1.276 visninger
|
Oprettet:
Vw Bobbel brede skærme. {{forumTopicSubject}}
Er der nogle kloge hoveder der kan fortælle mig om det er lovligt at sætte brede skærme på en gammel veteran bobbel og stadig kan bevare sin veteran status?
Syntes jeg har hørt at flere og flere får problemer med motorstyrelsen pga folks vetaran biler ikke er 100% orginale.
Læste så sent som idag om en fyr som fik en bøde eller mere afgift pga en udstødning det blev til 75.000
hvilket jeg syntes lyder helt vild.
Håber nogle kan gør mig lidt klogere
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 16 Svar: 340
aug 2003
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 416
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
aug 2003
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 416
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
Den har jo i forvejen automatisk 25% vægtafgift, men skal jo så synes hvert 2. år som normalt. Jeg tror at hvis man ikke omregistrer den til veteran at reglerne er nogen andre. Og så må den jo køre hele året rundt.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Og så bagefter at forvente at de har en højere pris når de evt. sælger osv.
Så hvis du har en gammel bobbel der har kørt i Danmark altid, så tror jeg nu ikke problemet er så stort.
Det er nok bare den billige vægtafgift du kan miste i sådant et tilfælde ved ikke at registrere den som veteran.
Og hvis det er din store drøm at have brede skærme så gør du bare det, og så kan det da bestemt ikke ødelægge din store drøm om brede skærme for de små peanuts du skal betale i difference mellem de to vægtafgifter.
Hvorfor skulle staten ikke have den betaling ved import bare fordi folk prøver at snyde sig til en højere værdi.
Eller at folk bare i reglen kun rådgiver eller tror ting bare fordi de kun har læst en overskrift i en artikel. ??
Er det ikke det man kalder paratviden.....??
apr 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 245
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Hører det ikke lidt sammen...?
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 541
jun 2014
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
Det er nemlig rigtig, det du skriver mht. skillevægen, og bænkene, det gælder jo også på andre gul plade biler.
Vægtafgiften har ikke noget med registrerings afgiften at gøre, eller om bilen er registreret som veteran, det sker automatisk, ved 35 Års dagen at der kun skal betales 1/4 vægtafgift, har selv en Cortina GT 1970 som jeg glemte at ændre til veteran status,
den gang den blev 35, men vægtafgiften var alligevel 1/4 men blev så indkaldt til syn efter 2 År, som normalt, ændrede den så der i forbindelse med synet, skulle så synes ved 40 År, for derefter "kun" hvert 8 År at skulle til syn.
Veteran status har heller ikke noget at gøre med om bilen kun må køre fra 15/3 til 15/10
det er noget som forsikrings selskaberne bestemmer, jeg har selv forsikret i A*** der må jeg køre hele året hvis jeg ellers har lyst.
Jeg har da tænkt mig at møde op med Forden hos Motorstyrelsen i Aalborg til deres åben hus d. 4/4, idet jeg har nogle spm. vedrørende et andet projekt jeg skal/er i gang med.
Vw Bobbel brede skærme.