{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Casper T
Casper T
Tilmeldt:
26. apr 2013
Følgere: 53 Emner: 6 Svar: 47

Sænkning af bil m. anhængertræk {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg gik og legede med tanken om at sænke min bil. Det er en Honda Civic 5-dørs hatchback fra 2007 (mk8).

Ville sænke den inden for lovens rammer, eksempelvis med TÜV-godkendte 40/40mm sænkningsfjedre fra H&R eller lignende...

Mit spørgsmål rejser sig fordi jeg lige har fået monteret aftageligt anhængertræk på bilen, og det er jo en klods som sidder under bagkofangeren og altså lige tager 5cm af frihøjden bagerst på bilen.

Så får jeg problemer med frihøjden ved at sænke bilen? Og giver det problemer ved at trække en lille trailer (750-1200 kg)

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sænkning af bil m. anhængertræk
  • #1   29. mar 2023 Det du skal være opmærksom på er kuglehøjden som skal være 450 mm +- 50 mm til midt på kuglen

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 161 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.078
    #2   30. mar 2023 Lige meget hvilken trailer du sætter på
    Må du jo kun have et kugletryk på 50 eller maks 75 kg alt efter træk og bil.
    Ellers er er trailer/camping vogn læsset forkert


  • Casper T
    Casper T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 53 Emner: 6 Svar: 47
    #3   30. mar 2023 Tak for svar begge. Jeg må ud og måle nuværende højde på krogen.

    God pointe med kugletrykket. Spørgsmålet er hvor meget fjedrene bliver trykket sammen med traileren bag på. Måske ikke så meget, når sænkningsfjedrene er hårdere.

    Går jo ikke at krogen sliber hen ad jorden eller ikke kan køre over vejbump..


  • #4   11. apr 2023 min passat var sænket mere og kørte stadig med campingvogn ??

  • #5   11. apr 2023 Der er stor forskel på hvor meget trækket “rager nedad”.
    I de glade 90’erere havde jeg en Civic med aftageligt træk der var sænket.
    Det gav skrab på “klumpen” af trækker når man kørte opad en stejl opkørsel.
    Det ragede også en del ned faktisk.


Kommentér på:
Sænkning af bil m. anhængertræk

Annonce