{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Gevindundervogn eller sænknings fjedre {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, Jeg står og skal have sænket bilen men ved ikk om jeg skal købe gevind eller fjedre, så vil høre hvad i har af oplevelser?. kørekomfort er det vigtigste.

har 5000kr i må meget gerne smide et link (-:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gevindundervogn eller sænknings fjedre
  • #1   12. apr 2017 Hvis komfort er vigtigt så fjedre.
    Og gerne et mærke som er lidt kendt.
    H&R, Eibach, Bilstein, KW.

Køre selv med 35mm fjedre på min Lexus, og der er ikke nævneværdig forskel i komforten. Den er blevet meget mere kontant, men ikke meget hårdere.

• #2   12. apr 2017 Der findes også hårde fjedre rico smiley selvfølgelig kommer det an på hvad mærke man køber.
    - jeg har FK mærke fjedre og det er rigtig hård, især når man køre fra en bump MAKS 25/km/t ellers hopper man i bilen

• #3   12. apr 2017 Enig smiley

Men chancerne er mindre for at få en helt stiv undervogn, ved fjedre, end en billig gevind smiley

• #4   12. apr 2017 Jeg gav så 150 kr for komplet sænkningsfjedre (ikke brugt) men helt nye der sænker 40mm/40mm smiley til prisen har man heller ikke så meget komfort jo smiley men det var billigt så tager jeg også konsekvenserne hehe

• #5   12. apr 2017 Problemet med at købe de der billige fjedre, og så bruge dem sammen med de originale støddæmpere, er at de smadrer støddæmperne, fordi de kommer til at arbejde i et område, som de slet ikke er beregnet til. Køb et sæt Eibach Pro Line som sænker 25-35 mm alt efter bilmodel, dem kan du trygt bruge med de originale dæmpere, og kørekomforten bevares.

P.S Det er utroligt svært at smide et link, når du som så mange andre herinde, tror at vi er tankelæsere, og selv kan gætte hvilken bilmodel, årgang, motor osv. vi snakker om

• #6   12. apr 2017 Et sæt rigtig gode 40mm fjedre som før skrevet, Eibach, KW, Vogtland osv og så et sæt helt nye original dæmpere kan du sagtens få for 5.000.- kr. Gjorde det med min Vectra og den er blevet super kontant, og den er slet ikke så sidevindsfølsom mere. Totalt lækker at køre i.

En gevind til 5000.- kr kan jeg ikke anbefale, men smider du 1500.- mere oveni begynder du at kunne få noget rimelig kram som gevind. KW gevind kan købes i Tyskland til ca 6500.- kr

• #7   12. apr 2017 #5 jeg har også skiftet dæmpere til monroe mærke noget der holder bedre end de originale. De originale døde allerede efter 2 måneder montering af fjedrene som du skriver smiley

• #8   12. apr 2017 Knægten bestilte "Best price" dæmpere hos ATP til hans Corsa og fik Monroe med posten smiley Dem gav han 200kr for stk smiley
    Monroe er et aldeles udemærket mærke af støddæmpere smiley

• #9   12. apr 2017 Jeg gav så 1200 for komplet monroe på ebay. Stadig billigt.
    - men 200 kr for stykket lyder vildt billigt

• #10   13. apr 2017 Det er måske nævneværdigt, hvilken bil der er tale om.

• #11   13. apr 2017 der er tale om en (audi a4 b5 fra 1998). havde da helt glemt og skrive

• #12   13. apr 2017 Se her, så kan du se om du vil nøjes med fjedre, eller skifte støddæmperne med det samme, med nogle der er bygget til at køre med de lidt lavere fjedre.

Hvis du vælger at skifte støddæmperne kan du også gå op i Sportline serien, som sænker mere, men komforten er måske en anelse ringere. Du skal ikke regne med at dine originale støddæmpere holder længe, hvis du monterer Sportline fjedre alene.

https://www.berlin.de/special/auto-und-motor/tuningteile/?c=202963

Kommentér på:
Gevindundervogn eller sænknings fjedre

Annonce