{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

Skift af loftslys Peugeot 208 {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har det std loftlys "9674441377" som ses her https://www.recambioverde.es/cdnx/zjHhKssPYxOKtlou-9jdug==

Jeg kunne godt tænker mig at skifte det til "9673810977" som umiddelbart er den samme blot i LED og med læselamper som min model ikke har, billede vedhæftet opslaget.
Problemet her er jo at min loftlampe kun har et multistik til lyset (hvor mange ben ved jeg ikke) og et til mikrofonen, den anden model med kortlamperne har 3 multistik til lyset og en til mikrofonen...

Hvad vil i foreslå man gør i den situration?
Er der mon konstant strøm i min loftlampe eller er det hele styret af BSI? Lyset i fodrummet følger jo også loftlyset, hvordan det følges ad ved jeg ikke...

Et endnu større projekt er dog at lave lys ved bagsædet, pt er der ingen andre lamper andet end den ved forruden, men jeg overvejer om det er muligt at skære hul i loftbeklædningen og montere "96781444PR" som bla 2008 har bagved, men hvem skal man have fat i for at lave sådan en operation? En saddelmager? Evt nogle anbefalinger? For at lave sådan en opgave skal hele loftet vel ned når der skal trækkes strøm så den kan følge det andet loftslys osv smiley Det er vel ret simpelt selv at lave lyset, men omvendt skal jeg nødigt have brændt BSI eller noget andet af, men tænker stadig en autoelektriker er overkill?

Nogle der har erfaringer med sådan et projekt, eller mon det bliver for dyrt så det bedre kan betale sig at droppe projektet... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af loftslys Peugeot 208
  • #1   11. dec 2018 Kør til din lokale mekanikker i spørg om det er noget han gider at hjælpe med hvis du kommer med delen. Er ikke ret svært for folk som er vant til det.

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #2   11. dec 2018 Det er muligt at din 208er er forberedt til læselampe, og stikket ligger bag ved og er klar til montering.

  • #3   11. dec 2018 Har haft lampen nede for at skifte til en kraftigere pærer, og der "faldt" jeg ikke over ledningen men ledte hellere ikke smiley Men kan da godt være du har ret, hiver den lige ned i morgen og kigger efter smiley

  • Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 4 Svar: 4
    #4   6. okt 2019 Hej. Jeg har selv kikke efter såden en loft lampe. Hvor kan man købe såden en og hvordan har du fået den gammel ned. Jeg har prøvet at skifte pæren i den. Men jeg kan ikke finde ud af at få den ned.

Kommentér på:
Skift af loftslys Peugeot 208

Annonce