{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fælge ET
  • #1   26. mar 2016 De er ikke lovlige ihvertfald. Det laveste du må sætte på er ET28, da den originale er ET38. Om den kan være der, ved jeg ikke helt sikkert. Jeg kunne forestille mig, at den ville gå på skærmen, hvis du sænker bilen meget, især foran, når du skal dreje. Men det kan nok godt lade sig gøre, hvis man ved hvad man laver, mht til at strække skærmene lidt

Den her er ET20 foran, og fælgen vil komme endnu længere ud, med de fælge du har kigget på

http://vw-golf-g60.de.tl/Mein-EX_Golf.htm

• #2   26. mar 2016 Lasse passer ikke.. det laveste ET han må sætte på er ET33 vis han skal følge reglerne.. smiley

• #3   26. mar 2016 Hmm.. Altså jeg har jo Audi fælge på nu med spacere.. Og de går ikke ud over skærmkanterne, det er ET45 mener jeg.. Men kan det ikke lade sig gøre med ET15 med brede skærme??

• #4   26. mar 2016 Nej Casper, der er du helt galt på den. Man må sænke indpresningen 10mm PR. HJUL. Ja, han må OGSÅ bruge ET33, men han må GERNE gå ned til ET28 også iflg. loven. ET45 er OGSÅ ULOVLIGT på din bil, da du ikke må sætte fælge længere ind under bilen end originalt (ET38)
    Forestil dig, hvad der sker med balancen i en bil, hvis du skal lave en undvigemanøvre, bilen bliver meget mere toptung, da du flytter balancen når hjulene kommer længere ind under bilen. At de ikke går på kaliberen er rent held smiley

De fælge du har med ET45, er sikkert fra en Golf 1'er, som er det originale til den!

• #5   26. mar 2016 Har kørt med det her siden jeg købte bilen.. Den er synes uden problemer, og der er absolut ingen fejl når det kommer til at dreje osv. Så ved ikke hvad du mener med det

• #6   26. mar 2016 Så har synsmanden snorksovet. For spacere er OGSÅ ulovlige i Danmark. Jeg forstår til gengæld ikke, hvordan du kan være i tvivl om, hvad jeg mener, skal jeg virkelig til at finde dokumentation fra Trafikstyrelsen, før du tror på mig smiley Hvorfor spørger du så, hvis du ved det hele!?

De er IKKE lovlige, prøv at kør til FDM!

Ja, mht. til at dreje, det var jo de 8x15 ET15 DU STARTEDE tråden MED!

• #7   26. mar 2016 Det tog mig 2 sek, at finde en anden tråd ENDDA her på BG!

http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/895503-indpresning_regler

Er det nok, eller skal jeg finde 100 andre links, der siger det samme?

Mange ting kan "lade sig gøre", men de LOVLIGE fælge, er imellem ET38 og ET28 på din bil UDEN spacere, og så er den ikke længere smiley

• #8   26. mar 2016 De fælge jeg har på er forresten ikke fra en golf 1'er som du skrev tidligere.. Det er originale Audi fælge..

Og slap da forhelved af man! Jeg startede med at spørge stille og roligt om de kunne passe på en golf 2, intet andet

• #9   26. mar 2016 Har ikke en skid forstand på ET, derfor jeg spørger

• #10   26. mar 2016 Ja det kan jeg se... De passer supergodt til bilen, efter min mening. Spar sgu da pengene, og fortsæt med dem! Men de er ulovlige, hvis de nærtjekker bilen, bare at du ved det! Spacere skal være typegodkendt til bilen, og det er det næsten ingen der er. TÜV og typegodkendelse, er ikke det samme smiley

Når du får fra en ET38, til en ET15, betyder det at du flytter fælgen UDAF 23mm. Når du går fra ET38, til ET45, betyder det at du flytter fælgen 7mm INDAF imod kaliberen. Og man må ikke så meget som flytte fælgen 1mm længere ind, når typegodkendelsen er på ET38, kun udad max 10mm. Og spacere er stort set altid ulovlige i sig selv, så det hjælper ikke, at flytte dem ud på den måde, i 98% af tilfældende smiley

