{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samsung glaxy S3 mini
  • #1   1. aug 2013 Ja. Hvad vil du vide?

• #2   1. aug 2013 Er det en ok tlf at købe,mht batteri,hastighed,kamera osv

• #3   1. aug 2013 Batteriet er helt åndsvagt synes jeg, det holder højst 24 timer og nok omkring 16 hvis man bruger den til at surfe osv. Den er heller ikke den hurtigste, og kameraet er vist kun 5 megapixel, men kvaliteten er fin for mig. Men når det er sagt synes jeg det er en fin telefon, jeg har tabt min utallige gange uden den har taget skade. Den kan dog godt drille lidt hvis den er blevet varm af at ligge i bilen f.eks.

• #4   1. aug 2013 Men hvis du er vant til noget ala s4eren vil den nok føles lidt langsom.

• #5   1. aug 2013 Hvordan er s4 mini så?

• #6   1. aug 2013 Den kender jeg desværre ikke. Men jeg tror det holder, det bliver i hvert fald den næste telefon jeg køber.

• #7   1. aug 2013 jeg skiftede min s3 den store model ud til s4 og damn den er bare meget mere lækker du skal først tæmke på den store s3 har en 1.4 quadcore mens mini kun har en 1.0 dualcore så den er langsommere samt kamera er dårligere hvis jeg skulle vælge for dig så snup klart s4 da jeg selv har den nu her og den er bare awesome

• #8   1. aug 2013 nu er der jo også en del prisforskel på de 2,altså S3 og S4 mini

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #9   1. aug 2013 Hvorfor kan folk aldrig fortælle HVAD de sammenligner med, når de siger en tlf er langsom...

Har selv en derhjemme, og er fint tilfreds med den, både hastighed og kamera.

Det er klart, at en tlf der både fysisk er mindre, og koster under det halve af en S4, vil være dårligere, men tager man prisen i betragtning (12-1400kr) iforhold til en S4 (4k+) skal man jo heller ikke forvente det samme.

og bruger man telefonen, som feks. mig, til at ringe fra, skrive sms/mms, tage et billede om ugen, samt lige tjekke sin mail og spille bubble witch saga, så er den langt rigelig hurtig.

Det eneste minus er, som andre har nævnt, batteriet, det kan kun holde 1½ dag ved let brug (2 dage med 100% standby)

En Huawei Ascend Y300 holder derimod 3 dage med let brug, og 5 dage med 100% standby, men den er så lidt langsommere med at loade, specielt når man går ud programmer og retur til startskærmen.

Men tag ud i butikken, og prøv telefonen, det er den eneste måde du kan finde ud af, om den er god nok til det du skal bruge den til.
    Selvom der ingen spil er installeret, kan man godt få et indtryk af hastigheden på telefonen, ved at åbne og lukke en masse preinstallerede apps, så den får så meget som muligt at tænke på.

• #10   1. aug 2013 berndt k,er den brugervenlig at finde rundt i?

• #11   1. aug 2013 Huaway er efter min mening er hurtig udrulning og et forsøg de taber på. Jeg ville sige s3 mini er en genial fin tlf til pris. Også mht størrelse. Damen har en og den kører bare. Fine billeder. Ja s4 som jeg har er bedre men meget dyere. S3 er kanon til prisen. Bedst efter min mening til prisen.

• #12   1. aug 2013 Min kæreste har netop købt en HTC One SV. Den er lige en plovmand dyrere end S3 Mini, men den er <i>meget</i> mere lækker at holde i hånden. Materialevalget er markant mere lækkert, end det er på S3/S4 Mini. Så hvis man også tillægger dét en værdi, kunne det også være et alternativ, der var værd at overveje.

Den fås i Elgiganten til 2.000,- og kan evt. afbetales rentefrit over 10 måneder, hvis man har lyst til det.

• #13   1. aug 2013 Carsten fra Randers

super i er glade for den,overvejer seriøst at bestille den,hvad siger du til batteriet på den,

• #14   1. aug 2013 Huawei er kommet for at blive.. Beklager Carsten smiley

• #15   1. aug 2013 Jt. Vi oplader altid telefoner hver aften så der er nu aldrig problemer. Ikke noget vi opdager.

bay: jeg havde htc one x og 3 andre før min samsung. Deres software er bæ. Så smid en anden rom på altid. De er mega sløve til at opdatere og ofte kun 1-2 opdates pr. Tlf model. Anbefaler dem ikke mere. Følte mig snydt sidst.

