{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

G.A.S. Airride vs. KW gevind. {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Jeg overvejer meget kraftigt, om jeg skal beholde min KW Variant 1 INOX gevindundervogn, eller sælge den og købe en G.A.S. luftundervogn, til Skoda'en.

Regner med at kunne få omkring 6000 kr. for min rustfrie KW, eftersom jeg gav 8000 kr. fra ny, og den kun er 1,5 år gammel.

I så fald ville jeg have nok til at smide 24.000 kr. efter en G.A.S. luftundervogn inkl. montering.

Jeg ærgrer mig pisse meget over, at jeg ikke kan/må sænke min KW helt i bund, fordi konen ellers ikke tør kører i bilen.
Med en luftundervogn, kan jeg få det som, jeg vil ha' det - og det samme kan hun. Det er jo en familiebil, hehe!

Spørgsmålet er bare - GO eller NO GO?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  G.A.S. Airride vs. KW gevind.
  • #1   26. feb 2014 Go sguda! alt kan blive lavere! go stil!

  • #2   26. feb 2014 IMO virker det lidt overkill at smide 24K efter en undervogn, til en 7 år gammel fabia!
    Enten må konen lære at køre sænket bil, eller også må du leve med højden. Det er jo heller ikke ligefrem fordi den ligner en 4x4


  • #3   26. feb 2014 Er 6000 ikke lidt højt sat i forhold til en ny når den er 1,5år gammel?

    Jeg havde valgt gevind - men er også af den opfattelse at luft kun hører til på us biler...
    Men du kan vel kun ha én køre-højde med luft? Ellers vil toe'en vel være total fucked up hvis den ikke står i samme højde? Og så vil det jo gi en ret dårlig køre-oplevelse plus en temmeligt voldsomt dækforbrug hvis du ikke kører i samme højde som konen...?


  • #4   26. feb 2014 @Lindstrøm: Siger du at luftundervognen, skal indstilles til en fast "kører-højde"??

    Jeg troede man selv bestemte hvor høj og lav, man vil sætte bilen. Altså helt fri justerbar højde - hele tiden.

    Jo måske 6000 kr. for KW'en er lidt for højt.


  • #5   26. feb 2014 Bilen skal jo spores hvergang man sænker/hæver den, derfor er det lidt svært med en luft undervogn.
    Men hvis man brugte EN kørehøjde til hverdag og så en lavere til fx. træf så kunne man nok undgå mere end en sporing.
    men tror det bliver noget værre dæk slid at køre op og ned hele tiden.


  • #6   26. feb 2014 Ud fra et økonomisk synspunkt, no go. Men hvis det gør dig glad::-) men du får ikk 6k for en brugt kw hvis det er v1

  • #7   26. feb 2014 Jeg har godt nok svært ved at tro at bilen, skal spores hver gang man sænker/hæver den med en luftundervogn. Så er der virkelig mange herinde, der kører til sporing dagligt - det lyder lidt underligt...

    Har nu sat min KW til 5000 kr. så er der også lidt at slå af prisen, hehe.


  • #8   26. feb 2014 Du kan ikke have 2 forskellige højder under kørsel.

    En køre-højde og en parkerings højde.


  • #9   26. feb 2014 Eller du kan godt, men så som de andre siger vil den ene kørehøjde være "udenfor" rent spormæssigt.

  • #10   26. feb 2014 Den skal jo heller ikke spores hver gang den hæves og sænkes. Men en bil er jo kun sporet når den står i samme højde som den er blevet sporet med. Dvs hvis din kone kører med en fri højde på 10cm og bilen bliver sporet når den er i den højde, så når du sænker den til 5cm fri højde, så har forholdene i fortøjet flyttet sig og den vil så ikke spore rigtigt i denne højde = dårlige køre egenskaber og stor slitage på dæk. smiley

  • #11   26. feb 2014 Du blir da nødt til at spore den når du ændrer på sporestængernes hælning ved at hæve/sænke. Hva har du ellers tænkt dig, at den sku justere styretøjet ind selv?
    Tror bare folk har en køre-højde hvor den sporer rigtigt - og så dropper de den når de kommer til træf. Eller også har de køre-højde langt nede og hæver den når de skal over en kantsten eller bump ect...


Kommentér på:
G.A.S. Airride vs. KW gevind.

Annonce