674 visninger
|
Oprettet:
Lygter og E-mærke {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg overvejer nogen nye lygter til bilen og det er jo svært at finde nogen der er e-mærket.
For sjov skyld kiggede jeg grundigt på de originale lygter der sidder på og jeg kan sku ikke se nogen mærker af nogen art.
Er der typiske steder mærket sidder på hhv. forlygter og baglygter? Har lige været til syn igen og ved han ikke pillede lygterne af for at kigge bagved dem og som sagt ingen synlige mærker foran.
Håber nogen kan give et bud.
Ps. bilen er en chevrolet cruze 2010.
maj 2016
Følger: 17 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 131
jul 2018
Emner: 2 Svar: 11
Måske jeg bare kigger det forkerte sted?
jul 2018
Som sagt undrer det mig blot at der ingen mærker er på de originale lygter af nogen art (E / DOT eller andet).
Tænkte nogen mere bil-erfarne, måske havde et bud på typiske steder på lygterne hvor markeringer oftest er at finde.
Blogger
Følger: 193 Følgere: 275 Biler: 4 Emner: 60 Svar: 2.413
https://blog.astina.dk/lygter-e-maerke.html
E-Mærket SKAL være der på lygter for at det er lovligt - det kan dog godt være svært at finde.
Eks. lygter til en Cruze er ikke lavet med E-Mærke da modellen simpelthen ikke er populær nok i EU til det kan svare sig at betale for mærkning, derfor er de fleste lygter man kan købe uden E-Mærke - det betyder dog ikke der er noget galt med dem som gør dem ulovlige - udover de simpelthen bare ikke er godkendte
Blogger
jul 2018
Måske man skulle få lavet et 'e-mærke stempel' og selv påføre det hvis det mangler
Blogger
jul 2018
Anyways, har jeg svært ved at finde nogen erstatninger der ikke ligner / er billigt kineser-plast
Lygter og E-mærke