House. Det er en påstand ikke et bevis. Deres salgstal og reviews i asien er ringere end samsung og htc og flere andre fabrikanter. Hovedsageligt pga. Performance flaskehalse.

• #16   1. aug 2013 Ved sgu ikke om jeg ville anbefale den. den holder ikke til en skid. Har virkelig passet godt på min, men der var lige en eneste gang den røg ud af min lomme og ned på gulvet fra mindre end en meters højde, og så var skærmen revnet. Den kan sagtens finde på at gå fuldstændig i baglås, så man skal slukke den før den virker igen og min er kun 2mdr gammel. Ja og så kan den heller ikke holde strøm mere end en dag hvis man bruger den bare lidt.

• #17   1. aug 2013 Jeg synes, HTC software er fint. Jeg havde en HTC før. Men det var også bare lige for at give et alternativ. Det handler jo dybest set om, hvad man prioriterer.

Jeg har selv Samsung.

• #18   1. aug 2013 Performance flaskehalse? Nu er du vist et sted henne du ikke kan bunde. Huawei har bl.a. verdens hurtigste 4G/LTE-telefon pt., der her i DK har kunnet yde 112 mbit, hvor iPhone 5, SGS4 og andre halser efter ved ca. 40-45 mbit...

Jeg glæder mig personligt meget til at Ascend P6 udkommer... Mage til lækkert design skal man kigge længere efter.

Og nej, jeg har ikke Huawei. Har en LG Optimus G.

• #19   2. aug 2013 House. Telefonens perfomance da. Hvad får du for at være fanboy? de telefoner er mega sløve. Prøvet dem? Tag ned og sammenlign. De er kluntede og sløve.
    112mbit er dog utrolig godt. Der er 4g limit næsten. Men hvorfor mon de kan det? Er det apple metoden med at vise finere tal eller optimere til tests? Eller fordi de skipper nogle processor i deres os build? Nu har jeg tilfældigvis kørt min egen 4s op mod netop den huaway de sælger ved tdc. Og der kørte min da mega meget bedre. Også når man ser på forskellen i pris. Men ok. Siden de jo laver de trådløse usb lte 4g dongles så burde de jo også føre på netop den ting. Brugsmæssigt er den ikke i topklasse. Det er min påstand. Så må vi se om de bliver en stor spiller eller laver en nokia bommert.

• #20   2. aug 2013 Du kan lige så godt købe en S2 som en S3 mini.. Hvis man kigger på indmad osv. Så vil jeg mene at S2 er en hurtigere og mindst lige så god tlf...
    Så hvis du ikke vil købe en alm S3 så kan du lige så godt købe S2

• #21   2. aug 2013 Huawei er på vej ind på markedet med lynets hast - jeg kan godt fornemme du ikke bryder dig om det. smiley

http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/huawei-ascend-p2-urimelig-hurtig-4g-smartphone-mobiltest,lid.27952/

Men mobilsiden er nok blevet bestukket til at lave den anmeldelse... smiley 4G limit er 150 mbit FYI. (SGS4 kommer aldrig over 42 mbit, da det er absolut limit for den nuværende udgave)

Bemærk at P2 er prissat til under 2800 kr...

Skærmen er "kun" 1280x720, med en pixeltæthed på "kun" 312 i forhold til Galaxy S4 der ligger lige over 400. Hvis så bare Galaxyens skærmteknologi var baseret på andet end PenTile, hvilket den IKKE er. I praksis virker skærmen i f.eks. Optimus G, der også kører 1280x720, bedre opløst end SGS4. (Sagt på en anden måde, jeg er ikke misundelig på skærmen i kærestens SGS4 - hun synes selv min LG Optimus G er SÅ meget flottere i billedet)

Se f.eks. her hvordan HTC One X (alm. striped RGB) ser ud i forhold til HTC's One S (Pentile) (bevares, der er 56 PPI til forskel i X's favør, men slet ikke nok til at forklare forskellen) : http://icdn4.digitaltrends.com/image/one-s-one-x-screens-theverge-625x380-c.jpg

Det er nu ikke Apple der laver gøgl for at vise fine benchmarks. Senest er Samsung faktisk med Galaxy S4 blevet "taget" med hænderne i kagedåsen ved at have et tag, "BenchmarkBooster" der sætter GPU hastighed op til 533 MHz under benchmark i stedet for de 480 MHz som GPU'en ellers altid kører med.

