{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Krydsmål! Passer andre til min bil ? {{forumTopicSubject}}

Hey eksperter,

Jeg har en Suzuki Swift fra 2005 som ifølge internettet kører med krydsmål 4x 100. Jeg er pt. på udkig efter nye 17" fælge til den lille bil. I den sammenhæng har jeg fundet to sæt fælge som hhv. har krydsmål på 4x 108 og 4x 114,3.

Spørgsmålet er så: kan jeg bruge disse fælg på min bil selvom at krydsmålene ikke stemmer overens? eller kan man på en eller anden måde konvertere krydsmålene således at de passer.

(jeg undskylder på forhånd for dumme spørgsmål, men jeg er desværre lidt blank på alt det her krydsmål halløj).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krydsmål! Passer andre til min bil ?
  • #1   18. sep 2022 De skal passe - ellers kommer boltene ikke til at ramme igennem hullerne. smiley

    Man KAN slippe afsted med boltspacere, men det er hverken lovligt eller anbefalet - slet ikke på moderne biler hvor der ikke er plads til det, når man regner med forskellen i indpresning..


  • #2   18. sep 2022 Så dvs. at jeg SKAL finde fælg med krydsmål på 4x 100?

  • #3   18. sep 2022 Der bør findes en del mener at huske at ældre fiater og jeg ved at ældre BMWer (f.eks 3 serie e30) kører med 4x100
    Så de er derude, men er ikke superalmindelige.
    Og ja du skal finde fælge der er 4x100.
    Hold også øje med ET mål og jeg har glemt hvad den indre ring hedder, men den har også betydning ellers bør du bruge en tilpasningsring. Der er relativt mange småting man skal holde øje med. Men slå bilen op på et par af de store sites, se hvad mål de anbefaler fælge i og søg efter disse mål.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890
    #4   18. sep 2022 De passer ikke...Men 4x100 var engang det aller mest almindelig krydsmål....Ældre bmw, vw, opel, toyota og mange andre kørte med 4x100....Der er virkelig tusindvis at finde derude....Men det er ikke kun krydsmål (bolthuller) som skal passe, centerhul er også vigtigt. Hvis center hul i fælge er mindre end nav på bilen kan de ikke komme på, er hullet i fælge større sætter man centreringsringe i. Og så er der ET mål som er indpresningen, hvilket er hvor langt inde eller ude fælge er i skærme. Så der er flere ting der skal passe.

Kommentér på:
Krydsmål! Passer andre til min bil ?

Annonce