3M, Hexis, Oracel eller ?? {{forumTopicSubject}}
søger lidt erfaring ang. de forskellige bil indpaknings folie på markedet.
Jeg har kun erfaring med 3M ( som jeg synes er noget dyrt, men godt til gengæld) og så har jeg prøvet Kina folie, og det rører jeg ALDRIG igen.
Men nogen der kender alle de 3 mærker, og som har arbejdet med dem og kan komme med evt. anbefalinger af et af dem frem for et andet, og hvis der findes andre kvalitets mærker på markedet som kan anbefales, hører jeg meget gerne om dette også. Der er tale om en blank folie med ca. 5 års holdbarhed.
og så lige en sidste ting.... det her spejl/Chrome folie, har jeg set en del billeder af biler pakket fuldt ind i. Men.., er det lovligt at køre med en fuld indpakket bil med det folie, i DK??
Ser frem til seriøse svar
jul 2013
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 4 Svar: 544
apr 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 17 Emner: 187 Svar: 1.636
mar 2005
Følger: 39 Følgere: 56 Emner: 48 Svar: 1.649
Oracal er et fint alternativ til 3M dog er det kun et par 100kr billigere end 3M.
Der er også Avery, og Arlon, men de ligger alle i nogenlunde samme prisklasse som 3M
Mærker jeg vil anbefale er: Arlon, avery, oracal og 3M
Mht. Chrome folie. Det er ikke ulovligt at pakke en bil ind i chrome, da der ingen konkret lovgivning er om det. Og dette har været drøftet med politiet selv via skiltebranchen!
Mærket: APA laver meget i chrome og mat chrome og det er en lækker folie at montere, men den holder pisse elendigt! Og en rulle folie fra APA i matchrome koster 19.000 plus moms uden rabatter!
mar 2005
jul 2013
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 4 Svar: 544
Ej det har jo altid gået under navnet taxafolie
mar 2005
3M, Hexis, Oracel eller ??