For let sammenligning, iPhone 5 vs. Ascend P6:
    http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2013/06/huawei_ascend_p6_hands-on_sg_221-580x431.jpg
    (og ja, P6 ligner iP5 i foruroligende grad, men se lige tykkelsen?!)

Og igen, jeg får sgu ikke noget for at være fanboy. Jeg ser på hvad ting KAN og GØR, ikke hvad de hedder. Jeg solgte min iPhone 5 til fordel for min Optimus G, og har ikke fortrudt. Jeg er ikke tilhænger af et bestemt mærke. Jeg kan bare se hvad der sker - Huawei er ved at stikke af. De har f.eks. haft full HD tablets ude i et stykke tid, men ikke gjort et stort væsen ud af det.

Men ja, skyd bare løs - du skyder alligevel med blanks smiley

• #22   2. aug 2013 Ekstra bladet har lavet en vurdering af de billige smartphone idag, her er hvad de skriver om s3 mini:

Samsung Galaxy S III mini
    Navnet snyder

Lad dig ikke narre til at tro, at denne smartphone blot er en skrumpet version af Samsungs tidligere flagskibsmodel, for det er den ikke.

Fakta
    Operativsystem: Android 4.1 Jelly Bean

Skærm: 4" 800 x 480 Super AMOLED, 233 ppi

Processor: 1 GHz dual-core

Hukommelse: 1 GB ram / 8 GB lager + microSD

Kamera: 5 MP + VGA

Trådløst: Bluetooth 4.0, 802.11a/b/g/n

Mål: 121,5 x 63 x 9,9 mm

Vægt: 120 g

Batteri: 1500 mAh

Galaxy S III mini ligner sin storebror næsten på en prik, hvad angår udseende, design og materialer – altså masser af plastic og elendig byggekvalitet. Men skærmen er langtfra lige så god. Godt nok er den mindre, men opløsningen er relativt set endnu mindre, så pixeltætheden er krympet fra 306 til 233 ppi. På papiret betyder det, at Galaxy S III mini har præcis samme skærm som HTC Desire X, men i praksis er sidstnævntes skærm mere behagelig at kigge på, hvor S III mini-skærmen simpelthen virker mere pixeleret og uskarp. Kameraet er heller ikke noget skrive hjem om, men tager tværtimod billeder, som virker matte i farverne og uskarpe, hvis man zoomer ind på detaljer.

Lydkvaliteten er godkendt, selv om vi absolut ikke er oppe på Beats Audio-niveau.

Brugerfladen er Android 4.1 Jelly Bean plus en række af Samsungs egne små tricks. Og det er den absolutte fordel ved S III mini, at man får så mange af de funktioner, der gjorde storebroren til en storsællert, med i købet. Det gælder eksempelvis S-Voice, Smart Alert, Smart Stay og så en masse af de bevægelsesorienterede funktioner, som også blev lanceret sammen med den “rigtige” Galaxy S III – f.eks. Direkte opkald, Vip for at zoome osv.

Konklusion
    Det er synd og skam, at Samsung har kaldt denne telefon Galaxy S III mini, for man kommer til at forvente mere, end man rimeligvis kan forlange til prisen, på grund af associationen til flagskibsmodellen. Men kigger man på S III mini på dens egne præmisser, så er det en fin lille smartphone, som glimrer med en god brugerflade og en masse ekstra funktioner, men som desværre ikke kommer med den bedste skærm eller billedkvalitet.

Samlet vurdering 3/6

1.899 kroner

samsung.dk (samsung.se / samsung.no)

Plus
    Samsungs smarte funktioner

Android Jelly Bean

Minus
    Elendig byggekvalitet, ligesom S III

Dårlig skærm og dårligt kamera

Samsung Galaxy S III mini

Kommentér på:
Samsung glaxy S3 mini