{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  H7 Xenon Look Pære
  • #2   28. maj 2014 https://www.youtube.com/watch?v=H99wi-cce3Y

    Mtech SUper white er som at kører med sterinlys i forlygterne, utroligt det er blevet godkendt til andet end en glødepære til en natlampe!


  • #3   28. maj 2014 #2

    +1000 likes.

    Osram cool blue hyper er hvad du leder efter.


  • #4   28. maj 2014 Som minimum, generelt skal man bare glemme blå halogen pære smiley

    Det kan ikke siges nok smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=lBrISgrmPHU


  • Topdog
    Topdog Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 41
    #5   28. maj 2014 Jeg har prøvet dem alle, og overraskende er jeg mest tilfreds med de her forholdsvis ukendte pærer.
    http://www.net-import.dk/shop/h7-xenon-look-1258p.html

    Giver virkelig god udsyn på vejen, og så har de en flot farve. Får også mange komplementer på dem, folk tror sgu det er rigtig xenon


  • #7   28. maj 2014 Nogen der har erfaring med cool blue intense????

  • #8   28. maj 2014 Jeg køre med cool blue intense og synes de er kanon gode smiley

  • #11   28. maj 2014 GP-Thunder -> både 7500K og 8500K.
    Men du får aldrig særligt godt lysudbytte, med en blå halogenpære..


  • #12   28. maj 2014 Men lyser de intense hvid med en snært af blå som de skriver? Eller lyser de lidt gult???????

  • #13   28. maj 2014 Jeg synes sku at Cool Blue Intense lys udbytte var bedre end de originale der sad i min VW UP smiley

  • #14   28. maj 2014 MwB hvordan ser lyset ud??? smiley


  • #15   28. maj 2014 Jeg synes de lyser mere blåligt end de originale forlys pære smiley


  • #16   28. maj 2014 Cool blue intense og nightbreaker osv er EKSTREMT gule kontra fx mtec super white..

    Mtec super white giver ok lys hvis man ikke har defekte lygter.. Pga det lidt lave RA niveau pga farven så kan det godt til tider føles svagt men de er godkendte så virker som de skal.. smiley

    Bruger dem selv.. Og min 207er giver stadig mere lys på vejen end min bora med nightbreaker ultimate.. Så lygten har rigtig meget at sige omkring udbytte...


    Har hørt godt om farven på cool blue hyper, men mener ikk de er lovlige, og så begynder der jo at komme mange andre alternetiver som X.evolution osv.. smiley


  • #17   28. maj 2014 Jeg har ikke kørt med andre end Cool blue intense og er utrolig glad for dem . Synes de lyser godt når det er mørkt både med nær og fjernlyset . Så dem skal jeg ha igen når de engang sprænger smiley


  • #18   28. maj 2014 Ja de er kraftige.. Men nu hvor TS leder efter nogle pære som er xenon look nytter det ikk rigtig at anbefale nogle pære der stort set er lige så gule som de normale longlife smiley

    Min ven skiftede fra mtec til dem nemlig og det er jo helt vildt hvor gul farven er kontra mtec super white.. smiley Derfor jeg kender dem


  • #19   28. maj 2014 Det synes jeg heller ikke lyset er i dem . Synes klart man kan se forskel på dem smiley . Mere blålige end normale longlife smiley


  • #20   28. maj 2014 Synes det er svært at finde ud af hvilke pære man skal vælge, de skal nemlig side i en avensis t22. Og kunne godt tænke mig lidt xenon look, uden at skulle have vrøvl med politiet, samtidig vil jeg gerne have de lyser op og der er god levetid på dem. Havde også tænkt på mtech super White, men der er så mange meninger om dem, smiley

  • #21   28. maj 2014 Jannic:
    Har kørt med mtec super white i et par år nu.. De virker som sagt fint..
    Kommer også meget an på tilstanden af dine lygter.. Men ja deres RA niveau er lavere en normale halogen (er den på alle blå pærer) og derfor virker det som om de giver en smule mindre lys..

