5.001 visninger
|
Oprettet:
Tesla Model 3 {{forumTopicSubject}}
Her gik man lige og troede at en Tesla Model 3 ikke kunne blive grimmere...
Det kunne den så godt
Gad vide om det så også påvirker effektiviteten?
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 156
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.040
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 48 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.551
Indvendigt minder den om indretningen i en turbo bøsse frisør salon.
Har absolut intet i mod bøsser, men for fanden hvor har de ofte en meget dårlig smag.
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.219
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5831 Emner: 633 Svar: 5.089
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Kineserne kunne ikke have kopieret det mere nødagtigt
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
VW har også forstået at den almindelige bilist gerne vil have et speedometer foran rattet
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 48 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.551
De 4 hjul? Måske man skulle have fundet på noget andet.
Begge er i stilen futuristisk Pride design, men der er hverken meget kopi eller lånt design over det.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Med stor centerskærm der ligger ned, klima "sprække" der går hele vejen over instrumenteringen med ingen synlige manuelle ventiler til at dirigere luften.
Men man lader sig jo inspirere af de bedste
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
Derudover skal VW nok sørge for at de vigtigste funktioner ikke ligger begravet i en touchskærmsmenu, men er lettere tilgængelige.
Ja og som også allerede nævnt, instrument display bag rattet, det kunne Tesla lære noget af ift. Model 3/Y
En centerskærm som "ligger ned" som du skriver er jo heller ikke noget nyt og slet ikke noget Tesla har fundet på og der har da været en klar tendens til at skærmene i biler bliver større og større.
Når skærmen når en hvis størrelse er der jo også grænser for hvor mange måder den kan integreres på, så derfor vil biler jo komme til at ligne hinanden ud fra det aspekt.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Man må da håbe at de også har kopieret softwaren, for det er da elendigt i VAG bilerne
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
Men Tesla har flyttet grænsen for hvad forbrugerne vil finde sig i.
Der er ingen hemmelighed i at store skærme er billigere end fysiske knapper og at skærmene er en spareøvelse.
At det så går ud over brugervenlighed og trafiksikkerhed er åbenbart lige meget.
Min tid med en Tesla har om noget båret præg af at der var tale om et halvfærdigt produkt, det samme kan på ingen måde siges om nogle af de andre biler jeg har haft hvoraf en større andel har været fra VAG koncernen.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Heldigvis ser resten af verden lidt anderledes på tingene
Og det vare sikkert ikke længe inden de biler som du syntes er verdens 8. vidunder, går samme vej som Tesla, og som ID-halløjen ovenfor viser, så går det jo fint i den retning, den er jo smask fuld af knapper ikke?
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
Først var det sort "pianolak" i interiøret, så var det SUV'ere i stedet for sedan/hatchback og nu er det så kommet til touchscreens og touchfølsomme "knapper" i stedet for mekaniske knapper som man ved hvor man har.
De to første er måske kun et spørgsmål om smag, men det sidste er jo en potentiel fare for trafiksikkerheden da man skal have øjnene væk fra vejen længere tid for at betjene bilen.
Mekaniske knapper flytter sig ikke og man ved hvor de er og man kan om ikke andet føle sig frem til den præcise placering uden at skulle have øjnene fra vejen.
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5831 Emner: 633 Svar: 5.089
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
https://youtu.be/mX5XpzG36Dk
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
Men derudover må jeg sige at den kinesiske Model X klon klart er federe end Teslas original.
At jeg så nok vil afholde mig fra at købe en kinesisk produceret bil er en anden sag...
Volvo S90 var også tiltalende indtil man fandt ud af at de er bygget i Kina
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Og så er det da bare et fedt party-trick
Men ingen tvivl om at der nok skal gemme sig en masse problemer i sådan en bil
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
Det kan godt være man bruge adgang til 3. sæderække som argument for dørene, men tror nu at party trick er den vigtigste årsag.
