{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ET på fælg
  • #1   13. maj 2016 Dækkene virker ret store til den bette bil men hvor brede er fælgene

• #2   13. maj 2016 Hej Moffe,

Kan se han har taget sit opslag ned igen, så går ud fra de er solgt. Der stod ikke noget om str. på fælge, andet end at dækene passede til.

• #3   13. maj 2016 Men passede de på en Spark så??
    For dæk er jo ikke bare nok at de kan sidde på fælgen.
    Nogle kører med cykelhjul og andre kører med ballondæk fra std. selvom det er samme tommer smiley
    Kører 205/55-16 på min Scorpio som jo er en forholdsvis stor vogn.
    Tjek evt. www.thansen.dk de har "pasningsgaranti" hvor du kan se hvad størrelse dæk der passer med rullediameter og den vej finde de rigtige dimensioner.

Husk også at profilen (det midterste tal) er højden på dæk siden i PROCENT af BREDDEN!

Så et 200/50-15 dæk vil være lige så højt (samme rullediameter) som et 100/100-15 dæk (for lige at pensle det ud så det er nemt at forstå).

På Thansens hjemmeside kan du evt. finde nogle fælge og se hvad de foreslår i ET med pasningsgaranti og så søge efter tilsvarende et og fælg/dækstørrelse.

• #4   13. maj 2016 205 55 er alt for store til en spark
    du må ikke afvige mere end 3% i forhold til std størrelsen
    da din bil som jeg ved er med esp

• #5   13. maj 2016 ud over det er der center hul i fælgene og et ET siger ikke så meget når man ikke kender bredden på fælgen

• #6   13. maj 2016 Man må afvige 5% størrelse.
    Og der må højest være en forskel i afvigelse mellem for og bag på 2%.

(jeg ved ikke hvor folk får de 3% fra?)

• #7   13. maj 2016 3% er biler med esp 5 er uden esp

• #8   13. maj 2016 Super.

Takker for svarene. Jeg tager den sikre vej hos en forhandler. Det er vel også på tide at få skiftet.

God pinse

• #9   15. maj 2016 Betty blue > nu har jeg genfortalt reglerne. Hvor findur du de 3% henne?

Iøvrigt er det begrundet ABS at man kun må have 2% afvigelse mellem for og bag.

Kommentér på:
ET på fælg

Annonce