747 visninger
|
Oprettet:
Positionslys i tågelys {{forumTopicSubject}}
Mojn bil galleri
Nu er jeg sårn lidt en stor trucker knejt som kigger meget efter lastbiler og nok lidt er ved at bygge sådan en lille mini lastbil ud af min mini cooper ???? og her der for også kiggede lidt efter om det var lovligt eller i hvert fald hva syns siger til at lave positionslys nede i tågelys og oppe i forlygten da der ikke er positionslys der oppe men nede i blinklyset
Som man ka se på det billede som jeg har vedhæftet der i tågelyset og langlyset sidder der positionslys som er efter monteret som jeg også godt kunne tænke mig at lave ved min mini
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 32 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 946
https://fstyr.dk/da/-/media/FSTYR-lister/Publikationer/Vejledning-om-syn-af-koeretoejer-Januar-2021.pdf
afsnit "6.03.002 Positionslygter" for generelle regler om positionslygter og afsnit "6.03.021 Personbil M1" kan du se hvilke lygter der skal og kan være på en personbil.
jan 2022
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 3
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 32 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 946
e-godkendt køretøj registreret første gang efter den 1. januar 1998 (motor-
cykel/knallert dog 1. januar 2004) må kun monteres med e-/E-godkendte lygter
til belysning.
Hvis du laver hul i og sætter en ekstra lampe i eller på anden måde ændre en e-/E-godkendt lygte er den ikke længere e-/E-godkendt og derfor ikke lovlig på et e-godkendt køretøj registreret første gang efter den 1. januar 1998.
Ud fra dette mener jeg ikke at du lovligt kan lave de beskrevne ændringer.
jan 2022
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 3
Positionslys i tågelys