7.354 visninger
|
Oprettet:
H7 Xenon Look Pære {{forumTopicSubject}}
hey kan i hjælpe mig søger H7 Xenon Look Pære der linger xenon mest ??
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
Mtech SUper white er som at kører med sterinlys i forlygterne, utroligt det er blevet godkendt til andet end en glødepære til en natlampe!
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 1.172
+1000 likes.
Osram cool blue hyper er hvad du leder efter.
feb 2010
Det kan ikke siges nok
https://www.youtube.com/watch?v=lBrISgrmPHU
apr 2014
Følger: 1 Svar: 41
http://www.net-import.dk/shop/h7-xenon-look-1258p.html
Giver virkelig god udsyn på vejen, og så har de en flot farve. Får også mange komplementer på dem, folk tror sgu det er rigtig xenon
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 8
aug 2008
Følgere: 27 Biler: 6 Emner: 3 Svar: 75
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Svar: 35
Men du får aldrig særligt godt lysudbytte, med en blå halogenpære..
dec 2012
aug 2008
dec 2012
aug 2008
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.760
Mtec super white giver ok lys hvis man ikke har defekte lygter.. Pga det lidt lave RA niveau pga farven så kan det godt til tider føles svagt men de er godkendte så virker som de skal..
Bruger dem selv.. Og min 207er giver stadig mere lys på vejen end min bora med nightbreaker ultimate.. Så lygten har rigtig meget at sige omkring udbytte...
Har hørt godt om farven på cool blue hyper, men mener ikk de er lovlige, og så begynder der jo at komme mange andre alternetiver som X.evolution osv..
aug 2008
okt 2007
Min ven skiftede fra mtec til dem nemlig og det er jo helt vildt hvor gul farven er kontra mtec super white.. Derfor jeg kender dem
aug 2008
dec 2012
okt 2007
Har kørt med mtec super white i et par år nu.. De virker som sagt fint..
Kommer også meget an på tilstanden af dine lygter.. Men ja deres RA niveau er lavere en normale halogen (er den på alle blå pærer) og derfor virker det som om de giver en smule mindre lys..
Der er dog ikk rigtig et andet alternetiv hvis du vil have lovlig xenon look.. Resten er på INGEN måde nær så xenon agtig.. Altså de nightbreaker og cool blue osv folk snakker om.. Dem der synes det har aldrig set xenon pære før ihvertfald..
dec 2012
feb 2010
Der findes ingen billig gylden genvej, især ikke med halogen pære.
Hvis der fandtes en halogen pære, som gav det samme kølige blå lys, samme lysudbytte som xenon lys eller de nye LED forlygter, og var e-godkendt. Så var der ingen der kørte med xenon eller LED, for det ville der ikke være nogen grund til!
Det er lort på lort med halogen pære hvis man vil have dem lovlige blålige. Så jeg vil anbefale dig, at vælge nogle Nightbreakere eller noget. Nej, de er ikke blå. Men de er noget mere vide end så mange andre pærere.
Eller købe nogle DE linser, montere ulovligt xenon, og så justere dem så de ikke blænder! (Bedste mulighed).
Om du montere ulovlige xenon eller ulovlige halogen pærere, så er bøden lige så dyr.
dec 2012
feb 2009
Cool blue hyper er svaret.
okt 2007
Folk forventer jo ikk samme output som xenon lygter.. Folk vil bare gerne have farven med et brugbart output.. 2 forskellige ting Og jo selv med halogen der virker på samme måde som fx led'erne ville folk stadig vælge lederne da de bruger mindre strøm og har en meget længere levetid
Det med DE linser vil ikk virke.. Projektøren bag linsen er bygget til en halogen kilde.. Det gør er det område der skal være mørkt ved lygten bliver lysere pga leak og ender med at blænde hele verden.. også selvom de stort set bare lyser ned..
Per Veerst:
Læs hans annmeldelse..
"Hvis du går efter en pære som giver maks lysudbytte så skal du vælge nogle andre, hvis du leder efter nogle med en fed farve, så er det disse du skal have..
