{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Rulle/banke/svejse skærme? {{forumTopicSubject}}

Hey. Efter at have fået monteret mine Rohana RC10 fælge, er jeg begyndt at lege med tanken om at flytte mine 10" op foran og købe et par 11" og smide dem på bagi.

Det kræver dog at skærmene udvides nogle cm bagi, så hvad vil i foreslå? Er det nok at rulle dem, eller skal der bankes/svejses?

Kender i nogle her på Sjælland i kan anbefale til sådan en opgave?

Mvh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rulle/banke/svejse skærme?
  • #1   4. maj 2015 Der skal ALTID lakeres, ellers ruster dine skærmkanter efter næste vinter, fordi malingen knækker i bukket, medmindre de allerede er falset helt omkring og den "bare" skal udvides og ikke bukkes op, men ved at du udvider metallet, så bøjer pladen, pga vinkler i indrskærme mv. og så flimrer bagskærmen.
    En skærmruller er efter min mening ikke noget man bruger for at "spare" lakken, men for at gi den en tand ekstra, fremfor at banke.

Mvh pladesmeden der lige har gjort plads til et sæt 22" Asanti på en Charger, med hammer og klods..

• #2   4. maj 2015 Hvis du evt. vil "spare" så kan du måske tage de plast forøgere og få lakeret og limet på, fra en 4x4 model for at gi en cm mere?
    Er ikke den store VW mand, så ved ikke om de passer, men ved at de kan byttes rundt på andre modeller, som Ford BMW osv. smiley

• #3   4. maj 2015 Jeg skal absolut ikke have plasticskærne på. Jeg skal have det lavet ordentligt, og jeg regner med der skal lakeres.

Jeg har ingen inderkant på skærmene, så det burde vel kunne lade sig gøre at udvide nogle cm uden for meget bøvl.

• #4   5. maj 2015 Ja hvis de er falset helt om, så er det blot at finde en god gedigen pladesmed, der kan finde ud af at bruge hammer og retteklods og udvide kanten lidt på den facon og derefter få det lakeret og sandsynligvis lave ny sealing, afhængig af hvor mange cm du skal ha det udad.

• #5   5. maj 2015 Slet ingen der kan anbefales til den slags, her på Sjælland?

Kommentér på:
Rulle/banke/svejse skærme?

Annonce