{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd til caliber farven!
  • #1   12. maj 2020 Sort smiley intet er smukkere

• #2   12. maj 2020 Hjemme malede kalibre malet med dåse ligner i 9/10 tilfælde pis. Ja jeg har også rodet med det. Først malede jeg dem røde uden at pille dem af bilen fordi jeg var en ung knægt og havde set det på youtube. Lignede lort, så efter nogen år pillede jeg dem af, sleb, lavede forarbejdet, malede dem sorte, lignede stadig lort. Mener jeg brugte motor maling. Kan ikke anbefales.

• #3   12. maj 2020 Gå ind til en pejse forhandler og køb spray maling til pejse
    det fås i en meget mørk blå og en ren sort ! og det holder mere end 3 år ved rigtig bundbehandling

• #4   12. maj 2020 Polobjørn tak for råd, vil jeg prøve! Havde godt spekuleret på farven blå, tror det ville se ret godt ud smiley

• #5   12. maj 2020 Astina sælger 2 komponents maling til calibre fra Foliatec, det duer bare og får en rigtig flot keramisk overflade, det er selvnivelerende maling og ser rigtig godt ud på min FR smiley

profilbillede
  • #6   12. maj 2020 Brug den de har hos biltema, den funger ganske udmærket og koster ikke meget i forhold til Foliatec, det som er afgørende er om du får renset kaliberen ordentligt af, kommer man ikke i bund ser det skrækkeligt ud og holder ikke længe.

• #7   12. maj 2020 Kristian M, no offense men det er lige præcis det der våde finish jeg mener der ligner pis. Man kan se det er en billigt lavet, standard støbt kaliber der har fået en tyk gang spray maling for at se lidt "race" ud. Det er ikke for at svine din bil til, det er bare et godt eksempel på hvad jeg snakker om længere oppe.

• #8   12. maj 2020 Anders, det sjovt du skriver at du kan se det er et tyk lag spraymaling når det ikke er spraymaling. Og hver mand sin smag, nogle kan godt lide det våde look nogle kan ikke. det 2 komp sæt koster 300 kr, det er hvad maleren tager for bare at begynde på en kaliber. Så synes den 2 komp fra foliatec er det bedste man kan købe ved gør det selv, også fordi alt følger med til det.

• #9   12. maj 2020 Men det er vel kommet ud af en spray dåse eller tager jeg fejl? På billede ligner det umiddelbart præcist det jeg lavede i rød med motor maling på spray dåse

• #10   13. maj 2020 Det er ikke spray når jeg skriver 2 komponent, det er maling som du påfører med pensel - der er en dåse maling som du hælder hærder i og blander smiley det våde Look er jo også det nemmeste at vedligeholde, jeg kan tage alt bremsestøv og skidt af med højtryksrenser på få sekunder. Spray til kalibrere bliver som regel mat af varmen og falmer ret hurtigt.

• #11   13. maj 2020 ned til farvehandleren og køb hammernite fås i alle farver både på spray og til pensel giver en flot finish og er varmebestandig

• #12   13. maj 2020 Fremgangsmåden er for mig egemtlig ligegyldig. Finish med motor maling var det samme, og det holdte fint. Resultatet er stadig noget dallerværk i min mening med mindre man syntes en malet klump jern er flot men sådan er vi så forskellige smiley

• #13   13. maj 2020 Har malet mine med almindelig autolak (spraydåse). Renset med sandpapir, stålbørste og masser bremserens. Efter 1 år holder farven stadig..

• #14   17. maj 2020 Tak for svar gutter! Jeg vil undersøge det forskellige i har nævnt

Kommentér på:
Råd til caliber farven!

Annonce