Skulle jeg nogensinde få brug for en bil med 3. sæderække ville jeg da også hellere have en VW Multivan/ID Buzz eller Mercedes V-klasse/EQV end en SUV med 3. sæderække... Så får man både sæder som rent faktisk kan bruges til noget samt bedre bagagerumsplads.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
Alle de SUV'er som har 3. sæderække er ret kompromitteret på pladsen, så hellere få noget hvor pladsforholdene virkelig er i orden hvis man reelt har behovet.
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
Der er vidst en der har en vendetta mod Tesla :'D
Tesla er overlegen, sådan er det bare.
Haters gonna hate.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Men jeg tror det er alle andre det er galt med, det er i hvert fald ikke dig
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
haha ja hvis man gør det samme om VAG så skal du bare høre tudekoret herinde
Men når det er Tesla, så er det bare fint
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
#overlegen
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 702
https://blog.bilbasen.dk/rimac-nevera-verdens-hurtigste-410097/
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Nuuu tænker jeg ikke at en bil der er lavet i så få eksemplar reelt tæller med som en produktions bil
Men ja en Rimac er hurtig!
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
At folk lader sig forblænde af Teslas bling-tech kan man undre sig over, men man kan da kun håbe at folk kommer til fornuft.
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 10
Jeg byttede min firma Passat ud med en Tesla Model 3 LR, med jydekrog og hvid kabine..
Og der er mange fede ting ved den bil, men det er nok også gennem alle mine mange biler de sidste mange år, den ringste bil med længder jeg har haft.
jeg kører helst i vores anden bil, en 2019 (min fra ny) Polo GTI Manuel gear bil.. Teslaen har utallige fejl, og samlekvaliteten er direkte tæt på elendig, der er også utallige andre problemer med den, og service virksomheden som Tesla kører er skuffende, nu hvor jeg 6 gang skal på værksted med den inden for hvad MAX 1/2 år. (fik den i Marts)
det sjove er, jeg har talt med en del Tesla ejere, og der er ingen tvivl om det har noget med "hvad man som kunde er vandt til" for kender glade Tesla ejere, som har haft UTALLIGE problemer med deres bil.
Jeg må dog indrømme jeg nok bare mere er der, hvor jeg gerne vil undgå at skulle trille frem og tilbage, havde min ikke være gennem en 3 år firma aftale, så havde den også være skudt af efter de første 14 dage.
det har for mig personligt klart været et fejl køb, men jeg forstår så også hvordan nogle mennesker kan elske den bil..
de mange hestekræfter, en kabine som er dejlig simpel, et software system der bare fungere, og er snappy (på nær når du går ind i entertainment ting).. og en bil som jeg faktisk ikke har Range problemer med..
for mig er det..
Subpar siddekomfort. (sæderne er ikke gode kontra f.eks. Passat ERGO sæder, selv mine Sportsæder i Polo´en er bedre).
ELENDIG regnsensor (det har vi alle en diskussion om, os der har en)
Adaptiv fartpilot, som reagere på alt.. bare et knæk på en cykel sti og din bil nødbremser og phantom braking på motorveje (hverken POLO eller Passaten har NOGENSINDE bremset for mig)
de små ting man skal være opmærksom på, som f.eks. en motorhjelm som du ikke må lukke det mindste forkert, for så har du buler, i ALU´et som er SÅ Sårbart, og da det reelt er et "lagerrum" så skal du åbne.
modtog en bil som havde et rat i 15 grader skævt, defekte dæk, de skiftede et dæk ordnede styretøjet, men først efter et ANDET dæk center kørte den "okish"
Sort pletter over ALT i kabinen, så skulle speciel renses
Vindues visker som rammer karossieret hvis du kører motorvejs tempo.
