{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xenon i golf 3
  • #1   17. mar 2014 Nej! Og lad nu vær...

  • #2   17. mar 2014 nej

  • #3   17. mar 2014 Det er da noget pjat at man skal have det ene og det andet for at få bedre oversigt om natten, de gør det sgu heller ikke nemmere for en

  • #4   17. mar 2014 Nej. Du kan gemme belastingerne men så kan de jo bare pille pæren ud og se på den.
    Køb nogle ordenlige lygter og nogle ordentlige pærer. Hvis det fordi du vil kunne se vejen.
    Hvis det bare er for at få der blå lys så køb nogle pære med hvid blåligt lys.


  • #5   17. mar 2014 Min hdi Lyser fint vejen på med osrams billige H7 ere fra thansen. Men dårlige pærer giver dårligt lys. Og dårlige lygter ( geilerlygter. Slidte lygteglas osv er oftebskyld i dårlig sigtbarhed ligesom fejljustering)

  • #6   17. mar 2014 Men hvis du endelig vælger at putte xenon i, så husk lige DE-linser.

  • #7   17. mar 2014 Per
    for DE linser gør det jo neget bedre.. eller noget


  • #8   17. mar 2014 Nå nej for xenon i parabol vs DE-linser giver det samme.

  • #9   18. mar 2014 Tydeligt at høre at de største modstandere herinde på Bilgalleri i de næsten daglige spørgsmål om xenon er knægte, direkte fra scootergalleri, som har fået for mange bøder for at køre med xenon som bare er kastet i lygterne uden så meget som en justering på deres "Swiffer", "Goller", Spark-mig-i-røven biler...

    Hvorfor i det hele taget svare når man ikke kan bidrage med noget kontruktivt?

    Så vi tager den lige en gang til for Prins Knud....

    Til trådstarter, i princippet kan du få xenon lovligt på alle biler, men der er nogle ting der skal overholdes.

    1/ Lygten på bilen skal være godkendt til gasudladnings pære , dette er typisk med Linser, men ældre biler som f.eks de første Lexus var med almindelig parabol.

    2/ Der skal monteres automatisk højderegulering af lygterne på minimum bagakslen (HELLA har et universalkit til et par tusinde ca)

    3/ Der skal monteres lygtesprinklere eller visker/vaskesystem

    Pærerne må ikke overstige en Kelvingrad på mere end 6000

    Så ruller du til syn, og får det noteret som konstruktiv ændring, og kan herefter køre lovligt med det.

    Sværere er det altså ikke.

    Alt det vrøvl mange kommer med herinde, er der intet hold i, det er mere en form for jantelov, "Når jeg ikke må, så skal du heller ikke" ting.

    Er du i tvivl om jeg har ret, gransker du bare detailforeskrifter for køretøjer, samt vender den med din regel-opdaterede-synsmand.

    God arbejdslyst


  • #10   18. mar 2014 Du glemmer så lige at bilmodellen skal være typegodkendt med Xenon.

    Og en Golf 3'er har aldrig kunne fåes med Xenon fra VW's side.

    Så nej ikke alle biler kan det gøres lovligt på...


  • #11   18. mar 2014 Som Quassimodo . skriver.

    Men jeg tror desværre også at størstedelen af dem der spørger til xenon herinde aldrig får tænkt så langt! Det skal bare se "smart ud" i deres øjne. Og så er det efterfølgende loven der fejler og er noget lort, når det reelt set er dem selv der fejler stort og ikke kan lave det rigtig! (det skulle lige ud smiley )



    Iceman . > hvor står det skrevet at "bilmodellen skal være typegodkendt med Xenon"?


  • #12   18. mar 2014 Nej Quassi. Vi skriver det fordi det blænder os modkørende.
    Mødte i morges en klovn i en Seat det syntes det var åh så smart med blåligt lys i hans normale lygter.


  • #13   18. mar 2014 andreas l:
    Som folk nævner kræver det nogle ting som ikke helt findes til din bil..

    Xenon godkendte lygter (E godkendelse + Dxx fatning)
    Godkendte pære i rigtig farve (e godkendelse er nok, da forkert farve ikk vil få E godkendelse smiley )
    Lygtevask
    Automatisk niveau regulering..

    Det der ofte fucker det op er at lygterne mangler.. Findes de ikk kan man ikk lave det.. Resten kan sagtens eftermonteres med 3. parts ting smiley


    Derudover så har en DE linse intet at gøre med xenon lygter! der er stadig en parabol bag linsen, så selv om de har DE linser kan de godt blænde da der ofte vil være light leak..
    Og en parabol lygte kan sagtens være godkendt til xenon.. smiley


    Iceman .'s forklaring er helt ude og skide.. Bilen har intet at gøre med lygternes godkendelse..
    Og Per veerst er ret ved siden af.. ikk sikkert DE linse vil hjælpe ved en skod eftermontering.. smiley Man skal nok mere gå op i at skaffe et ordentligt sæt med blænde på pæreren for at reducere glare smiley


  • #14   18. mar 2014 Quassimodo . mercedes har også parabol lygter til xenon porsche har også deres eget system. Der findes 3 forskellige xenon systemer.

    http://sportwagen-teile.com/erklaerung_xenon.htm


  • #15   18. mar 2014 Lasse P:
    Der findes 2 forskellige xenon opbygninger..
    Ene er over en parabol lygte og andet over en DE linse..
    Bixenon er jo enten eller i en af dem.. Så tæller ikk som en 3 smiley

    Og hvis det gør så er der jo mange flere kombinationer..
    Dual xenon.. Quad xenon/ dual bixenon.. Xenon halogen.. osv osv.. smiley


  • #16   18. mar 2014 Emre (Kameramand for IG) G sorry jaa 2. nu snakkede jeg jo ikke om pære typen som du er inde på nu, men lygte typen.

