{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Nye dæk til 18" hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Det drejer sig om nye dæk til mine alufælgene.

Nu er det snart min Golf 4 2,0 standard undervogn på tide at se lidt kønnere ud.

Jeg har nogle Ocean Deep fælge. Der sidder nu 215/35R18. De dæk er færdig. Den ene sprællede små huller i sidste sommers. De andre holder ikke så godt mere. De gamle.

Kigger på nye dæk. Har hørt godt om Hankook og mange andre dæk. Jeg tjekker lidt på Daekonline.dk som vist på billedet med blå ring rundt om. Den skulle være god til min.

Men ville være helt sikker. Der nok flere af jer der ude der lige har mere styr på det. Men tænker at montere 225/40R18.

Tusind tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye dæk til 18" hjælp
  • #1   6. apr 2016 hvor bredde er fælgene i tommer?

    hankook er fint... selv foretrækker jeg conti smiley


  • #2   6. apr 2016 225/40 er ca. 5% større i omkreds end 215/35, hvilket er en del. Hvorfor ikke bruge 215/35 igen?

  • #3   6. apr 2016 225/40-r18 er den størrelse der passer til golf 4, og hankook er et super dæk til prisen, kan jeg klart anbefale

  • #4   6. apr 2016 215/35 er dæk der ikke bruges meget mere. Plus har jeg den størrelse så kysser min fælge kan vejen når jeg drejer. :-).

  • #5   7. apr 2016 Jeg kan varmt anbefale det dæk der!

    Jeg har haft både Continental SportContact 5, samt det Hankook Ventus V12 Evo2 dæk, begge i 225/45-17.

    Af de 2, kan jeg bedre allround lide Hankook dækket. Der er mere greb i Conti'en helt ude på grænserne, men når man når grænsen, så mister man bare total alt greb, og så er den noget sværere at redde.

    Med Hankook dækket kunne jeg bedre fornemme hvor grænsen var, og holde den lige under = MEGA hurtigt gennem rundkørsler smiley

    Desuden står de meget godt fast i regnvejr, som er en meget vigtig ting, som mange glemmer. Eksempelvis Nankang NS02 som der er så mange der elsker at køre med, det klassificerer jeg selv som værende livsfarligt. Bare vejen er lidt fugtig, kan de slet ikke dreje.


  • #6   7. apr 2016 Jamen. Lyder til flertal med Hankook. Jeg bestiller dem så. Og angående vådt vej. De dæk jeg har siddende nu. Kan en knallerts heste kræfter få hjulene til at spinde uden at rykke en cm. Virkelig lorte dæk. De skal bare brændes

  • #7   7. apr 2016 Dem bliver du glade for smiley

    Dog skal de lige have et par hundrede km hvor de får lov til at komme lidt op i temp før de bliver helt perfekte, men så kører det også bare! de er også meget støjsvage, hvilket er dejligt


  • #8   7. apr 2016 Det bliver lækkert. Tusind tak smiley

Kommentér på:
Nye dæk til 18" hjælp

Annonce