ALLE karrosseri dele var UTROLIGT skæve på, og bilen var forsøgt rettet op på værksted, da ALLE skruer var strippet for maling, og der var store maling fri zoner i bilen.
fejl i fører sæde, som smælder hele tiden er den helt bagud.
og utallige flere fejl, som jeg faktisk har små accepteret, fordi jeg er TRÆT af besøg service mæssigt. og det reelt ikke er min bil, så jeg skal bare overleve den i 3 år.
det sjove er, jeg gik 20 nye biler igennem første gang jeg kørte på værksted med den, og så SAMTLIGE biler havde ligende fejl, nogle en del værre.
Ingen tvivl om bilen kan give glæde, man skal bare ikke være "vandt til" ordentligt kvalitet på biler, og nu var min VW eller VW´er ikke ligefrem "Kvalitets højdepunkter" men både service og bilen var væsentligt bedre.
Positivt har dog været RANGE, og du bliver så glad for at kunne overhale hurtigt, samt bilen er utrolig lydsvag, og jeg ELSKER den kan køles ned eller varmes op...
landevej 200km frem og tilbage (410 ish km) og den har kun brugt 64 % strøm, så kan få over 600km ud af den kører jeg rent landevej og 80-90km/t det har imponeret mig.
og skal man have elbil, så er Tesla desværre det eneste, grundet den kan køre til Europa. pga. ladenetværk..
Så bare til info, nej han er ikke den eneste, jeg kender utallige som reelt har problemer, men forsøger at finde glæde i det, for at se om de kan forsvare deres 400+k investering, eller som gør det ... pga. de er "firstmovers" og er klar over de problemer man kan have.
men nu er vi ved 3-4 generation af Elbiler, og har været ude i en Audi GT og en Q4 Etron samt en Ionic 5, og der er alternativer.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
Jeg kender også et par stykker som ikke er tilfreds med Tesla kvalitet og service og hvis man leder lidt på nettet finder man dem også.
Men man finder dem sjældent på diverse Tesla fokuserede fora da der nærmest er dødsstraf for at kritisere Elon og hans produkter.
Jeg gætter på at Tesla fanboys enten generelt har en høj tærskel for hvad de vil acceptere af fejl eller så er det bare vigtigere at lovprise Tesla end at forholde sig kritisk.
Men jeg vil også give ret i at der er flere steder hvor Tesla har førertrøjen når det kommer til elbiler, men nu har jeg fulgt med i hvad de tyske producenter har gang i og jeg er ikke i tvivl om at det billede snart ændrer sig.
ID.3/ID.4 er allerede rigtig godt med på effektivitet og det er jo kun deres første elbil bygget fra bunden og ikke bare en konverteret benzinbil.
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 322
Vejer en Tesla 3 mere end andre biler har hørt den bruger special dæk
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Nu skriver du godt nok VW har kopieret instrumentbordet fra de bedste, og hvis ikke jeg husker helt forkert, var det Rover SD1, der startede den trend med at have en "hylde" som instrumentbord, også klister diverse ting på hvor man nu ville, om det var en RHD eller LHD
Eftersom Rover ikke rigtig findes mere er jeg lidt uenig om man har kopieret fra de bedste, men ideen var god og rover lavede da super sjove biler i sin tid
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 10
skal dog ud her i næste uge, og have justeret bagklappen (igen) da den pludselig er begyndt at rive den så hårdt til, at den har 2 karrosseri dele der skraber sammen (var fin for et stykker tid siden, men der var så 1+ måned ventetid).
+ ordnet forsæde / Højtaler
+ min ladeport melder fejl, så "touch" virker ikke på den.
Så .. normale "små problemer" som en tesla har
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Jeg kender da folk med dyre Audi'er der har leveret dem tilbage pga. elendig kvalitet ved levering og biler der var fyldt med fejl.
Motorer der ikke virker som de skal, gearkasser der ikke virker som de skal.
Brændstoføkonomi som slet ikke er i nærheden af de fantasi tal som producenten oplever.
Jeg så en video om en gut med en E-tron
Audi E-Tron har kæmpe problemer med at der kommer vand ind i kabinen, og Audi ville ikke gøre noget ved det..
