{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.572 visninger | Oprettet:

R
R
Følger: 6 Følgere: 17 Emner: 516 Svar: 2.803

Koster det penge at afdrage lån... {{forumTopicSubject}}

Har et lån jeg gerne vil ha ud a verden.

F.eks. Lad os sige man skylder 50.000 kr. Og man har 25.000 kr i kontanter man vælger at aflevere i banken til lånet.
Koster dette penge ?

Sidst jeg ændret på mit lån og satte månedlig afdrag op, opdagede jeg nemlig efterfølgende at banken havde taget 1000 eller 1500 kr for ulejligeden...

For koster det penge kan jeg ligeså godt sparer noget mere op inden jeg smider dem på lånet jo..
Ps. Har Nordea

Forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Koster det penge at afdrage lån...
  • #1   11. jul 2013 Du vil altid skulle betale noget af den rente, som du ville have fået, da det ellers ikke kan gå for banken at gøre det, med mindre de er i pengenød, hvilket ikke bliver aktuelt (I de fleste tilfælde).
    Dvs afdrager du 25.000 kr, skal du betale 25.000 kr + rente

• #3   11. jul 2013 JSJDK:

A hvad? Det kommer da i hvert fald an på hvilket lån vi taler om!

Hvis jeg har et billån i Banken på 100000 i rest, og jeg smider 25000 Kr så betaler jeg jo kun renter fremadrettet på de 75000 Kr.

Et lån kan være stillet på forskellige måder. Nogle låne udbydere tager et "Gebyr" for at indfri, eller lave en større indbetaling på et lån udover det normale afdrag.

Så JSJDK, han har da om noget gevinst ved at smide 25000 KR ind på lånet hvis han skylder 50000 Kr. til eksempelvis 15-20% i Rente..

Det er da virkelig bagsiden ved at spørge på BG som du kommer med der smiley

• #4   11. jul 2013 -Og som regel koster det aldrig penge at lave et større afdrag i banken. Det er endda med til at vise at du fremadrettet er meget interesseret i at betale din gæld, og dermed er banken måske 10-15 % mere optimistiske ved at låne dig penge en anden gang.. Win/win.

• #5   11. jul 2013 I luksusfælden sørger de da for og sælge ting for og nedbringe gælden, og som også gør at de slipper for renter på de måske 50.000 som de for indfriet, af de måske 125.000 de skylder på et billån. Eller tager jeg fejl?

• #6   11. jul 2013 Det et forbrugslån med rente på 10% cirka..

Thomas. Valgte at sætte afdrag op og udskrev nogen nye låne papirer jeg underskrev.. Dette havde de taget 1000 eller 1500 kr for... Uden at oplyse mig herom. Kunne og burde selvfølgelig nok ha låst låne papirer igennem. Troede dog ikke noget var ændret udover afdrag størrelse..

• #7   11. jul 2013 SWAG: Du tager ikke fejl.. Jo hurtigere man afdrager, jo mindre renter betaler man. Det er logik for alle..(Næsten^^^).

• #8   11. jul 2013 Martin: At omlægge et lån koster altid et gebyr. De skal bruge noget tid på at lave det om, sende til dig osv. Det er selve "Servicen" du betaler for. Men det kommer dig i sidste ende til gode at du har vist at du vil afdrage mere.. Bankerne elsker folk der betaler tilbage..:)

• #9   11. jul 2013 Okay så blev jeg der klogere Thomas:-) men er det afhængig a bank om det koster penge at sætte penge ind på sit lån så?

• #12   11. jul 2013 JSJDK: Så er du den første af ALLE mennesker jeg nogensinde har "mødt" i Finansverdenen, forretnings verdenen og "real life" der har været så, undskyld mig, dum at sige ja til et sådan lån. Eneste tilfælde jeg kender til er når folk eksempelvis låner penge, så bliver etablerings gebyret lagt på det samlede lånebeløb.
    Eks. 50000 Kr. lånt + 2500 i etablering = Hovedstol 52500 Kr.

Jeg siger ikke at du lyver, jeg siger blot at nogle mennesker åbenbart er villige til at underskrive på aftaler, hvor de kunne få langt bedre vilkår.

-og hvvordan fanden går man med til at lave et lån på 50000 Kr, hvor der er 25000 Kr. i renter?

• #14   11. jul 2013 http://www.rcgalleri.dk/fotoalbum/diverse_rc/25558-hpi_trophy_flux_vs_et_stykke_militaert_staal_

Den fik en ny stød dæmper stang og et par nye pins og en orange dims.
    Ca. 300 kr.
    Billigt sluppet da den vel kørte en 50-60 stykker direkte ind i et stykke hårdt stål der ikke flyttede sig.

• #15   11. jul 2013 Man betaler kun rente af restgælden - ikke af det oprindelige lånebeløb. Også i Nordea.

Det koster almindeligvis ikke noget at afdrage et lån ekstraordinært, men du kan da spørge i banken for en sikkerheds skyld. De <i>må</i> ifølge loven gerne tage et mindre beløb for det.

• #16   11. jul 2013 Jeg sku kun betale renter for det år jeg var i. Men det afhænger af lånetypen.

• #17   11. jul 2013 Det afhænger sådan set ikke af låntypen, for ifølge Kreditaftaleloven må der ikke beregnes renter af mere end restgælden smiley

Ellers har det været nogle gamle lån, I har haft, som stammer fra før indførelsen af Kreditaftaleloven.

• #18   11. jul 2013 Der betales jo renter kvartalsvis. Så betaler man hele lånet ud f.eks 10 dage inde i et nyt kvartal. Så bliver der lagt 10 dages rente på.

Så betaler du f.eks hver 3. måned. Og vælger at betale hele låne beløbet ud 10 dage inde i de 3 måneder. Betaler man kun 10 dages rente+rest lånebeløbet.

• #19   11. jul 2013 skift bank...
    Jyske bank gør sådan at hvis man skylder 50.000 og har 25.000 på sin lønkonto så bliver der kun trukket renter af de sidste 25.000,-

dvs. pengene som du har på din lønkonto bliver i teorien forrentet med f.eks. 7% da man normalt ville betale dette for sit lån..

Jeg er selv skiftet for et lille år siden og fortryder ikke

• #21   12. jul 2013 det koster da ikke penge for at skifte bank, du vil hellere end gerne have en ny kunde.
    og som min bankdame siger "så længe du ikke skylder penge tjener jeg ikke nogle, så du kan sagtens låne penge :)"

Kommentér på:
Koster det penge at afdrage lån...

Annonce