674 visninger
|
Oprettet:
Krydsmål! Passer andre til min bil ? {{forumTopicSubject}}
Hey eksperter,
Jeg har en Suzuki Swift fra 2005 som ifølge internettet kører med krydsmål 4x 100. Jeg er pt. på udkig efter nye 17" fælge til den lille bil. I den sammenhæng har jeg fundet to sæt fælge som hhv. har krydsmål på 4x 108 og 4x 114,3.
Spørgsmålet er så: kan jeg bruge disse fælg på min bil selvom at krydsmålene ikke stemmer overens? eller kan man på en eller anden måde konvertere krydsmålene således at de passer.
(jeg undskylder på forhånd for dumme spørgsmål, men jeg er desværre lidt blank på alt det her krydsmål halløj).
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.374
Man KAN slippe afsted med boltspacere, men det er hverken lovligt eller anbefalet - slet ikke på moderne biler hvor der ikke er plads til det, når man regner med forskellen i indpresning..
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 1
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.261
Så de er derude, men er ikke superalmindelige.
Og ja du skal finde fælge der er 4x100.
Hold også øje med ET mål og jeg har glemt hvad den indre ring hedder, men den har også betydning ellers bør du bruge en tilpasningsring. Der er relativt mange småting man skal holde øje med. Men slå bilen op på et par af de store sites, se hvad mål de anbefaler fælge i og søg efter disse mål.
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.920
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.012
Krydsmål! Passer andre til min bil ?