Jeg har da også haft nogle ting på min egen, men det er i småtings afdelingen, den har fået justeret bagklappen, og frontklappen, og så slap limen på carbon spoileren på bagklappen i den ene side.
Men det hele blev lavet uden bøvl, og så får man da lige en 700hk Model S at køre i imens
Min tidligere bil havde en designfejl i oliepumpen der gjorde at motoren døde, og der var ingen hjælp fra producenten, sådan en omgang koster lige 80 af de lange.
Så jeg tager altså ikke de småting på Tesla'en så tungt
og sjovt at man nævner at sæderne er elendige i en Model 3, det er det første stort set alle siger når de sætter sig ind i min "nøøøøj man sidder godt i de sæder her"
Men sådan er man jo åbenbart så forskellige
dec 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 5
Jeg har haft en ringe Golf 2 vil det yde Golf 7 eller 8 retfærdighed at jeg stadig hænger i detaljer fra dengang:)
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 193
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
I så fald kan vi vist ikke bruge din holdning til ret meget.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Vi er helt klar over at du ikke kan bruge andres holdninger til ret meget, så længe de ikke er den samme som din
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
Ok der er måske ikke lige så mange problemer som tidligere, men det er ikke det samme som at det er acceptabelt, det burde ikke være som at deltage i et lotteri når man køber en ny bil.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Og selv efter 55.000km er det stadig det fedeste køretøj jeg nogensinde har kørt i, og der findes intet der så meget som kommer tæt på
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 10
Så nej det er ikke den gamle.. og som sagt meget positivt at sige bare ikke en bil for mig…..
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 10
Skrev f.eks. også at jeg var skuffet over navigationen, fordi JA det er google, men ingen alternative ruter eller POI, så ALTID motorvej, selvom jeg f.eks. tit kan spare 20-30% batteri ved måske at tage en kortere landevejs rute end motorvejs ruten. og man har jo så ikke Carplay så man kan ikke bruge den "RIGTIGE" google maps som reelt har alle disse ting.. .. kæft mand noget man blev mødt af.
nu kan jeg da også lade være med at tale om mine oplevelser... vi har 7 i den nærmere venskabs kreds som har tesla... 3 Model S fra 2017-2019 en ny model X og en model 3 SR min LR og en performance. (kun SR og LR er i DK)
og de fleste er glade for deres biler, og det er super.. men det er ikke små problemer folk har.. Ingen af model S´erne kører på den originale batteri pakke. (de er så norske de 2 af dem), super den ene har vandret 200.000km (men kører på 3 batteri), men de to andre er under 80.000km. Model X har haft UTALLIGE problemer med dørene, især FIT og FINISH.. de 2 af Model s´erne har fået helt ny centerskærm pga. problemer med farverne, og der var også noget SD kort halløj.
men model 3´erne har næsten været de der er mest problematiske, SR+ fra 2020 er blevet omlakeret 2 gange, og har fået utallige justeringer, performance udgaven havde ladefejl efter 10.000km, kostede en del, har fået nyt glastag efter det revnede ved 2000km (stod en frostaften og revnede, omlakeret også, da den skallede maling fra foran bagskærmen efter 400km.
og så er der min som også har problemer. der er INGEN af os der kan sige.. "hey vi har en bil der bare kører".
Ganske normalt at de bruger værkstedet..
og nej det er 2020 biler og min er en 2021 de Model 3´er... og ja Elon har da været ude og sige at.. "hey vi havde problemer med at male biler" og andre issues.
jeg har da også været på værksted med andre nye biler, og VW´en skulle da have en ny DSG kobling fra helt ny. da den såkaldte "microslip" var 700rpm på min.. ved 80 km på lige vej de første 30 min. til den blev MEGET varm.
som også nævnt tidligere jeg er da "SUPER" positiv over at folk reelt er glade for deres biler, men vil da bare understøtte i at det ikke er uproblematisk, at købe en bil af et firma som har så lille en volumen som Tesla har.
