2.359 visninger
|
Oprettet:
Golf v gti undervogn {{forumTopicSubject}}
Hey,
Jeg har en mk5 gti, som jeg føler er alt standard for tiden. Hvilken undervogn har i af erfaringer med til denne. Det skal ikke være noget luftundervogn. Bare noget stille og roligt som ville klæde, når jeg sætter mine 19'' fælge på. Har godt set der er en masse på nettet, men jeg spørg ind til noget erfaring.
Kan de standard jeg har sænkes en smule eller hvordan og hvorledes ville være bedst.
Eksempelvis som på dette billede. Føler jeg er meget tilpas.
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 102 Biler: 27 Emner: 99 Svar: 1.488
De kan helt sikkert hjælpe med den perfekte løsning for dig
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 162
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
AP gevind kører rigtig godt, og de er til en overkommelig pris
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Jeg har et sæt 40mm fjedre og dæmpere på min bil og er ekstrem tilfreds. Koster ca 6kg for sådan et sæt, og det er alle pengene værd.
En gevindundervogn til 1500kr må du selv regne ud hvor lækker er at køre med.. Og nej AP er LORT, undskyld Brian H men hvis du kan sige at en AP kører godt så har du intet sammenligningsgrundlag.
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 162
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Sjovt nok så roser alle VAG ejere en AP gevind på diverse VAG forums
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
jan 2015
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 810
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
jan 2015
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 810
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
KW - Top of the line, stainless steel, plastic spring perches (corrosion resistant), best quality internal components, twin tube, most comfortable ride, helper springs, TUV approved, enough said
Weitec - Mid range, galvanised steel, plastic spring perches (corrosion resistant), internals reported to be near as good as KW but not confirmed if they are actually the same, twin tube, ride quality comparable to KW, helper springs, TUV approved
AP - Base range, zinc plated, anodised metal spring perch, lowest grade internal components, harder springs, reported to have the harshest ride quality, helper springs, TUV approved
Jeg ville stadig droppe en billig gevind til fordel for en dyr konventionel undervogn med sænkningsfjedre og sportsdæmpere. Man får meget mere for pengene hvad angår kvalitet.
Men for nogen handler det selvfølgelig mere om udseende end komfort og køreegenskaber.
jan 2015
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 810
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 102 Biler: 27 Emner: 99 Svar: 1.488
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Hvis man prøver at samligne en AP mod feks en jom eller anden billig undervogn, så er der kæmpe forskel i komforten samt kvalitet.
Nu er det så også sådan at vælger man 8.5 og 9.5 x 19" til en Golf V og og den så skal ned i kælderen så må undervognen heller ikke være for blød for så går hjul nemt i skærmene.
Sjovt nok så har vi her i huset en Golf V med KW gevind, en Leon 1p med KW gevind og tidligere en Leon 1p med AP gevind, og til daglig kørsel kan vi nu ikke mærke forskel, men det er da muligt at der vil være en forskel på bane.
En KW er jo udført i rustfast stål og det er en AP jo ikke så det er nok der den største forskel ligger hvad angår prisen.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 162
Hvordan ville jeres rækkefølge være, for lige at bluse en diskussion op :
TA Technix < AP < Vogtland < ST < Eibach < H&R?
Overvejer et par Eibach 40-45mm. sænkning.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 162
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Men da de kommer til at køre et andet sted inde i støddæmperen, så skal man forvente at levetiden kan blive mindre end med de originale fjedre.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Dæmperne kan sagtens klare en sænkning på op til 40mm uden problemer. Derover risikerer du at dæmperen går i bumb-stop og så er det man typisk bruger sportsdæmpere der er lavet til at operere i andre områder. På visse biler vil dæmperen ganske enkelt være kortere.
Hvis du vil have bilen til at se ud som på billedet skal du nok have en gevindundervogn.
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Sjovt nok ville jeg faktisk have skrevet at du nok havde en anden mening, men det glemte jeg desværre.
Hvis en dæmper har kørt en del km og er mindre slidt, så er der et spor inde i cylindervægen/ stempelstangen, og når pakningerne så kommer til at køre et nyt sted, så er der ret stor chance for at dæmperen bliver defekt.
Men hvad ved jeg om det, jeg har jo ingen forstand på hydraulik
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 162
Ville et par H&R sænkningsfjedre / sæt på 35mm både for og bag være sådan rimelig "cool" på min gti?
Uden at jeg mærker samtlige bump på vejen. Har set at mange herinde har sænket meget mere end det, tænkere mere komfort mæssigt.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
jeg har læst flere steder at Eibach sænknings fjedre med kval gas støddæmpere skulle være det bedste god komfort og stadig med de sportslige egenskaber
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 948
Min Golf V GTI var sænket med et sæt 35/35 fra HR.
Jg synes den stod pænt ift hjul og skærme, den havde god vejbeliggenhed og god komfort.
Har før brugt Eibach progressive fjedre, og de er også super gode
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 162
Den golf du har på din profil, stod lige som jeg mener er tilpas, virkelig flot! Var den virkelig 35/35??
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 948
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 162
Golf v gti undervogn