De lyser klart bedre end mtec, nok til at man kan bruge dem, men super lysudbytte giver de ikke, man kan ikke få det hele "
Ja bedre end hvilken mtec? Når vi er ude i ulovlige pære så er der jo SÅ meget andet at vælge imellem.. fx X.evolution osv.. Så hjælper stadig ikk folk..
feb 2010
Min personlige mening er at folk skal lade være med at lege wannabe xenon på deres gamle "Mazda 0-100 på aldrig". Det hører ikke til på den bil, og derfor ser det mere åndssvagt ud end med gode halogen pære (Og nej, de er ikke blå)
Spar hellere op og nyd rigtig xenon en dag i fremtiden!
Eller det kan siges sådan her:
https://www.youtube.com/watch?v=LDv0L-jIsJU
okt 2007
Altså nu har xenon intet med fede og hurtige biler at gøre.. Det er en teknologi som har eksisteret siden slutningen af 80erne.. Det har været en smådyr fornøjelse, men tager man fx en lygte med DE linser og skifter reflektoren bag linsen til en der er bygget til en xenon kilde er det sku HELT OK.. ingen grund til at betale 40k for det når man selv kan lave det for 5k.. Og ender ofte med at virke bedre da den linse du kan smide i kan være nogle af de bedste på markedet.. Fx en Hella E55.. Meget bedre end nogle af dem der sidder i standard xenon lygter..
Det er at øge sikkerheden.. Gør man det ordentligt er det sku ok!
Dog er den løsning jeg kom med ikke lovlig desværre.. Men fungere uden problemer..
jan 2009
Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 3.175
feb 2010
Har aldrig sagt der ikke fandtes godkendte biler, med xenon parabol, for både Subaru Forester, flere Volvo'er og lign. har det
okt 2007
Jesper M:
Haha driller bare
Men ja hvis man failer med det så bliver det noget lort..
De kina hX xenon sæt har heller ikk et ordentlig output.. Man skal have de originale xenon pære fra philips eller osram hvis man skal have mega meget nice lys..
Men igen, det kan eftermonteres på både en lovlig og ulovlig måde og virke lige så godt som på en bil der er født med det.. Kræver bare man ved hvad man gør..
feb 2010
feb 2009
Desuden med hensyn til andre ulovlige pærer så er der noget med de brænder ledningsnettet af pga de 100 watt, som de nu har brug for.
Osram er mere eller mindre anerkendt og er kun på 70 watt men giver super lysudbytte.
Cool blue hyper er de bedste xenon wannabe på markedet.
Blå farve samt decent lysudbytte, men slet ikke på niveau med lightbreaker men bedre end en std pære.
okt 2007
Nu ved jeg ikk hvorfra i landet du er men ofte når man bliver stoppet for lygte problemer tjekker de pæren efter for et E mærke.. Og det har de ikke.. Så man kan få en bøde..
Hvis din lygte og ledningsnet ikke er bygget til mere end 55W vil man få problemer.. Det er bare generelt en dårlig måde at få mere lys på ved at gå op i forbrug.. Fordi over længere sigt ødelægger det altid parabolen.. Brænder den klare belægning af..
Ledningerne kan ofte godt tåle det, men i nogle tilfælde smelter da de ikke kan holde til det høje forbrug..
Derfor er det bedst at holde sig til godkendte pære eller ikk lave noget..
er derudover stadig ret sikker på at X.evolution tværer de cool blue hyper pære ud.. Så HVIS du skal gå den ulovlige vej er der som sagt tons vis af andre og bedre pære man kan vælge..
Synes du er ret dårlig til at sammenligne ting..
feb 2009
Mit ledningsnet er std og den holder fint med de 70W fra osram pæren. Har nok kørt et år med det nu.
X.evolution tværer ikke de her hyper pærer ud, har sammenlignet hvor min bil blev kørt op på siden. x.evolution kunne godt virke mere blåligt men den markante forskel var der ikke. - Ja factorer, som matte lygter siger måske noget, men hans virkede fine nok. Ved dog ikke med kvaliteten på linsen.
Sammenligner da ikke så meget, påstår bare den bedste ulovlige pære, som giver blåligt skær med acceptable lysudbytte kommer fra Osram.
Mtec burde forbydes.
H7 Xenon Look Pære