{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Klarlak biltema {{forumTopicSubject}}

Hej

Håber en kan hjælpe

Er ved at male lidt paneler og skærme med biltemas reparationslak

Mig spørgsmål er:

Hvor Lang tid skal man vente til at give den klarlak?

Nogen skriver 14 timer - andre skriver 1 time - nogen siger vådt i vådt.

Jeg prøvede tidligere vådt i vådt men så endte klarlakken med at revne.

Vh Jon

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klarlak biltema
  • #1   3. sep 2022 Vil aldrig gøre det vådt i vådt!
    Mal med god varme, og mal først igen når det er helt tørt..

• #2   3. sep 2022 Nej jeg giver heller aldrig klar lak vådt i vådt igen. Nu du skriver helt tør mener du så at den skal være hærdet op eller bare så den ikke smittet af?

• #3   3. sep 2022 En 30 minutter imellem lagene ville jeg sige, men det tager an på hvor varmt det er i lokalet og produktet man bruger, ville altid læse bagpå flasken

• #4   3. sep 2022 Der står ikke noget på dåsen hvor længe man skal vente med klar lak. Men jeg endte med at vente 2 timer og varme det hele overfladisk med en varmepistol. Herefter gav jeg det 1 lag klarlak med 10 minutters mellemrum 3 lag ialt. Imellem hver lag gav jeg den en tur med varmepistolen. Jeg står udenfor så det er jo lige på grænsen med de 20 grader.

Det ser ud til at tørre fint op så håber jeg bare det er hærdet af om et par dage.

Da jeg gjorde det vådt i vådt blev klarlakken helt grå og over nogle dage kom farven neden under mere frem men ikke alle steder så jeg vil ikke anbefale vådt i vådt. Som der desværre står nogle steder.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #5   3. sep 2022 Biltema lak tørrer rigtig hurtigt. Jeg malede deres grunder over med bilens farve efter 30 min. Det er 4 mdr siden og ser stadig rigtig fint ud.

Kommentér på:
Klarlak biltema

Annonce