    Der er dog ikk rigtig et andet alternetiv hvis du vil have lovlig xenon look.. Resten er på INGEN måde nær så xenon agtig.. Altså de nightbreaker og cool blue osv folk snakker om.. Dem der synes det har aldrig set xenon pære før ihvertfald.. smiley


  • #22   28. maj 2014 Tror sgu bare jeg køber mtech så:-) så må vi se hvordan det bliver smiley


  • #23   28. maj 2014 Folk bliver bare snart nød til at forstå, at xenon lys er for folk der er villige til at betale for det på deres bil. Hvad enten det er brugt eller ny bil. I gamle dage var det kun på de specielle og dyrere biler, såsom BMW, Audi etc. der havde det monteret. Idag kan næsten alle biler få det monteret hvis man igen vil betale for det. smiley

    Der findes ingen billig gylden genvej, især ikke med halogen pære. smiley

    Hvis der fandtes en halogen pære, som gav det samme kølige blå lys, samme lysudbytte som xenon lys eller de nye LED forlygter, og var e-godkendt. Så var der ingen der kørte med xenon eller LED, for det ville der ikke være nogen grund til!

    Det er lort på lort med halogen pære hvis man vil have dem lovlige blålige. Så jeg vil anbefale dig, at vælge nogle Nightbreakere eller noget. Nej, de er ikke blå. Men de er noget mere vide end så mange andre pærere. smiley

    Eller købe nogle DE linser, montere ulovligt xenon, og så justere dem så de ikke blænder! (Bedste mulighed).

    Om du montere ulovlige xenon eller ulovlige halogen pærere, så er bøden lige så dyr. smiley


  • #24   28. maj 2014 Så vidt jeg ved kan man desværre ikke få lygter med de linser til min model smiley

  • #25   28. maj 2014 http://www.bilgalleri.dk/video/diverse_bil/50065-bmw_paa_is_og_sne

    Cool blue hyper er svaret.


  • #26   29. maj 2014 Jesper M:
    Folk forventer jo ikk samme output som xenon lygter.. Folk vil bare gerne have farven med et brugbart output.. 2 forskellige ting smiley Og jo selv med halogen der virker på samme måde som fx led'erne ville folk stadig vælge lederne da de bruger mindre strøm og har en meget længere levetid smiley

    Det med DE linser vil ikk virke.. Projektøren bag linsen er bygget til en halogen kilde.. Det gør er det område der skal være mørkt ved lygten bliver lysere pga leak og ender med at blænde hele verden.. også selvom de stort set bare lyser ned.. smiley


    Per Veerst:
    Læs hans annmeldelse..

    "Hvis du går efter en pære som giver maks lysudbytte så skal du vælge nogle andre, hvis du leder efter nogle med en fed farve, så er det disse du skal have..

    De lyser klart bedre end mtec, nok til at man kan bruge dem, men super lysudbytte giver de ikke, man kan ikke få det hele "

    Ja bedre end hvilken mtec? Når vi er ude i ulovlige pære så er der jo SÅ meget andet at vælge imellem.. fx X.evolution osv.. Så hjælper stadig ikk folk.. smiley


  • #27   29. maj 2014 Nej, men med DE linse blænder det noget mindre end med en normal parabollygte hvis man skal have ulovligt xenon! smiley

    Min personlige mening er at folk skal lade være med at lege wannabe xenon på deres gamle "Mazda 0-100 på aldrig". Det hører ikke til på den bil, og derfor ser det mere åndssvagt ud end med gode halogen pære (Og nej, de er ikke blå) smiley

    Spar hellere op og nyd rigtig xenon en dag i fremtiden! smiley

    Eller det kan siges sådan her:
    https://www.youtube.com/watch?v=LDv0L-jIsJU


  • #28   29. maj 2014 Ja men det er kun fordi du ser linsen lyse op og ikk reflektoren.. smiley men der findes jo godkendte paraboller til xenon så det er en forkert generalisering..

    Altså nu har xenon intet med fede og hurtige biler at gøre.. Det er en teknologi som har eksisteret siden slutningen af 80erne.. Det har været en smådyr fornøjelse, men tager man fx en lygte med DE linser og skifter reflektoren bag linsen til en der er bygget til en xenon kilde er det sku HELT OK.. ingen grund til at betale 40k for det når man selv kan lave det for 5k.. Og ender ofte med at virke bedre da den linse du kan smide i kan være nogle af de bedste på markedet.. Fx en Hella E55.. Meget bedre end nogle af dem der sidder i standard xenon lygter..

    Det er at øge sikkerheden.. Gør man det ordentligt er det sku ok! smiley
    Dog er den løsning jeg kom med ikke lovlig desværre.. Men fungere uden problemer..