• #11   26. mar 2016 Ved godt spacere er ulovlige.. Også ret sikker på at jeg var heldig til syn, men trænger til forandring, derfor jeg kigger på nye hjul

• #12   26. mar 2016 Har rettet min kommentar, med forklaring hvad ET er smiley

• #13   26. mar 2016 Forstår det nu.. Tak for en bedre forklaring smiley

• #14   26. mar 2016 Helt iorden, det var altså ikke ment som at bide hovedet af dig, men kan godt se nu at det kunne se ud som om, at jeg var lidt hård. Det må du undskylde, hvis du tog det sådan, det var ikke min mening smiley

• #15   26. mar 2016 Haha, sgu i orden.. Har bare ikke noget til overs for folk der skal opfører sig sådan, altså begynde at råbe op og sådan, når man bare spørger om noget "simpelt" smiley

• #16   26. mar 2016 Det var som sagt ikke min mening, men det er nogle gange nemt at misforstå "tonen", når man kun læser, og ikke ser ansigtsudtryk, imens folk siger det. Men håber at du blev klogere på hjul mm, det er ikke fordi, at jeg er forarget at du kører med de fælge, jeg synes bare at det er vigtigt, at folk ved at hvad der er lovligt, og ulovligt. Men husk nu, når salatfadet stopper dig, så ved du NU, at de er ulovlige, så ikke noget med at spille dum! hahahahahaha smiley

• #17   26. mar 2016 Haha det er rigtigt nok smiley

Det mærkelige er så bare at jeg er blevet stoppet 3 gange, men har aldrig fået bøder eller blevet indkaldt til syn smiley

• #18   26. mar 2016 Kør nu ordentligt unge mand, og pas på dig selv! Sov godt smiley

• #19   26. mar 2016 Haha, det er hvad der sker når ens bil tiltrækker politiet, tror de elsker min bil smiley

• #20   26. mar 2016 nu springer vi det over om du må.. den her har et15 bag og har altid kørt fint med det.. dog er skærmen rullet http://www.bilgalleri.dk/galleri/317734-vw_golf_2_m_tdi

• #21   26. mar 2016 fik ikke set de var 8" dem du har kikket på så du slipper nok for at rulle smiley

• #22   26. mar 2016 En lille rettelse til ET målet.

Typegodkendelsen fra 1991 til Golf har en mindste sporvidde/største ET på 45.
    Og det er dette tal der er udgangspunktet.

Så største sporvidde/mindste ET der er tilladt er ET 35

Blot fordi Politi eller synsmanden ikke har opdaget fejlen/ulovligheden, gør det den ikke lovlig. Det betyder blot at du har været heldig.
    Faktisk skal du også selv oplyse om ændringerne til syn.

Men så længe man kan pisse på skærmen uden at det drypper ned på hjulet gå det nok. smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #23   26. mar 2016 https://dl.dropboxusercontent.com/u/63105914/1497537_10203506605370829_654220400_n.jpg
    7,5" ET15 foran.. smiley
    8,5" ET15 bagi

Jeg havde ingen problemer, som der kan ses, så var der mere end rigelig med plads til mere smiley

• #24   26. mar 2016 Lovligt eller ej, der sker intet og ingen kigger på det alligevel og med hensyn til syn sætter man jo andre dæk og fælge på alligevel når man har en voldsænket bil.

På med dem, de passer fint med de rigtige dæk.

• #25   26. mar 2016 Haha fedt drenge.. Må smide mine vinterhjul på til næste syn smiley

• #26   26. mar 2016 Onkel Per, hvorhenne ser du at der er separat ET45 på en årgang 91 Golf 2? Uanset om jeg tjekker danske, eller europæiske hjulsider skriver den ET38 fra 84-91(83-92). Du må vide noget internettet ikke gør ? smiley

• #27   26. mar 2016 Find den typegodkendelse der gælder inde på Trafikstyrelsens hjemmeside.

Det er den der gælder, ikke data fra andre hjemmesider.

