{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.371 visninger | Oprettet:

Sprayfolie og plastidip {{forumTopicSubject}}

Da jeg fik at vide at det er langt nemmere og billigere, at bruge plastidip end alm billak, da dippen ikke skal have bilen slebet og grundet først. Derfor sidder jeg nu, og leder på google efter noget sprayfolie / plastidip i mat hvid, men kan se der er mange forskellige priser, så hvis nogen herinde kender et sted man kan købe en billig spand med plastidip / sprayfolie til malerpistol, så er jeg "møj" interesseret i at høre hvor.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sprayfolie og plastidip
  • #1   17. jan 2015 Www.plastidip.co.uk

• #2   17. jan 2015 Inden du dummer dig, fortæl gerne lige om hvad farve bilen har nu og hvad det er for en... du kan komme galt afsted med en hvid, hvis du ikke har kendskab til det.

• #3   17. jan 2015 KJ: Det er en ældre E36 sedan, og den er matsort pt. Har ikke andre steder end min garage så kan ikke have varmelamper ect på, og skal have den udenfor i indkørslen for at komme til siderne. Havde først regnet med at slibe hele bilen ned med feks korn 400, og derefter flere lag MOTIP grå primer, efterfulgt af 4-5 dåser MOTIP mattwhite, og til slut lidt klarlak . Men ved sku ikke hvor godt de der spraydåser fra autobremsen er til hel lakering

• #4   17. jan 2015 BDOG: Helst danske sider da jeg ikke kan gennemskue den der

• #5   17. jan 2015 tja.. hvis den er sort og du skal have dippet den hvid.

skal du bruge en del produkt.

1Gallon Gun metal grå ( som grunder, for at lukke af for den sorte )
    3Gallon Mat Hvid
    4Gallon Fortynder.
    altså en total på ca. 30 Liter

Derefter skal du have en sprøjtepistol. Om det er en El pistol eller en HVLP på trykluft er ligemeget. Men lad være med at købe noget skrammel, det kommer til at se lige så billigt ud som pistolen.

Har du sprøjtet med Dip før? hvis ikke, så kig lige lidt youtube.

Start med den her : https://www.youtube.com/watch?v=DAfShVuhQC8

• #6   17. jan 2015 Har en el pistol jeg købte i bauhaus i sin tid, og brugte til havehegn og møbler med ok resultat. Eneste alternativ er jo spraydåser med lak fra MOTIP, og det vil jo næppe heller blive godt vel?

http://www.autozubehoer-carsoli.de/images/thumbnail/produkte/xlarge/Motip_Matt_White.jpg

• #7   17. jan 2015 At male store flader med dåse er næsten aldrig godt, heller ikke med dip

• #8   18. jan 2015 Lige præcis. Desuden kunne det jo være sjovt at prøve , skal dog finde et sted fprst, da GDS i sydhavnen ikke var så glad for maling i plade båsen

• #9   13. feb 2015 30 liter er lige til den gode side...15 er mere end rigeligt med de rette produkter.

5 liter Ground Coat
    10 hvid farve
    Giver en flot hvid vogn, som kan være svær at holde (se evt mit profilfoto)

Vil anbefale at afslutte med 2,5-3 liter vandbaseret ProWrap for optimal beskyttelse og en overflade, som er meget lettere at holde.

Find det hele og pistolen på spraywrap.dk

• #10   13. feb 2015 30 liter!!! hvem bruger 30liter det er alt for meget max 15 liter.... 12liter fortyndet er over rigeligt men hvis du ikke ved hvordan du bære dig ad så køb hellere 15 liter fortyndet....

Ellers for en anden til at lave det for hvid farve er svær at arbejde med for mange.

• #11   13. feb 2015 12 liter fortyndet er ikke nok til en sort bil der skal være hvid! I den størrelse... Du skal først køre den over med 3-4 coats med gun grå når vi snakker pd det bør du også vide..

Siger du ca 2l pr coat så svare det til 6-8 liter alene i gungrå ( 2x3,78l ) kan gøre det

• #12   13. feb 2015 Derfra kan du nok gødt nøjes med 2x3,78 l ufortyndet det gir så 4x3.78l i ren hvid med mindre du tilføjer ekstra farve - men okay det gir så også kun ca 23l total - my bad

• #13   16. feb 2015 Ved ikke hvordan du gør KJ hvis du bruger så mange liter men jeg klare mig med 12 til selv at få sorte biler til at blive hvide om det så er mat eller med glans og klare det fint nok. Jeg giver bilerne max 6 lag for at gøre dem hvide skal der glans så 7-8 lag og hvis den skal være selvlysende så omkring 7-9 lag.

• #14   16. feb 2015 ja 6 lag hvid? oven på gun metal? så passer det.

Skal du lave en sort bil hvid, kaster du så bare 6 hvide coats på?

• #15   16. feb 2015 Jeg har i alt 6 lag og bilerne bliver hvide alle biler du kan se på folietech´s facebooks side er med 6 lag i alt og kun den hvide audi a6 som er lavet i sommers er 7 lag pga der skulle glans på den

• #16   16. feb 2015 Og du har ikke noget ekstra farve blandet i? fordi den hvide kan jeg sgu ikke få til at dække i 6 coats. Men okay, hvis det kan lade sig gøre er det fint nok.. jeg giver dog altid min. 7 coats uanset hvilken farve.

Har heller aldrig haft en kunde der har skabt sig over det ikke var til at få af. Så uanset om jeg giver 3 coats grå og 4 coats hvid er den hvid smiley og det koster det samme smiley

• #17   16. feb 2015 Nope blander ikke noget i, jeg giver 2 coats grå og 4 hvid så er den hvid

• #18   16. feb 2015 Er der så også nogen af jer der kan klare at male en E36 sedan hvid så toppen forbliver matsort men den ellers er hvid på klapper og døre så den ligesom er skåret i 2 den er sort nu så toppen skal der ikke røres ved ?? smiley

• #19   16. feb 2015 Nu er jeg ikke meget for at reklamere herinde, men med Ground Coat fra Spraywrap bliver sort til hvid på blot 2 - max 3 coats...
    Den store forskel på farveintensitet gør sig i øvrigt også gældende ved andre farver.

• #20   16. feb 2015 Ja ja - cardip har også bedre dækevne en selv fortyndet plastidip har - hvis nu vi i EU kunne få PDS var det heller inden problem - men det er EU

• #21   16. feb 2015 Cardip er både lovligt og produktregistreret i DK.
    Derudover er der en 100% vandbaseret serie som er endnu bedre. -Hvorfor så bekymre sig om PD smiley

• #22   16. feb 2015 Det skal du sige når du forhandler det smiley så kan jeg sige hvorfor ikke liquidfilm, alt vandbasseret, 3-4 coats, kan poleres, kan vandslibes, mere glat end alm folie

Hvorfor så bekymre sig om cardip? smiley lige pånær at liquidfilm kræver prof udstyr og kabine med god sug

• #23   16. feb 2015 Hvor i landet er du fra Kurik?

Og er 100% frisk på at opgaven med en sort og hvid bil. har lavet 2 biler hvor taget var sort og resten hvid. Send mig en PB evt.

• Kenneth B
    Kenneth B Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #24   28. apr 2018 Hey der
    Jeg skal til og male min bil det er en ford mondeo stc som er er lyse grå og nu skal den være mørke grå mat er der nogle der ved hvor meget dip man skal bruge???

Kommentér på:
Sprayfolie og plastidip

Annonce