{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

MOTOR SKIFT {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri!

Jeg har lige købt mig en Fiat Spider 850. (52 HK)

Jeg står så også med en Lancia Ypsilon 1999 (80HK)

Jeg vil gerne ligge 80hk over i min Fiat spider 850, er det en mulighed. Har en der er erfaren nok til at skifte motoren, men er blot i tvivl om motoren er kompatible, inden jeg bruger en masse mønter på det.

Tusind tak på forhånd!

Mvh. Philip H.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MOTOR SKIFT
  • #2   24. okt 2016 Hvis du har en der er erfaren nok til at skifte motoren kan han vel også se om det kan lade sig gøre?
    Personligt vil jeg skyde på at det på ingen måde passer sammen.


  • #3   24. okt 2016 Udover det så synes jeg at det er synd at "ødelægge" bilen med en helt anden motor end den originale, så hellere peppe den gamle lidt op.

  • #5   24. okt 2016 Alt kan selvfølgelig lade sig gøre, men jeg tror det bliver svært og jeg mener at det "ødelægger" bilen, den vil uden tvivl falde i værdi og den vil ikke kunne synes.

  • #6   24. okt 2016 Husk nu der skal betales afgift af det da det overskrider de 20% Samt du skal få det godkendt i en synshal. Og det skal oplyses til din forsikring. Da ved en skade kan de forlange du selv skal betale beløbet tilbage til selskabet for at forsikre en bil med falske oplysninger.

  • #7   24. okt 2016 Ja og nogle selskaber vil ikke veteranforsikre den da den jo ikke er original længere...

  • #8   24. okt 2016 Du skal i hvert fald være opmærksom på, at nogle af de gamle Fiat kunne give gevaldige problemer hvis man bare udskiftede motorer på kryds og tværs.
    Hvis man tog en 850 motor og lagde i en 600 fik en bil med fire bakgear og et fremadgående, hvis jeg husker rigtigt. De to motorer havde hver sin omløbsretning, men kunne uden videre byttes.

    Sådan en fin gammel Fiat bør holdes så original som muligt inklusive motoren og gearkassen. Du kan jo sagtens optimere den originale motor med f.eks. en elektronisk tænding, hvis det er for bøvlet at fremskaffe platiner.
    En anden udstødning kunne sikkert også give et par hk mere, og er der så grund til at gøre mere?
    Den er jo i sig selv en charmerende bil, der sagtens kan følge trafikken. Så hvorfor begynde at ændre på det originale set-up?


Kommentér på:
MOTOR SKIFT

Annonce