det var en komplet flymotor. Som desvære skulle gemmen et fragtfirma. Her kom jeg af med 260 Euro i told og moms.

• #10   25. jun 2013 og hvordan får du det via Spanien ? Du kommer vel til at betale fragt 2 gange, fra usa til Spanien og så fra Spanien til danmark

• #11   25. jun 2013 Nej.... For jeg bor i Spanien.

Men selv om det skulle sendes til Dk, så vil det stadig være billiger.

• #12   25. jun 2013 Skulle du ikke bare vælge den rigtige kategori? 402,- iflg. ShopUSA

• #13   25. jun 2013 Og inden du køber den så skriv lige til sælger om han vil sende til DK ellers så skal du bruge ShopUSA

• #14   25. jun 2013 Henning L fedt det kan manden jo så ikke bruge til noget vel. Manden bor i danmark og ikke i Spanien. Så hvad hjælper din kommentar manden? for hvordan skal han bestille det til Spanien og få det sendt til danmark? For så skal han da kende en der nede som vil sende det til danmark. Så fedt at sige det bare skal bestilles via Spanien uden kmanden har mulighed for at få det, fordi du bor i Spanien.

• #15   25. jun 2013 Hvis du kan finde samme vare på eBay i England på er det jo i EU så der ingen moms og pis og papir

• #16   25. jun 2013 Henning L vil bare gerne spille smart. Jeg har læst et par af hans indlæg, og alt handler om at han bor i Spanien og hvor varmt det er og hans nyindkøbte Volvo V8.

En rigtig blærerøv! smiley

• #17   25. jun 2013 Lasse P
    Mig bekendt så er der næsten 20.000 dansker, der har bolig her nede. Så det skulle da være mærklig, hvis du eller tråsstarteren ikke kender. En der har bolig / ferie hus her nede. Et par af mine nære venner, benytter sig tit af. At få sendt vare til mig, som jeg så bare sender op.
    Så det skulle da være mærklig, hvis andre ikke kan finde ud af, at få sådan en løsning med "nabon´s, fætter´s søn..." eller hvem man nu kender her nede.
    Eller er det sku bare, at få oprette en postboks her nede. og vidresend til Danmark. Jeg gør opmærksom på et smut huld, i EU lovgivningen som i den grad, kan komme andre til gode (Som de færeste ved noget om). Men hvis du ikke mener, det kan hjælpe andre så undskylder jeg da.

Martin C
    Nu ved jeg ikke hvad, dit problem er. Der er vel ingen, der forbyder dig i at flytte til Spanien.

• #18   25. jun 2013 Hennig L jeg kender nu ikke nogen der bor der nede selv om jeg er udlejer og snakker med mange forskellige firmaer i løbet af dagen. En postboks skal vel stadig tømmes og skal videre sendes. Så der skal du stadig have en til det. Og hvis manden så ikke kender nogen dernede er det jo lige fedt ikke. Og det har intet med et hul i lovgivning at gøre. Da Spanien ikke har samme told regler som Danmark. At man bestiller til Spanien har jo intet med at bestille fra Usa til Danmark at gøre. Og at folk har en ferie bolig hjælper sku da heller ikke meget. Der skal jo nok være en til at modtage pakken dernede ikke. Så mon du nu er så klog på det ?

• #19   25. jun 2013 Nu ved jeg så at mange, firmaer her nede tilbyder at vidre sende, fra deres postbokse. Postbokse er ikke kun noget, de lokal posthuse tilbyder. Der er også mange privat firmaer der tilbyder dette. Det er helt normal, da MANGE ikke er fastboende her nede.
    Eks smider min post, alt post i min postboks. Hvis han ikke kan træffe mig, og hvis jeg beder dem om, at vidre sende fra postboksen. Så ryge det hele bare vidre, til mine forældre i Dk. Godt nok med betaling, som kun er lokal posttakster. Skal det bare vidresendes, til en Spansk adr koster det ikke mere. Og denne løsning virkede også, FØR jeg flytte til Spanien. At du ikke magter, at se løsninger. Er jo kun en STOR sejer for Post dk og Skat.

Du kan være 300% sikker på, hvis jeg var nød til at sende, det hele omkring Kina. Så skulle jeg nok finde, en løsning på det problem også.

• #20   25. jun 2013 Henning nu skal du så også betale told når det kommer via Kina så det vil da være dumt af dig at sende det den vej troede jeg da du vidste smiley så hvad hjælper det. Du må jo ha nogle oplysninger på nettet der kan bekræfte det du siger ikke? For tror nu ikke det er indlands priser på store pakker fra Spanien til Danmark, For det er det jo heller ikke når du bestiller vare fra Spanien

• #21   25. jun 2013 for hvad er dette så henning ? Spain, a member of the European Union and the World Trade Organization, adheres to EU and GATT trading rules. Spain determines customs duties based on cost, insurance, and freight (CIF), and applies the EU Common External Tariff to non-EU imports. Most customs costs amount to 20-30% of CIF, including tariffs, value-added tax (16%), and customs agent and handling fees.

Hvordan kan de have told på ikke Eu import når du siger der ingen told er ?

• #22   25. jun 2013 Neejjjjj nu er det så heller ingen Told, fra Kina... Der får jeg også tit vare fra.
    Jeg har også fået fra Sydafrika, og der er heller ikke noget.
    Kina var det også skrevet som et eks... Hvis du eller gad at læse hvad jeg skrev. Om så varene skulle sendes til Nordpolen, så skulle jeg nok løse det problem.

Nej jeg har ikke noget link, til nogle regler på nettet. Jeg har bare indrettet, mig efter lokale forhold. Mit vare køb ligge vel omkring 100.000-150.000 Dkr årlig uden for EU.
    Jeg vil tro 50-60% af de vare / reservedel jeg forbruger, i mit værksted kommer fra lande uden for EU.