• #28   26. mar 2016 Den ældste typegodkendelse (A 6459) de har på Trafikstyrelsen's hjemmeside, er den der er udstedt 07-11-1991, og til en Golf type 1H . Men det er jo så en Golf 3

Det kan du også se på motorene, dieselmodellerne er 1.9, istedet for 1.6. Jeg havde selv en af de sidste Golf 2 TD, som først var indregistreret i 1992 (91' model), men det var stadigvæk kun en 1.6 TD

• #29   26. mar 2016 Men du har ikke noget officielt der kan dokumenterer din påstand?

Hvis man kikker på http://www.partsbase.org/ findes der også ET45 fælge til Golf 2.

• #30   26. mar 2016 Ikke noget officielt?

Nu var det jo dig selv, der henviste til den typegodkendelse på Trafikstyrelsen, på en VW Golf der var udstedt i 1991, og det er IKKE til Golf 2. Du har lige selv sagt, at man ikke skal regne med andre sider, end Trafikstyrelsen, nu må du lige smiley

Du skrev for 2 timer siden:

"Find den typegodkendelse der gælder inde på Trafikstyrelsens hjemmeside.

Det er den der gælder, ikke data fra andre hjemmesider"

Det er sgu hurtigt, at du skifter mening, siden du nu linker til partsbase.org!

• #31   26. mar 2016 Her er den omtalte typegodkendelse fra 1991:

profilbillede
  • #32   26. mar 2016 Du skulle jo fremvise den til Golf 2!

• #33   26. mar 2016 Det var DIG, der skrev at den typegodkendelse fra 1991 inde på Trafikstyrelsen's side var til Golf 2!!!

Det er IKKE til en Golf 2, den jeg finder derinde ihvertfald, det er til en Golf type 1H, altså en Golf 3 og siden du rettede mig og skrev:

"En lille rettelse til ET målet.

Typegodkendelsen fra 1991 til Golf har en mindste sporvidde/største ET på 45.
    Og det er dette tal der er udgangspunktet.

Så største sporvidde/mindste ET der er tilladt er ET 35"

Du har selv LIGE konstateret, at man KUN må bruge en typegodkendelse fra Trafikstyrelsen, så kan du ikke lige finde den på en Golf 2'er fra Trafikstyrelsen, hvor der fremgår at ET45, er det typegodkendte?

• #34   26. mar 2016 Du må lige have fat i tyskerne også Onkel Per, de er åbenbart også helt galt på den! smiley

profilbillede
  • #35   27. mar 2016 "tyskerne" smiley den samme side hedder på engelsk "wheelfitment.eu" og er oprindelig hollansk.
    og vil give dig de samme ET mål (38) for en Golf 3. Som i følg typegodkendelsen har mindste sporvidde ET 45. Altså allerede der er der fremvist en fejl på din reference-side.
    Hvis man sammenligner flere Golf udgaver, vil du sikkert se flere lignende fejl. Og hvis du sammenholder det med http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm vil du se at der også er uoverensstemmelser.

Da man åbenbart ikke kunne fremvise den korrekte typegodkendelse, valgte jeg at kikke på et reservedelskatalog som kunne fremvise originale reservedelsnumre for modellen. Altså dele som skulle være lavet til modellen.
    Der i blandt en fælg med ET 45. Dette er hvad jeg anser for mest nøjagtig, så længe der ikke er fremvist en brugbar typegodkendelse.

• #36   27. mar 2016 Vi kommer det nok ikke nærmere, for du har selv konstateret at KUN Trafikstyrelsen kan bruges til gældende info, så dit opslag er ikke relevant. Og da ingen af os, kan fremvise en typegodkendelse fra Trafikstyrelsen, da den åbenbart ikke findes, må den jo så dø der smiley

• #37   27. mar 2016 Ejer af Golf kan jo bare bede Trafikstyrelsen/Færdselsstyrelsen (evt. en synshal) om en kopi af typegodkendelse i henhold til det typegodkendelsesnr. der står på bilens registreringsatt. (sikkert: S04311)

Men ud over at du hænger dig ret tydelig i at jeg skrev:
    "Det er den der gælder, ikke data fra andre hjemmesider"

overså du vist helt at jeg også skrev:
    "så længe man kan pisse på skærmen uden at det drypper ned på hjulet gå det nok"

Kommentér på:
fælge ET

Annonce