874 visninger
|
Oprettet:
Bedste lys??? {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer at proppe et xenon-kit i min Renault Safrane. Desværre kan man ikke få "klarglas"-lygter til sådan en svend, så mit spørgsmål er, om jeg (med mine standard-lygter) vil opleve en mærkbar forbedring med xenon ved aftenkørsel? Så er der jo også muligheden med look-a-like xenon-pærer... Vil det give en effekt? Jeg er ikke så meget ude efter udseendet, men mere at få super sigtbarhed. Og kan I anbefale steder at købe den bedste kvalitet? Ja, mange spørgsmål, men håber I kan hjælpe..
Takker.
Jakob
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 99 Svar: 465
men de der "look-a-like " pære som du selv siger, har ikke noget som helst med xenon at gøre, de lyser lift kraftigere, det sku det eneste...
Lars
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 42
jeg har selv look-a-like og det virker super...giver et super lys i sær aften/nat
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
mit er et sæt Philips Bluevision fra bilxperten til 250kr. og det er mildest talt skidegodt.
lyset i hele keglen er blevet kraftigere, og lyset op til lys-kanten er meget meget tydelig.. den skiller fra intet lys til meget lys på meget få centimetre.. det har givet mig et rigtig godt lys.. jeg havde thansens xenon-look-a-like og philips's er altså bare så meget bedre.
helt klart pengene værd...
det lyder lidt som om jeg overdriver, men det er nu ikke løgn.. jeg kan godt forsøge at tage nogle billeder af det, men ved ikke hvordan kameraet vil reagere om aftenen. skriver i samme tråd og tager billeder i aften, så sæt "vis besked" på tråden.
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 178
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.938
jul 2004
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 326
jeg havde før Philips pære, som skulle lyse bedre end de almindelig pære.. men da jeg fik xenon var det klart meget bedre lyskraft...
Du skal nok vælge 6000 kelvin (hvidt med blå strej), hvis du vil vælge det optimale lys styrke...
Men jeg er dog enig at 8000 kelvin er flot med en skær af violet...
jeg købte min hos autoxenon.com/dk de har da virket 1 år indtil videre...
Bedste lys???