{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LED i forlygte?
  • #1   3. nov 2014 plys er ikke et problem politiet virker lidt lideglade ved dog ikke med syn smiley men tror ikke den går vis du skifter dem alle til LED pga anden farve, tror nok det gir en bøde smiley

• #2   3. nov 2014 Jamen der burde vel ikke være noget i vejen for at skifte dem, da der er lygtevask og div. på bilen, Men jeg tænker også om der overhovedet er den store forskel ud over lidt bedre lys på vejen, her tænker jeg på om de har samme tarvelige effekt som kopi xenon lygter, med at blænde andre trafikanter..?

Burde det ikke være lovligt nok?

+ Det er godt for miljøet

• #3   3. nov 2014 Det er ikke lovligt..
    Lige meget hvor korrekt de lyser du må IKKE montere en anden type lyskilde i en lygte der er godkendt til det første..

Altså h7 lygte SKAL have halogen H7 pære som den er godkendt med.. Og intet andet..

Nogle af dem virker dog.. men dog stadig meget tæt på halogen pt.. Så ikk rigtig bedre desværre..

men du har instant lys og en fed farve så er det jo op til dig om du vil... smiley

• #4   3. nov 2014 hmm tjah oki.. Tænkte selvfølgelig nok jeg ville komme på kant med loven.. Har du eller i prøvet dem?

• #5   4. nov 2014 på nogle biler lyser led også vejen dårligt
    så min mening hvis du er igang med lys der ikke er helt lovligt så sæt xenon på

• #7   4. nov 2014 Ja, blink/position og andre glødepærer kan du bare skifte løst, så længe de holder sig indenfor for farve/candela skalaen. (Orange for blinklys og hvidt/gul for position/nummerpladelys).

Har selv lavet både diode strips og diode blink i min Carisma, og fået den synet med den, når bare det er indenfor rammerne er der ingen problemer i det, rent praktisk, men teoretisk, kan der måske være en mavesur embedsmand der vil ha noget at sku ha sagt..
    Nærlys vil jeg dog ikke vove mig ud i, ligesom at eksperimentere med Xenon i forlygter, der ikke er beregnet til det.

• #8   4. nov 2014 Mikkel s:
    Roder meget med det for tiden..
    Mange af dem er dårlige.. Også selvom det er med cree led'er og det er fordi producenterne som oftest er kinesere ikke går op i andet end at få et halvfærdigt produkt på markedet.. smiley

De fylder også ret meget og som jeg skiver så ofte har de samme lysniveau som halvdårlige halogen pære og intet mere.. Selv dem med 4000lm output (som så er fake smiley )

Cawdy KN Customs:
    NEJ DU KAN IKKE BARE SKIFTE DEM SOM DU VIL smiley
    farve er et problem.. Men et helt andet er at du IKKE MÅ EFTERMONTERE EN ANDEN TYPE PÆRE I EN FATNING..

Altså i en h7 SKAL du have en halogen type 7 pære i og INTET andet..
    Om den så teknisk er helt ens men blot led er det ulovligt.. smiley

• #9   4. nov 2014 Jeg studerer ellers meget i lov tekster, men lige det har jeg aldrig hørt om, og det er jo almindelig praksis at udskifte alt fra nummerplade lys, til blinklygter med dioder.
    nær/fjernlys, kan vi godt blive enige om at det er en lidt mere kilden affære, hvis du smider xenon i en almindelig parabol uden DE linse, dels pga. det rigere lys udbytte og det ulovlige, med manglende niveauregulering mv.
    Men du må meget gerne finde den lovtekst hvor der står, at man ikke må ændre pæretype smiley
    For så ku jeg ikke ha fået synet Skylarken, med H4 pærer i, da den jo er født med en stor "Seal Beam" smiley

• #10   5. nov 2014 Din led pære er ikk egodkendt lige meget hvordan du vender og drejer det.. smiley har du rodet med reglerne burde du vide det..
    som sagt om de så giver identisk lys med farve og styrke er det stadif ulovligt desværre smiley

• #11   5. nov 2014 #9 Det er reguleret ved lov at lygter skal overholde godkendelser og mærkning. Når en lygte designes til en vis lyskilde, er det på den baggrund at godkendelser udstedes.
    Hvis man ændrer lyskilden, bliver godkendelsen ikke længere overholdt.

DERFOR kan man ikke ændre pæretypen!

De kan jo ikke skrive sig ud af alle mulige tilfælde hvor folk gør ditten og datten...

• #12   6. nov 2014 The stick of truth..
    Nemlig... The stick of truth knows whats right smiley

• #13   6. nov 2014 Der findes jo altså stadigvæk lygter der IKKE er e godkendte, til trods for at de kommer originalt på bilen, så hvis vi skal være så teoretiske som i er, så må man jo så gerne i dem der ikke er e godkendte smiley

Men kan i finde det stykke lovtekst, hvori det står præcist?

• #14   6. nov 2014 Har jeg skrevet noget om E godkendelse nogen steder?

læs detailforeskrifter for motorkøretøjer 6.01.001 stk 4:

Som ny skal EF-typegodkendt og standardtypegodkendt køretøj, der er omfattet
    af direktiv 2007/46/EF (biler og påhængskøretøjer dertil), være forsynet med
    lygter og refleksanordninger i henhold til direktiv 76/756/EØF som ændret ved
    2008/89/EF eller ECE-regulativ 48-04. Dette krav gælder for nye køretøjstyper
    og træder i kraft
    a) den 7. februar 2011 for personbil M1 og varebil N1 og
    b) den 7. august 2012 for andre køretøjer.

er det godt nok?

• #15   6. nov 2014 I øvrigt, inden du begynder på det med lovteksten, så ved du jo godt at lygter designes til bestemte lyskilder ikke (i dette tilfælde halogen) og at de derfor skal bruges med halogenlyskilder..

• #18   7. nov 2014 Cawdy KN Customs:
    Hold nu kæft plz.. du bliver dummere og dummere for hver indlæg du skriver..
    ALLE lygter fabriksmonteret på bilen er godkendt under EU regler hvis de sælges her... Og jo lortet er e godkendt.. Lygter og lyskilder er ALTID godkendte til formålet.. Fx kørelys har ALTID en RL godkendelse.. smiley osv osv

Du kan selv hoppe ind og finde EU regulativerne omkring dette.. Ellers skriv en besked til trafikstyrelsen.. smiley

Men plz stop med at misinformere folk.. Du ved tydeligvis ikk en skid omkring det her, så træk dig tilbage når legen er god.. smiley

Kommentér på:
LED i forlygte?

Annonce