{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Vw Bobbel brede skærme. {{forumTopicSubject}}

Er der nogle kloge hoveder der kan fortælle mig om det er lovligt at sætte brede skærme på en gammel veteran bobbel og stadig kan bevare sin veteran status?
Syntes jeg har hørt at flere og flere får problemer med motorstyrelsen pga folks vetaran biler ikke er 100% orginale.

Læste så sent som idag om en fyr som fik en bøde eller mere afgift pga en udstødning det blev til 75.000 smiley hvilket jeg syntes lyder helt vild.
Håber nogle kan gør mig lidt klogere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vw Bobbel brede skærme.
  • #2   8. feb 2020 Det er nok klogt at spørge fvst eller hvad de nu hedder.

• #3   8. feb 2020 En veteranbil mister sin status hvis du sætter disse skærme på . Jeg havde ikke turde gøre det da de bliver mere og mere emsige over original stand.Og told/skat er en del ude på biltræf og lign.For at tjekke veteranbiler.Og der er mange der bliver `knaldet` smiley

• #4   8. feb 2020 Okay tak for hjælpe så tror jeg bare drømme en en fed bobbel må lade livet:'(

• #5   8. feb 2020 Men du kan måske modificere på nogen originale skærme?

• #6   8. feb 2020 Allan tror du ikke det går ind under samme vilkår?

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #7   8. feb 2020 Jeg har også fulgt lidt op på det, og det kniber mig at forstå reglerne. Jeg er selv i gang med et 4x4 projekt som bliver lavet om fra 3 dørs karosseri til 2 dørs med lad. Det må man jo i og for sig gerne bare de sikkerhedsmæssige regler er overholdt. Den er så 35 år gammel og er veteran, men så vidt jeg kan se er det først når den bliver omregistreret til veteran og 8 års syn at det er en veteranbil som er under de der original-regler.
    Den har jo i forvejen automatisk 25% vægtafgift, men skal jo så synes hvert 2. år som normalt. Jeg tror at hvis man ikke omregistrer den til veteran at reglerne er nogen andre. Og så må den jo køre hele året rundt.

• #9   9. feb 2020 Hvis der i tidernes morgen er betalt alm. afgift ved import så er det ikke det store problem. Men så er det at folk bliver taget, fordi de gør netop har importeret en bil som veteran for at spare registrerings afgift ved import, for så bagefter at modificere den.
    Og så bagefter at forvente at de har en højere pris når de evt. sælger osv.
    Så hvis du har en gammel bobbel der har kørt i Danmark altid, så tror jeg nu ikke problemet er så stort.
    Det er nok bare den billige vægtafgift du kan miste i sådant et tilfælde ved ikke at registrere den som veteran.
    Og hvis det er din store drøm at have brede skærme så gør du bare det, og så kan det da bestemt ikke ødelægge din store drøm om brede skærme for de små peanuts du skal betale i difference mellem de to vægtafgifter.
    Hvorfor skulle staten ikke have den betaling ved import bare fordi folk prøver at snyde sig til en højere værdi.

Eller at folk bare i reglen kun rådgiver eller tror ting bare fordi de kun har læst en overskrift i en artikel. ??
    Er det ikke det man kalder paratviden.....??

• #10   9. feb 2020 Jeg har fulgt med nogle år nu vedrørende ombygning både på biler og motorcykler og de bliver mere og mere emsige omkring original stand. Ja, man kan miste veteranstatus på noget så simpelt som uoriginal udstødning. Og de er fuldstændig ligeglade om den originale del overhoved bliver produceret eller kan skaffes mere. Det er så vidt nu at det diskuteres om en veteran overhoved kan være veteran hvis den ikke har den originale farve..

• #11   9. feb 2020 Veteran og original...

Hører det ikke lidt sammen...?

• #12   9. feb 2020 Hvis man læser hele artiklen med ham der havde fået bøde for udstødning, står der så også at det var en van hvor skillevæg var fjernet og lavet bænke over hjulkasserne, så tror ikke det kun skyldes udstødning men nok også at den var ændret fra van til personbil. Motorstyrelsen arbejder vist på en vurderingsvejlening der bliver mere fleksibel og nærmere de andre EU regler.

• 2NYKP
    2NYKP Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #13   9. feb 2020 #12
    Det er nemlig rigtig, det du skriver mht. skillevægen, og bænkene, det gælder jo også på andre gul plade biler.

Vægtafgiften har ikke noget med registrerings afgiften at gøre, eller om bilen er registreret som veteran, det sker automatisk, ved 35 Års dagen at der kun skal betales 1/4 vægtafgift, har selv en Cortina GT 1970 som jeg glemte at ændre til veteran status,
    den gang den blev 35, men vægtafgiften var alligevel 1/4 men blev så indkaldt til syn efter 2 År, som normalt, ændrede den så der i forbindelse med synet, skulle så synes ved 40 År, for derefter "kun" hvert 8 År at skulle til syn.

Veteran status har heller ikke noget at gøre med om bilen kun må køre fra 15/3 til 15/10
    det er noget som forsikrings selskaberne bestemmer, jeg har selv forsikret i A*** der må jeg køre hele året hvis jeg ellers har lyst.

Jeg har da tænkt mig at møde op med Forden hos Motorstyrelsen i Aalborg til deres åben hus d. 4/4, idet jeg har nogle spm. vedrørende et andet projekt jeg skal/er i gang med.

Kommentér på:
Vw Bobbel brede skærme.

Annonce