945 visninger
|
Oprettet:
Pulverlakering af alufælge {{forumTopicSubject}}
Hej derude. Jeg har fået nogle fælge pulverlakeret. Jeg giver dem noget Armor shield, så bremsestøvet ikke sætter sig på dem og sidder fast. Jeg tænkte bare på om de kan holde til vores kommende vinter vejer, med alt den sne og salt på vejene?
Eller om jeg SKAL køre på stålfælge om vinteren?
Mange tak for jeres kommende svar
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.533
Har kørt på alu de sidste mange vintre, orker ikke en rusten stålfælg.
Kører med Carpro Dlux som coat på mine hjul.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3318 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.257
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Men du skal være meget opmærksom på stenslag når de er pulverlakkerede. En lille skade, så skaller malingen af i store flager. Alm autolak er klart at fortrække på fælge en anden gang.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Det kan godt være der er nogen der er, men det er ikke alle.
Men har man en alufælg der er grim og hvor Lakken skaller af efter en sæson eller 2, så lyder det sansynligt den er.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Bliver Lakken skrammet, så er det vådlak. Skaller malingen af, så er det pulverlak.
Hvis du har prøvet at reparere kanter på fælge er du heller ikke i tvivl når du sliber på dem om det er pulverlak eller ej.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Der findes måske nogle superdyre custom-made fælge, som skal sidde på showbiler, som er vådlakeret, for man kan have en meget flot finish med vådlak sammenlignet med pulver. Men alle almindelige fælge er pulverlakeret. Det er billigere, hurtigere og ja - STÆRKERE.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Men der er også forskel på den pulverlak der bliver givet fra fabrikken, og størstedelen af de pulverlakkeringer der bliver lavet i dk.
Den de får fra fabrikken er enorm tynd, hvilket er positivt.
Dem man betaler sig fra ved firmaer, de får typisk et langt tykkere lag. Og det betyder at Lakken ikke har mulighed for at flexe, hvis der dannes ir bag ved fra eksempelvis et stenslag. Derfor knækker Lakken af i flager i stedet.
Det har jeg set uhyggeligt mange eksempler på, ikke kun på fælge, men også undervognsdele, motorcykelstel, knallerter mv.
Så de 2 ting må som sådan ikke sammenlignes.
Det var et sidespor, salt holder de fint til.
jun 2020
Følger: 2 Følgere: 49 Emner: 18 Svar: 28
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3318 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.257
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.672
Pulverlakering af alufælge