{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Speedometer glas i Audi {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer der ved om det er nemt at fjerne glasset foran speedometer / omdrejningstæller i Audi (A6).

Skal have banket nogle chrome ringe i, og vil lige høre hvor omfangsrigt det er inden jeg køber dem.

Jeg har en ide om at jeg blot skal fjerne det plastik på ratstammen for at kunne glide glasset ud. Men er jeg helt gal på den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedometer glas i Audi
  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    jan 2006

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 68
    #1   20. apr 2006 altså på min calibra var det ikke bare at fjerne plastikken rundt om.
    jeg skulle have speedometeret ud også. jeg lavede nemlig en stor ridse i min folie så jeg måtte skifte skiverne :o. og det er par ringe jo ikke værd.

• #2   20. apr 2006 Jeg er lidt bange for at jeg også skal have speedometer kassen helt ud hvis det skal være nødvendigt at kunne "komme ind bagfra"

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    sep 2005

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 204
    #3   20. apr 2006 Hej Audi kollega..
    Godt nok er min model ældre end din :o)) Men du skal have huset ud.. glasset vil ikke kunne klare et forsøg på afmontering uden af revne. I min tog vi rattet af også og hele huset ud og så i med ringene bagfra. Egentligt meget nemt når man ved hvad man laver eller har assistance fra kyndig person .. som i mit tilfælde :o))
    P

• #4   20. apr 2006 Peter B

Tak for tippet. Jeg får nok lidt hjælp til processen så....

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    sep 2005

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 204
    #5   20. apr 2006 Et andet tip... er ringene umulige at få igemmen hullet så lad være med at presse dem skæve som jeg har hørt nogle forslå.. tag i stedet for en hobby kniv og lav to hakker i siderne af hullet over for hinanden.. så kan ringenne glides igennem. hakkerne vil ikke kunne ses når ringene er monteret..
    Mvh Peter

• #6   20. apr 2006 Her er anvisning til at gøre det på en Audi A3'er og kan forestille mig der ikke er stor forskel: http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/393528.jpg?179592

Du skal bare pille plastik-dimsen af bag rattet (uden at tage rattet ud) og så skrue to skruer ud. Så hiver du fat i speedometer-"pindene" for at hive husset ud. Kan godt sidde godt fast, så der skal hives lidt til, da det kan være klistret lidt fast bagi.

//Amir

Kommentér på:
Speedometer glas i Audi

Annonce