  • #17   18. mar 2014 Snakker ikk om pæretypen.. smiley

  • #18   18. mar 2014 Emre (Kameramand for IG) G om du har en eller 2 eller 4 pære i ændre jo ikke på lygte typen det er jo stadig enten FF eller DE det er de 2 typer der findes

  • #19   18. mar 2014 Nej det var jo det jeg mente.. Troede du talte bixenon med som en ekstra type.. Fordi hvis du gør det så er 2x bixenon eller de andre kombinationer jo også en type.. Hvilket de ikk er smiley men det blev vi jo enige om.. smiley

    enten parabol eller DE linse.. smiley


  • #20   18. mar 2014 Der er noget galt hvis du mener at en DE-linse spreder lyset, som det var i en parabol...

  • #21   18. mar 2014 DE står jo for at linsen er slebet på en bestemt måde så den skulle samle lyset bedre. Men der er stadig forskel på dem om du køber kopi lygter der ikke må bruges til xenon eller om de er beregnet til xenon.

    Bare fordi en lygte har DE linse betyder ikke den kan bruges til xenon.


  • #22   18. mar 2014 En parabol lygte kan sagtens fungere bedre med eftermonteret xenon en hvad en DE linse kan..

    Kommer helt an på hvor god en lygte det har været.. Du kan fx se det ofte ved at hvis brændpunktet i xenon pæreren er ved samme sted som hallogen så det eneste der sker er at du får kraftigere lys SAMME steder som med halogen..

    Problemet er ofte bare at forskellem imellem de mørke og lyse områder ikke er stor nok med eftermonteret xenon..

    En DE linse hjælper på cutoff.. Du kan sagtens opnå samme cutoff med en godt lavet parabol.. og en dårlig lavet DE linse kan sagten have light leak..


    Derfor jeg siger du nok hellere burde anbefale at hvis man virkelig bare skal have xenon i sin skod bil at man montere nogle af de typer pære som har en blænde på.. Hjælper meget mere på tingene end en lygte med DE linse smiley

    Fx en H7R.. Bygget op på samme princip som en D2R pære.. smiley
    http://www.seenuo.com/Sinuo_Group-HID-xenon-bulbs-ballast/h7r.jpg

    Virker ok smiley


  • #23   18. mar 2014 Det er der heller ikke nogen der har sagt Lasse.

    Sådan en Linse + justering vil hjælpe med at blænde mindre mod os andre.


  • #24   18. mar 2014 Emre tror næppe hans golf 3 parabol er af den kalibre du snakker om..

    Oftest med de her eftermonteringer skal det bare være billigt.

    Dermed linse + justering, burde være den mest optimale.

    Desuden, så spurgte trådstarter ikke om hvorvidt man gør det lovligt.


  • #25   18. mar 2014 Skal jeg ikk kunne sige noget om.. har ikk rodet med dem.. Men ved at stylingslygter ofte har lortelinser.. smiley

    Til det med parabol har jeg blandt andet oplevet at den på nissan juke er formet sygt godt.. Den har et skarpere cutoff en hvad fx mine peugeot DE linse lygter har.. (ikk monteret på billeder) Hvilket er overraskende at tænke over.. smiley


    men hvis tråd starteren smider et sæt HxR pære i hans bil tror jeg det vil fungere ok.. Ikk være lovligt og panserne vil kunne buste ham med det samme da det er tydeligt.. Men i det mindste ikk blænde så meget.. smiley


  • #26   18. mar 2014 Hvad er det for noget de der hxr pærer

  • #27   18. mar 2014 Er enig med dig emre om at stylingslygter har forfærdelige linser, så det godt der er hidplanet. smiley

    Og jo jeg kunne forestille mig at de nye parabol lygter virker særdeles bedre end dem fra 90'erne.

    Hvilken prisleje ligger HxR pærerne i?


  • #28   18. mar 2014 Mener de koster det samme som normale xenon kits.. Stadig en kina pære når alt kommer til stykket smiley
    Men har ikk tjekket priser.. har dog set et sæt og det virkede til det fungerede som det skal.. smiley

    Men ja sammenligner du det med et sæt high power D2s pære i en Hella E55 linse så er det jo lort lige meget hvordan man vender og drejer det.. Fantastisk lysudbytte på det linser smiley

    Ja teknologien ændre sig jo.. men en gammel bil der er lavet ordentligt i sin tid kan sagtens have bedre lygter osv end en ny bil der er lavet billigt.. smiley
    Men ja du forstår mig godt, så gider ikk trække den mere.. smiley haha


Kommentér på:
Xenon i golf 3

Annonce