Så der skal sku ikke meget, kreativ tangegang til før man kan, spare mange penge.

• #23   25. jun 2013 Henning gu er der told på vare fra kina køber du over 80 kr kommer der told på. http://www.kinaimport.net/import-fra-kina-hvordan/ og jo du betaler told fra kina som privat person. Tror sku ikke du ved meget om det, når du påstår der ikke er told på vare fra kina af smiley

alle disse indlæg modsiger netop det du lukker ud https://www.google.com/search?q=told+p%C3%A5+vare+fra+kina&source=lnms&sa=X&ei=S1TJUef2Fsf_4QSOoYHAAg&ved=0CAYQ_AUoAA&biw=931&bih=459 j

at du ikke betaler told fordi du bor i Spanien har ikke en skid med told i Danmark at gøre manden har ikke mulighed for at sende det til Spanien og så til Danmark så drop dit fis med spanske told regler.

• #24   25. jun 2013 Fakta er jeg betaler IKKE tolg og moms af vare uden for EU. Om det er den Spanske told, der ikke håndhæver lovgivningen. Eller det bare er Alicante, der er told fri zone. Det skal jeg så lade være usagt.

At du sidder og blander Danske og Spanske, regler sammen er sku ikke mit problem. Jeg modtager INGEN told opkrævning fra Kina, USA, Sydafrika osv. Jeg har KUN, udtalt mig omkring hvad, jeg oplever og ikke andet. Jeg få ikke vare sendet som "Gaver" eller på andre måde forsøger at slipper uden om. Når der kommer noget fra, USA via USPS SKAL der skriver på pakker, hvad den inderholder og hvad det er vær. Til tros for det, kommer der stadig INGEN opkrævning. Mange gange skriver afsender, også Ebay nummer på. Så det er bestemt IKKE, fordi de ikke kan fortolde.

Jeg har så fremlagt to løsninger, der i den gard kan spare mange for meget. At du så heller ikke, kan se løsningen i det, er så heller ikke mit problem.

Og hvor ved du så fra trådstarterne, IKKE kan få sendt til Spanien ? Det er da vist kun trådstarteren, der kan svare på.

• #25   25. jun 2013 Henning L hvis der nu er så mange der bruger din metode, hvorfor er der så ikke lavet ligesom shopusa i Spanien? Og det er da dig der blander spanske told regler ind i danske. Og nu når du er så klog hvordan kan du vide at der er mange der gør som dig ? som er fra Danmark? ja måske din famile men det er jo ikke mange vel.

Og du siger du ikke kan vise noget på det, men som firma må du da modtage import/moms oversigt på de vare du modtager som du så lige kan tage et print af. Eller findes det lige pludselig heller ikke mere i dit firma ?For du skal vel betale moms på dele. For sælger du dele skal du jo pålægge spansk moms og trække den udenlandske moms fra ved import.

• #26   25. jun 2013 Her i Spanien er der to moms systemer.. Et som vi kender det, fra dk. Og så den Spanske, hvor man betaler et fast beløb pr mdr. For mit vedkommende er det 106 Euro, når man vælger den Spanske løsning er der INGEN regenskabspligt. Så i bund og grund kan man købe et fri pas her nede. Taksten bliver fastsat efter virksomheds type / ansatte. Eks bliver en restaurant momset efter en fiktiv omsætning på 24 sidepladser (Tro jeg nok det er)
    Et ret simpel system, men af gode grunde kan man så, heller ikke snyde med det. Så alt hvad jeg indkøber / sælger er i principet "Privat"
    Dog SKAL jeg bruge en godkendt revisor, som koster mig 67 Euro pr mdr. (Guderne må så vide, hvad han laver for de penge)
    Som Spanjol midster man vist nogle, rettigheder, ang sygesikring, skolegang og pensionsopsparing. Men da jeg stadig har alt dette i dk, har det endlig ikke rigtig bekymmeret mig. Men du kan være 300% sikker på, da jeg fandt ud af man, selv kan vælge hvad system man vil bruge. Så var der sku ikke meget tvivl, jeg er Nordjyde og opvokset i en Momsfri zone (Nord for Viborg)
    Jeg kan så modsat heller ikke, fratrækker moms fra varekøb. Så min købspris er den faktiske pris i eks USA + fragt. Jeg kan heller ikke, fratrækker drift omkostninger. Så i bund og grund "køber" jeg mig til en sort omsætning for 173 Euro pr mdr. Det koster det så også, hvis min omsætning er 0.

Jeg mener man skal omsætter for over 250.000 Euro eller have 10 ansatte. Før man bliver tavangs indlagt til at betale / fratrækker moms som i dk. Her vil der sikkert kommer andre regler ind, som jeg på ingen måde har sat mig ind i.

Man vælger så at opkræve skatter, på andre måder her nede. Eks koster det 8%(eller 7.5% tror jeg nok) når der handles hus. Og omreg af bil bliver også fastsat efter en %sats på en fiktiv værdig af bilen.

shopusa / ShopES ja det er da en oplagt ide. Bare ikke noget jeg gider, bruge min tid på. Og kender heller reglerne, for denne type virksomhed. Men du kan være sikker på lovgivningen, her nede er så bundråden. At det let ville kunne lade sig gøre. Det kræver bare man gider, tage kampen op med lokal lovgivning

Nu har jeg så heller ikke, på noget tidspunkt påstået. Der er mange der bruger, denne bagdør til varekøb. Men der er her, og kan bruges.

Kommentér på:
tøj fra ebay / usa hva vil det koste i told ?

Annonce