Ja nu snakker de GIGA PRESS og andre ting "som er ganske normalt for andre" altså at købe værktøjer hjem, som gør man f.eks. ikke skal svejse så meget i en bil, hvilket betyder bilen er lettere at justere ind.. og ingen tvivl når man ser konstruktionen i Model Y at de er kommet længere end de er i Model 3, JA de har fikset problemer i Model 3 refresh, men konstruktionen er reelt stadig tæt på den samme.
Skulle jeg absolut købe en Tesla i dag så var det nok Model Y jeg ville gå efter, men kunne jeg komme af med min Model 3, så var jeg af med den i løbet af 5 sek... om det var en A6 PHEV, eller noget andet jeg kunne komme over i, så var jeg ligeglad.
Men som jeg også skriver, så har bilen også mange positive elementer... og kan da godt gentage dem..
Bilen er hurtig, den har rimelig god range, den er dejlig lydsvag (især min med Thermo glas, min mates SR fra 2020 rumler meget, ELSKER forvarming).
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
Der skal mod til, man risikerer at blive henrettet
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 193
Min erfaring er at jeg ikke har haft nogle problemer med mine biler. Og planen er de skal kører til de ikke kan mere. Men har set andres biler hvor de havde lakfejl og mellemrum mellem kofanger og skærme.
Men overordnet set er jeg tilfreds.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Hvem skulle da henrette dig?
Det er da nærmest dig der altid er fremme med øksen hvis man kunne drømme om at sige noget positivt om Tesla, de er virkelig en torn i siden på dig
Zeus H
Det med navigationen kan jeg ikke følge, det er suverænt den fedeste og mest velfungerende jeg har set i nogen bil
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 193
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
og så er den ret nøjagtig til at beregne hvor meget batteri man har tilbage ved ankomst
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 193
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
Jeg er bare irriteret over at Tesla fremstilles så ensidigt af hovedparten af dem som ejer en og jeg er ikke i tvivl om at hvis de blev beskrevet mere nuanceret og fair vil det være en fordel for potentielle købere.
Der er ingen tvivl om at der er mange ting Tesla er rigtig gode til, det væsentligste efter min mening er BEV drivlinje (motor, inverter, batteri mm.) med god effektivitet, rækkevidde og ladehastighed.
Men der er ligeledes nogle vigtige ting de simpelthen ikke formår at komme i mål med, men det bliver bagatelliseret på Tesla relaterede forums.
Da Tesla relaterede forums jo er et oplagt sted for en potentiel køber at søge information inden køb så betyder det at man risikerer at skabe falske forhåbninger til et "perfekt" produkt som det egentlige produkt aldrig får en chance for at indfri.
Var bilerne i stedet præsenteret mere fair og nuanceret ved at fremhæve både gode OG dårlige ting, så kan potentielle købere nemmere foretage et informeret valg om en Tesla er det rigtige køretøj for dem.
Læser man nogle tråde på TMC kan man i den grad se nogle eksempler på ejere som har ladet sig røvpule af Tesla med diverse fejl på deres bil, formentlig ikke hjulpet af det faktum at alle jo lovpriser bilen, så hvis man oplever defekter på bilen må det jo være en selv der er noget galt med, for Tesla kan ikke fejle... Samme scenarie har jeg aldrig oplevet ved andre bilmærker.
Hvis ejerne havde en mere sund tilgang til Tesla og deres produkter kunne det også være at det var nemmere at italesætte Tesla og få dem til rent faktisk at gøre noget mere ved deres fejl, men så længe folk bare hovedløst køber deres biler til trods for disse fejl, så sker der nok ikke noget.
Sidst jeg tjekkede op på en af de ting jeg virkelig hadede ved min Model 3 (phantom braking) var det stadig et problem, et problem som har eksisteret i flere år og det er stadig ikke løst, men det er åbenbart for meget at forlange at Tesla fikser de problemer der er med deres biler...
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Der findes masser af elbils grupper og foreninger, og der er det kutyme at svine Tesla til konstant.