  • #29   29. maj 2014 I min verden er man snot dum hvis man kan forveksle en halogenpære med Xenon. Jaja, farven kan sikkert være der, men en Xenonpære smider 3200 lumen mens en nogenlunde halogenpære afgiver det halve. Så det pis med "folk tror det er rigtig Xenon", de aner slet ikke hvad de taler om.

  • #30   29. maj 2014 Ja, nu går du jo helt ned i detaljer Emre. smiley Syntes den generalisering er fin nok, for største delen af biler der kører rundt med halogen pære org. er med parabol, og ikke DE linse. smiley Og nu var det jo eftermontering/ulovligt xenon kit til montering der var snakke om, og ikke godkendte sæt.

    Har aldrig sagt der ikke fandtes godkendte biler, med xenon parabol, for både Subaru Forester, flere Volvo'er og lign. har det smiley


  • #31   29. maj 2014 Ja xenon er i sin helt egen klasse når det gælder lysudbytte.. Tror heller ikk der er specielt mange der forventer samme lys.. Folk mener bare at have farven og så at have god lys på halogen niveau.. smiley

    Jesper M:
    Haha driller bare smiley
    Men ja hvis man failer med det så bliver det noget lort..
    De kina hX xenon sæt har heller ikk et ordentlig output.. Man skal have de originale xenon pære fra philips eller osram hvis man skal have mega meget nice lys.. smiley

    Men igen, det kan eftermonteres på både en lovlig og ulovlig måde og virke lige så godt som på en bil der er født med det.. smiley Kræver bare man ved hvad man gør.. smiley


  • #32   29. maj 2014 Ja, man kan jo altid lave det ulovlige ordentligt, men det er da godt nok også lidt pricey. smiley Måske panserne ikke ser det på vejene, men det skal jo pilles af til syn alligevel, for synsmanden opdager det næsten med garanti smiley

  • #33   29. maj 2014 De lyser bedre end mtec super white og det er pære der kan forveksles med osram cool blue. Kort sagt ingen finder ud af om de er ulovlige eller ej.

    Desuden med hensyn til andre ulovlige pærer så er der noget med de brænder ledningsnettet af pga de 100 watt, som de nu har brug for.
    Osram er mere eller mindre anerkendt og er kun på 70 watt men giver super lysudbytte.

    Cool blue hyper er de bedste xenon wannabe på markedet.
    Blå farve samt decent lysudbytte, men slet ikke på niveau med lightbreaker men bedre end en std pære.


  • #34   29. maj 2014 Per Veerst:
    Nu ved jeg ikk hvorfra i landet du er men ofte når man bliver stoppet for lygte problemer tjekker de pæren efter for et E mærke.. Og det har de ikke.. Så man kan få en bøde.. smiley

    Hvis din lygte og ledningsnet ikke er bygget til mere end 55W vil man få problemer.. Det er bare generelt en dårlig måde at få mere lys på ved at gå op i forbrug.. Fordi over længere sigt ødelægger det altid parabolen.. Brænder den klare belægning af..
    Ledningerne kan ofte godt tåle det, men i nogle tilfælde smelter da de ikke kan holde til det høje forbrug..

    Derfor er det bedst at holde sig til godkendte pære eller ikk lave noget.. smiley

    er derudover stadig ret sikker på at X.evolution tværer de cool blue hyper pære ud.. Så HVIS du skal gå den ulovlige vej er der som sagt tons vis af andre og bedre pære man kan vælge.. smiley

    Synes du er ret dårlig til at sammenligne ting..


  • #35   29. maj 2014 Har godt nok aldrig hørt om betjente der tager pæren ud fra lygtehuset for at se efter e-mærket, det eneste jeg har oplevet er at de kigger efter ballaster i motorrummet. I hvert fald her på fyn. smiley

    Mit ledningsnet er std og den holder fint med de 70W fra osram pæren. Har nok kørt et år med det nu.

    X.evolution tværer ikke de her hyper pærer ud, har sammenlignet hvor min bil blev kørt op på siden. x.evolution kunne godt virke mere blåligt men den markante forskel var der ikke. - Ja factorer, som matte lygter siger måske noget, men hans virkede fine nok. Ved dog ikke med kvaliteten på linsen.

    Sammenligner da ikke så meget, påstår bare den bedste ulovlige pære, som giver blåligt skær med acceptable lysudbytte kommer fra Osram.

    Mtec burde forbydes.


Kommentér på:
H7 Xenon Look Pære

Annonce