{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.806 visninger | Oprettet:

2K maling - kan man bruge hvilken som helst 2k grunder {{forumTopicSubject}}

Har et sæt, audi vinter alufælge, der efterhånden er meget ridsede, så de skal ha en gang "Budget" renovering til sommer, men gider ikke 1K spray maling, da jeg ikke har gode erfaringer med holdbarhed på det.

Har fundet div. 2k malinger på ebay 1 liter k2 maling/hærder og 1liter klarlak/hærder.til ca 400kr

Er mere i tvivl om grunder, de fleste hedder 2k epoxy grunder.

Hvad er reglerne for at bruge flere 2k produkter oven på hinanden?? kan det arbejde sammen "bare" det er 2k eller koger det op hvis det ikke passer sammen.


Kunne selvfølge smide dem til en autolakere, men så er det vel næsten lige så dyrt som 4 nye alufælge. og har på mit gamle arbejde malede mange ting mini gravere bobcat løvsuger mm, dog kun med 1k maling, så vil mene jeg godt kan finde ud af at male et sæt fælge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2K maling - kan man bruge hvilken som helst 2k grunder
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890
    #1   1. feb 2015 det koster altså ikke alverden og sende dem til maler, hvis du selv laver forarbejdet, en 2k lak er blank i sig selv og skal ikke have klarlak hvorimod vandbaseret basefarve som man bruger nu skal have klar lak, men giv dem fylder, slib og give dem 2k maling så er de fine

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890
    #2   1. feb 2015 og fælge er noget af det sværeste at male, fremfor en forskærm f.eks

  • #3   1. feb 2015 Du kan sagtens bruge en 2 komponent grunder. Du kan for så vidt også sagtens bruge en 1 komponent grunder. Men læs de tekniske informationer omkring lak mængde i my, da nogle epoxy grundere ikke kræver andet end ca. 20 my. Kan du du risikere at ved en for stor laktykkelse at grunderen skalder af eller andet.
    En 2 komponent farve, skal der ikke benyttes klarlak til, da der i forvejen er en høj glans i malingen. Klarlak skal kun bruges ved en 2-lags eller opefter lakering.
    Du kan sagtens nøjedes med at købe en 2 komponent grunder, giv fælgene 2 dækkene gange, lad dem tørre natten over og mellemslib dem forsigtigt efterfølgende. Og så giver du dem bare et par gode gange 2 komponent farve, eksempeltvis en RAL farve.
    Håber du kan bruge det til noget.
    Mvh. Jonas.


  • #4   1. feb 2015 Okay tak så blev jeg lidt klogere smiley må lige læse lidt mere om hvad de "malinger" på ebay er, men umiddelbart vil der jo ikke være materialer, for mere end 400kr så

    Er kun vinterfælge, så er fint som prøve projekt


Kommentér på:
2K maling - kan man bruge hvilken som helst 2k grunder

Annonce