Prøv at melde dig ind i FDEL og sig noget positivt om en Tesla, og så bliver du jaget ud med tjærer og fjer..
Grunden til at Tesla folk snakker meget positivt om deres biler er at resten af verden har gjort det til en sport at gøre det modsatte.
én ting er sikker hvis man har en Tesla, ALLE andre hader dig og din bil.
Det er noget alle kan samles og være fælles om åbenbart
Det er faktisk en af de ting jeg nævner for folk når de spørger til down-sides ved bilen.
Selv andre elbils folk hader din bil, fuldstændigt uden grund.
Om det er misundelse eller hvad det bunder i ved jeg ikke.
Jeg har altid kørt Opel før så jeg var ret vant til hate fra alle sider, men jeg havde da virkeligt ikke regnet med at det ville være så meget værre at have en Tesla.
Man skal forsvare sig selv og bilen KONSTANT!
og det er nok derfor at Tesla folk bliver en smule tykhudet med tiden
Du er jo et ganske godt eksempel på hvad jeg mener
Hvordan synes du den generelle tone omkring Tesla er herinde? flot ikke sandt?
Og langt de fleste der udtaler sig har aldrig så meget som sat i en
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
Det skal siges at det primært er engelsksprogede så det kan være det er janteloven som gør forskellen.
Tilgengæld ser man masser af had mod ICE og PHEV.
Jeg var lige inde på FDEL og ud over at det forum ser ud som om det er dødt så ser det da ikke ud til at dem som har udtrykt sig positivt om Tesla møder modstand.
Men derudover vil jeg give dig ret i at man må forvente en hvis modstand som elbilsejer når man færdes på generelle bilforums som bruges primært af inkarnerede benzin/diesel fans.
Jeg så lige dette link som en del af diskussionen på ing.dk, det giver et ret godt billede af en gennemsnits Tesla ejer
https://tv.nrk.no/serie/koe/sesong/2/episode/10/avspiller
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Det er da på ingen måde en gennemsnits Tesla ejer?
hvorfor skulle man nægte nogen at lade deres telefon op?
Jeg er blevet spurgt af passagerer om det OK at lade deres telefon... som en helt ærligt spørgsmål...
Og folk kigger med undren når man siger at bilen kan oplade en Ipad Pro ca 2700 gange, eller drive en gennemsnit dansk husstand i 14+ dage
Jeg har aldrig slukket for noget komfort for at spare strøm?
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 322
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Det er præcist sådan noget du lukker ud som anspore hele samtalen.
Du aner intet om hvor mange fejl der er på bilerne, og slet ikke i forhold til fejl som er på alt muligt andet.
Den eneste forskel er at hver gang der er det mindste på en Tesla så er det forside nyheder i hele verden.
Er der en Tesla hvor bagklappen sidder lidt skævt så er det forsidenyheder
Men at en VW ID3 brænder ned på åben gade i Holland høre man INTET om...
Er det ikke underligt syntes du?
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Man får tudet ørene fulde af hvor fantastisk den er, og at Tesla er amatører osv. osv.
Kvaliteten på dem får en Tesla til at ligne en Mercedes S klasse i forhold til..
Her er lidt udklip fra et E-Tron forum
Er det ikke underligt syntes du?
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Det er da svært at sige andet... han er en af verdens rigeste mænd og stort set alt han røre ved bliver en success uanset hvor far-fetched det er
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
Geni definition:
person der er fremragende begavet, intellektuelt eller kunstnerisk
Morten, du magnet dig selv op i en krog, du har valgt at du vil hade Tesla og Elon Musk for alt i verden.
Om så han skabte verdens fred og udryddede hungersnød, så vil du stadig hade ham.
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
Det er ret tydeligt at du har truffet et valg om at hade Tesla og Elon Musk.
Det tydeliggøres ret godt, når man ser at du har oprettet 7 emner på 17 år og de fire af dem, er for at kritisere Tesla og i øvrigt oprettet inden for et år...
