{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.409 visninger | Oprettet:

Maling af kaliper {{forumTopicSubject}}

Har malet mine kalibere med hot paint fra biltema der klarer 650 grader, har ligget den til tøre i ca 12 timer, men der står vidst på dåsen at malingen hærder kun når den bliver varm, så planen var at smide dem i ovnen og bage lidt på 250 grader, men så kommer spørgsmålet her, ved en fejl kom der lidt bremserens på kaliberen så begyndte malingen stille og roligt og løbe er det normalt eller når man sprøjter det på eller er det fordi at den ikke har hærdet endnu?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling af kaliper
  • #1   29. aug 2018 Husk hvis du smider det i din ovn i køkkenet, så er den bagefter uegnet til madlavning også giftige dampe. Så meget dårlig løsning.
    Bremserens kan sagtens opløse uhærdet maling eller maling der ikke hæfter korrekt.

• #2   29. aug 2018 Det en gammel ovn jeg bruger så den skal ikke bruges til madlavning efter,

• #3   29. aug 2018 Hvis du kan rør ved malingen, støvtørt.. Så tror jeg nok du kan montere det på og køre der varmt

• #4   30. aug 2018 Et rigtigt godt råd ellers, tag biltemas Kaliber maling i stedet med pensel, så slipper du for at montere kaliber osv smiley

Har gjort det på min Mondeo på billedet på den måde, bare af med hjulet og så rens godt af og dæk af med maler tape (Evt pil klodserne ud).
    Det er ufatteligt nemt at styrer med pensel smiley

profilbillede
  • #5   30. aug 2018 Der kan også blot bruges almindelig autolak du kan få for en 50er hos din lokale autolakerer i den farve du vil og så pensle på.
    Det behøver slet slet ikke at være varmefast "kaliber maling".
    Rengøringen er langt mere vigtig for holdbarheden.

• #6   30. aug 2018 Jeg har så valgt en anden fremgangsmetode til at male mine kaliber røde. I forbindelse med skiftning af skiver, valgte jeg og afmontere mine kaliber helt. Rengøre dem som en sindsyg, afdække de steder hvor der ikke skal males, grunde dem først og herefter bruge kaliberspray i rød farve købt ved Thansen og lod dem tørre ved at bruge en føntørre, så lakken bliver blankt og når det var tørt, så gav jeg dem en tur mere indtil jeg var tilfreds.

• #7   30. aug 2018 Det bliver tørre så man kan tage dem op og montere uden det smitter af, men det er også lavet i forbindelse med skift af skiver og klodser så har brugt en roterende børste på en skrue maskine til at få rust væk, her snakker vi helt ned til bunden så der ikke var mere rust, men ren metal, herefter luftede jeg med kompressoren også tapede op og den var klar til maling smiley

• #8   30. aug 2018 #7 samme gjorde jeg med min smiley brugte selvfølgelig roterende stålbørste på luft (kompressor) og masser bremserens

Kommentér på:
Maling af kaliper

Annonce