1.266 visninger
|
Oprettet:
Stenklapper - Hot or Not? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg overvejer om min bil skal have et sæt stenklapper (velkommen til 80’erne). Ville dog lige høre hvad eksperterne herinde siger, så jeg har lige et par spørgsmål
Udseende - Er det pænt eller er det et kæmpe turnoff?
Brændstoføkonomi - går det ud over den pga aerodynamikken?
Snavs - Den primære årsag er at jeg synes min bil bliver hurtigt beskidt på siden. Hjælper det?
Undervogn - Bliver den sparet for stenslag og sindssyge mængder saltvand om vinteren?
Har kigget på dem her fra Seat. Det er en Leon jeg har.
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 62 Svar: 1.577
Jeg har fravalgt det, synes stadig det er for morfar. Og ved der kan samles snavs og fugt hvor de er monteret.
Men det er smag og behag, det sparer dig helt sikkert for nogen stenslag, især med brede ruller.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.531
De er til gengæld rigtig gode til at fange sand og småsten der sidder bag gummiet og gnaver i lakken.
Det er en grund til at biler ikke leveres med den slags mere, for med det ret minimale design er de ret virkningsløse.
Men er du til dem, så på med dem, tager 2 minutter pr hjul at sætte på.
Havde et sæt liggende til min forrige Octavia, var dog ved eftertanke ikke noget jeg alligevel gad og se på.
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 84
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 2.221
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.385
Dels har jeg en lift monteret uden på min kassevogn, så for at tage det værste opsprøjt fra vejen bagpå er de monteret.
Og foran hjælper de rigtigt meget på at der ikke ligger en hel masse opsprøjt i bunden af døren inden i ved gummilisten da stænklappen går lidt ud over kanten af døren.
På min gamle bil Fiat Ducato var der altid en masse snavs og vand samme sted, men det har jeg ikke ret meget af nu hvor der er kommet stænklapper på.
Stenklapper - Hot or Not?