Jeg ved ikke hvad Tesla har gjort dig personligt, men noget må der være sket, for at køre en sådan vendetta mod et firma, bare fordi man ikke bryder sig om deres produkt virker fuldstændig sygt og nærmest som en besættelse.
Der findes mange produkter i denne verden som jeg ikke bryder mig om, eller som ikke passer mine behov, det betyder ikke at jeg hader dem med liv og sjæl.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
Mange af de ting han kommer med er utrolig dumme og ikke et geni værdig... Ikke så længe man skal tro at han er et teknisk/ingeniørmæssigt geni, det kan godt være han så er et musikalsk geni, men det er vel næppe det vi diskuterer.
Tag for eksempel hans hyperloop, en helt igennem vanvittig ide, som han vist også efterhånden har indset ikke bliver til noget.
Var der nogen der sagde batteridrevet supersonisk VTOL jet?
Hans påstande om at kunne revolutionere rumfart med Space X ved at reducere omkostningerne ved opsendelser til en brøkdel af NASA's tidligere omkostninger... Til trods for at selv Space X's egne tal modsiger dette.
Starship som vil være fremtiden for persontransport mellem kontinenter?
Starlink, som når man går tallene igennem ikke har en kinamands chance for at give økonomisk mening, med mindre man får staten til at spytte i kassen.
Boring company som skulle kunne grave tunneler til en brøkdel af hvad de traditionelt set koster... Ja det holder så heller ikke.
SolarCity og de fantastiske solcelle tagsten han præsenterede... Nåe nej... De findes heller ikke.
Hans løfte om flere tusinde selvkørende Tesla taxier... i 2020... Hvor blev de af?
Han mente også at det var den eneste økonomiske ansvarlige beslutning at købe en Tesla med FSD, for så kunne man tjene $30.000 om året på at lade den være selvkørende taxi når man ikke selv brugte den... Gad vide hvor mange som gør brug af dette i dag?
Der er ingen tvivl om at han drømmer stort og at han har opnået en del succes, men det samme kunne man jo også sige om Elizabeth Holmes tilbage i 2014.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Folk sagde jo det samme om Tesla, og hvor står vi lige henne i dag?
"Opnået en del success" han er efterhånden definitionen af success .
Men som Simon siger så vil du jo hade ham om så han lavede fred på jorden.
Jeg håber du kommer over det
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 954
Gad vide hvad den næste undskyldning bliver for at tingene ikke lige sker som lovet når pandemien er en saga blot.
Det er tydeligt at i lader jer forblænde af Elon og ikke formår at gennemskue hans virkelige væsen.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 48 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.551
Det skal de nok selv skræppe op om, selvom de fleste er fløjtende ligeglade.
Fælles er, at de har et eller andet behov, for at stille sig selv op på tronen og være selvfed.
Det er simpelthen så komisk, her skal man passe på ikke at lande på deres niveau.
Tror ikke jeg hader Tesla som brand, at de i min optik er tude grimme ude og inde, det gør bare at jeg selv ikke kunne drømme om at eje en.
Nej det er sgu en stor del af Tesla piloterne der giver en kvalme.
De er helt blottet og virkelighedsfjerne, de kan sammen stå der i enden af ledningen og have et fællesskab der overstiger selv det man ser på CPH Pride. Men alligevel så ikke, de kære regnbue folk med snart hår - de hylder jo mangfoldigheden. Den hyldet jeg også, men der er dæleme ikke meget mangfoldighed ved Tesla holdet.
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 48 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.551
Ingen Tesla har gjort mig noget personligt, men Tesla ejere har sgu generet min blindtarm et utal af gange.
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
jeg hader heller ikke VAG, jeg syntes bare dem der ejer dem er nogle selvfede stoddere som som kun kan se noget galt med alt andet end det de selv køre i.
hvilket i beviser ret godt
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 379
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 48 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.551
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 48 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.551
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 48 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.551
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Men jeg skal ikke dømme, more power to you!
Tesla Model 3