567 visninger
|
Oprettet:
US lights e36 95 {{forumTopicSubject}}
Hey er der nogle der har lavet US lights på en gammel E36’er fra 1995? Har i købt det module eller har i nogen alternative løsninger?
Evt. Billeder og links ;))
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 118
De kan købes i alverdens afskygninger på eBay - Søg evt. på "us light module" eller "us light". De fylder ikke meget og bør ikke koste mere end 50-200kr. Køb evt. 2 sæt så du har til begge sider. De loddes på + ledning som går til blinklyset og til en 12V kilde.
Hvis du vil have dem tændt sammen med dit positionslys kan du lodde 12V kilden på dit positionslys. Jeg valgte at finde en konstant 12V kilde og sætte en kontakt imellem i stedet så de kunne slukkes og tændes efter behov. Kontakten blev forresten installeret i handskerummet i venstre side (der sidder en blindplade som kan fjernes og bores et hul i. Mener jeg også der gør i E36). Det er nemt at trække ledningerne fra motorrum og ind til handskerummet.
"Modulerne" satte jeg fast med patentbånd i metal (blev viklet en gang rundt om modulerne) ude i hver side af motorrummet oppe under "forskærme" på en bolt/skrue. Så kan man heller ikke se dem hvis nu nogen mener de skal snuse i dit motorrum
Jeg vil anbefale at lodde ledningerne og bruge krympeflex da det foregår ude i motorrummet hvor der opstår fugt. Et dårligt alternativ er strømtyve, krympemuffer osv.
okt 2012
apr 2019
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 6 Svar: 8
Mark jeg ved godt det ikke er lovligt men det er vel mit eget problem tænker jeg haha? ;))
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 65
nov 2007
nov 2007
okt 2012
Du har helt ret - Hvis der ikke er en passende sikring mellem strømkilde (+12v) og forbruger i forvejen så er det helt sikkert en god idé at montere en. Evt. bare de der almindelige fladsikringsholdere hvor der allerede er ledning på begge sider af dem. De er nemme at have med at gøre.
I forhold til udseende er det jo en smagssag. Har du helt klare forblink, eller er de mere alla originale i "hvid" eller orange hvor de ikke er helt klare? Tror det gør en forskel på hvor godt lyset vil "spredes" i lygten. Dem som ikke er helt klare giver nok et subjektivt federe lys (efter min smag), men er måske ikke lige så pæne når lyset er slukket. Forlygter (altså huset med nærlys, fjernlys og pos.lys) med mørk/sort baggrund er også pænere med US light end forlygter med reflekterende/lys baggrund efter min smag.
Vær opmærksom på at de fleste moduler er lavet så pæren lyser med ca. 50% styrke. Dvs. at man stadig kan se når du blinker, da den så vil blinke skiftevis med 50% og 100% styrke (i stedet for 0% og 100% som en normal dansk bil ville gøre).
Det betyder jo også at det ikke lyser særlig kraftigt, så om dagen er det nok ikke nær så bemærkelsesværdigt som om aftenen. En løsning på det kan evt. være kraftigere halogen/LED pærer.
Det er svært at sige hvordan det præcis vil se ud i virkeligheden - Men har et par billeder her hvor den til venstre er med orange forblink og den til højre er med klar forblink.
Orange ser bedst ud i min bog, men er måske ikke nær så smart at se på når man ikke har US lys til. En mørkere (mere orange) pære ville sikkert også have pyntet på den højre bil. Styrkerne på bilerne kan forresten også være forskellige, fandt bare billederne via Google
Prøv ad - Hvis du ikke er tilfreds med resultatet kan du prøve med andre typer pærer, anden type forblink, eller bare afmontere igen. Det er ikke en særlig stor investering.
US lights e36 95